Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Współpraca Air France-KLM i Kuehne + Nagel

Kuehne + Nagel i Air France-KLM Martinair Cargo (AFKLMP Cargo), międzynarodowi liderzy w sektorze transportu lotniczego połączyli siły. Celem współpracy jest zwiększenie integracji elektronicznych procesów rezerwacji i zlecania transportu. Obie firmy umożliwiły klientom całkowite połączenie host-host za pośrednictwem Interfejsu Programowania Aplikacji (API). Dzięki temu, otrzymują w pełni zintegrowane możliwości dopasowania dostępnej przestrzeni ładunkowej do indywidualnych potrzeb.

Transport się nie opłaca, czyli o tym, kto rządzi w branży TSL?

Średnia ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa wystawiona przez przedstawicieli branży transportowej to 3,31. W pięciostopniowej skali ta trójka z plusem wypada dość słabo. Skoro Eurostat pokazuje, że w 2018 roku eksport w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 4,7 proc., a import o 5,4 proc., popyt na międzynarodowy transport drogowy jest duży. Warto zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie liczba rejestrowanych samochodów ciężarowych zwiększyła się o 8 proc. do 29,9 tys. sztuk, a ilość przewiezionych towarów liczonych w tonach wzrosła o 18 proc2. Dane wskazują na dobrą kondycję polskich firm przewozowych. Okazuje się jednak, że mimo swojej pozycji, to nie przedsiębiorcy dyktują warunki na rynku. Sektorem TSL w Polsce i w Europie rządzi klient.

Panattoni Europe wybudował fabrykę dla Hydroline

Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, zakończył budowę fabryki dla fińskiego przedsiębiorstwa Hydroline, czołowego producenta w dziedzinie hydrauliki siłowej. Inwestycja o powierzchni 13 000 m kw. powstała w Stargardzie w ramach Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii i jest sztandarowym przykładem relokacji obiektu produkcyjnego. Jeszcze w sierpniu br. ruszy w nim pełną parą produkcja siłowników hydraulicznych.

O czym pamiętać podczas importu wina?

Winiarze z Włoch, Francji czy Hiszpanii są otwarci na współpracę z polskimi importerami. Wartość polskiego rynku wina przekracza już 2,5 miliarda złotych rocznie, a spożycie tego trunku "na głowę" statystycznego Polaka wciąż rośnie. Jednak import wina nie jest łatwy, a pamiętać należy nie tylko o skomplikowanych procedurach.

Subskrybuj to źródło RSS