Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Dofinansowanie stacji ładowania pojazdów ciężarowych dla centrów logistycznych, terminali intermodalnych i baz eksploatacyjnych

13.04.2024 roku weszło w życie Alternative Fuel Infrastructure Regulation (AFIR), czyli rozporządzenie UE określające wymogi dot. instalowania w krajach UE m.in. stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych, w tym dla pojazdów ciężarowych. Dodatkowo 13.05.2024 roku Rada UE przyjęła rozporządzenie o normach emisji CO2 dla pojazdów ciężkich, zaostrzające dotychczasowe przepisy.

Inwestycje w infrastrukturę transportową umocnią Polskę w roli hubu logistycznego Europy

Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

Bezemisyjne dostawy DB Schenker na trasach długodystansowych

Przyszłość należy do pojazdów ciężarowych przyjaznych dla środowiska i klimatu. DB Schenker nieprzerwanie więc kontynuuje rozwój w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych, tym razem w Szwecji. Jest pierwszą firmą w tym kraju, która rozpoczęła testy elektrycznego samochodu ciężarowego Scania R 450e w regularnym transporcie dalekobieżnym. Kurs na 300-kilometrowej trasie z Jönköping do Södertälje trwa około trzech godzin.

Zarządy portów morskich liczą na przyspieszenie inwestycji w obszarze kolejowym

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Castorama Polska w drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw

Castorama Polska po raz pierwszy w historii sprowadziła towary do swojego magazynu centralnego w Polsce za pomocą wyłącznie zrównoważonych środków transportu. Było to możliwe dzięki testowemu zastosowaniu w łańcuchu dostaw w 100% elektrycznej, bezemisyjnej ciężarówki. W planach Castoramy jest regularne wykorzystywanie sześciu takich pojazdów, które stopniowo dopełnią zielony łańcuch wszystkich dostaw, minimalizując emisję CO2.

Subskrybuj to źródło RSS