Zaloguj się

WIEDZA

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych

W artykule zawarto analizę literatury dotyczącej metod optymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych. W pracy badawczej postanowiono przygotować procedurę suboptymalizacyjną stanowiącą część składową metody projektowania obiektów logistycznych. A zatem artykuł dotyczy przygotowania procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych oraz jej implementacji w postaci modułu Suboptymalizacja stref przestrzenno-funkcjonalnych w pakiecie komputerowym OL. Ponadto w artykule przedstawiono matematyczny model procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych.

Zastosowanie języków opisu sprzętu do specyfikacji urządzeń srk

W artykule przedstawiono zagadnienia wspomaganej komputerowo specyfikacji urządzeń srk z wykorzystaniem języków opisu sprzętu. Przegląd stosowanych obecnie metod opisu urządzeń i systemów srk wskazuje, że nie istnieje metoda, która mogłaby zapewnić jednolitą platformę opisu wszelkiego rodzaju dyskretnych układów sterowania. Dodatkowo większość stosowanych metod opisu nie pozwala na wykorzystanie wspomagania komputerowego na etapie specyfikacji i weryfikacji algorytmów działania tego typu układów. Zostało pokazane, że zastosowanie do tego celu języków opisu sprzętu tworzy jednolitą platformę specyfikacji i weryfikacji urządzeń srk, pozwalając dodatkowo na statyczną i dynamiczną weryfikację poprawności opisu, z wykorzystaniem wspomagania komputerowego w postaci symulatorów logicznych. Na przykładzie specyfikacji algorytmu działania jednoodstępowej blokady liniowej w języku VHDL zaprezentowane zostały zarówno możliwości pakietu Active-HDL, jak i proces wspomaganej komputerowo specyfikacji i weryfikacji projektowanego specjalizowanego układu.

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z Systemami Sygnalizacji Włamania i Napadu, które są stosowane w wielu obiektach transportowych, w tym m.in. w bazach logistycznych. Przedstawiono system oraz urządzenia wchodzące w jego skład. Zaprezentowano też nowe rozwiązanie w postaci czujek magistralowych. Mogą być one doskonale zastosowane w magazynach wysokiego składowania, dzięki możliwości zdalnej konfiguracji i diagnostyki. Zastosowanie tego typu rozwiązań zwiększa poziom bezpieczeństwa baz logistycznych.

Analiza zakresu wykorzystania automatycznego dozorowania w ruchu lotniczym w Polsce

Wzrost wielkości ruchu lotniczego w Polsce wymusza ciągłą modernizację systemów nawigacji, łączności i dozorowania. Warto zauważyć, że poza rozwojem infrastruktury - wdrażane są nowe technologie w każdej z tych dziedzin, to jest: w zakresie łączności - łącza danych, nawigacji - GNSS (Global NavigationSatellite System), dozorowania - automatyczne zależne dozorowanie (ADS). Przy tym, uwzględnia się realizację ogólnoeuropejskich programów zarządzania ruchem lotniczym, w tym programów wykonawczych do Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (SES) - np.

Współdzielenie łańcuchów dostaw - praktyczne korzyści dla usługobiorców i usługodawców

Artykuł prezentuje innowacyjne podejście do organizacji procesów transportowych. W obecnym modelu organizacji łańcuchów dostaw mamy do czynienia jedynie z poziomą współpracą pomiędzy usługobiorcami i usługodawcami. Działanie takie jak dowiodły badania przeprowadzone przez autora skutkują nieoszczędnym wykorzystaniem zasobów transportowych. Wyniki badań zostały także potwierdzone w ramach prac realizowanych przez Europejską Agencję Środowiska. Zatem mamy do czynienia z marnotrawstwem. Celem pracy jest wskazanie rozwiązania umożliwiającego równoczesną pionową i poziomą współpracę niezależnych firm zaangażowanych w organizację procesów transportowych. Skutkiem takiej współpracy jest eliminacja marnotrawstwa poprzez zrównoważone wykorzystanie dostępnych zasobów. Prace podsumują wyniki wdrożenia rozwiązania w grupie firm z branży FMCG działającej w Polsce.

Uwarunkowania optymalizacji obsługi transportowej wynikające z ograniczeń czasu pracy kierowców

W modelach optymalizacyjnych dotyczących planowania tras przewozu, czy szerzej obsługi transportowej przedsiębiorstwa, problematyka ograniczeń czasu pracy kierowców jest sprowadzana do uzupełnienia modelu o jedno ograniczenie dotyczące czasu pracy kierowców ze stałym parametrem. W kontekście obecnych regulacji prawnych takie uproszenie rzeczywistości zdaniem autorów należy uznać za akceptowalne jedynie w szczególnych przypadkach. Istnieje, zatem potrzeba bardziej szczegółowego rozpoznania uwarunkowań prawnych organizacji czasu pracy kierowców oraz ich uwzględniania w modelach optymalizacyjnych.

Metoda symulacyjnej weryfikacji układu transportu przenośnikowego

Istotną niedogodnością przy stosowaniu transportu przenośnikowego jest jego mała elastyczność w reakcji na zmiany strumienia ładunków. W pracy przedstawiona propozycję uproszczenia języka programowania dla potrzeb sterowania modułami przenośnika. Na przykładzie modelowanego układu transportowego w sortowni paczek wykazano, że przy odpowiednim wsparciu użytkownik mógłby we własnym zakresie modyfikować strukturę i sterowanie tego układu.

Koncepcja zarządzanego przez mikrokomputer systemu alarmowego nadzorującego stan chronionego obiektu logistycznego systemy sterowania i nadzoru, mikrokomputery techniki zabezpieczenia mienia, systemy alarmowe, LabVIEW

Prawidłowe działanie systemu sygnalizacji włamania i napadu (I&HAS) wiąże się z szybkim przekazaniem informacji do użytkownika o stanie chronionego obiektu. W artykule przedstawiono koncepcję zastąpienia urządzenia sterującego i obrazującego (centrali alarmowej) przez komputer klasy PC wyposażony w odpowiednie oprogramowanie umożliwiający realizację funkcji sterowania, zarządzania systemem I&HAS.

Techniki biometryczne

W każdym obiekcie logistycznym powinno się stosować system kontroli dostępu. Systemy kontroli dostępu mają za zadanie ograniczenie i uporządkowanie ruchu osób (i/lub pojazdów) na danym terenie lub w obiekcie. W opracowaniu przestawiono zastosowanie urządzeń biometrycznych w systemach kontroli dostępu w obiektach logistycznych. Urządzenia biometryczne wykorzystują do rozpoznawania i identyfikacji osób ich cechy fizyczne i behawioralne.

Analiza stateczności początkowej podczas zatapiania siłowni głównej okrętu

Każde uszkodzenie poszycia kadłuba okrętowego wywołuje określone skutki w postaci zalania wodą jednego lub kilku przedziałów wodoszczelnych, i tym samym powoduje zmiany stateczności i położenia okrętu. Określenie tych zmian stanowi sedno obliczeń niezatapialnościowych wiążących się z eksploatacją okrętu uszkodzonego. W referacie przedstawiono metodykę obliczeń wysokości metacentrycznej oraz położenia okrętu podczas zalewania uszkodzonego przedziału. Zaprezentowano opracowany program komputerowy do symulacji zatapiania uszkodzonego przedziału oraz dokonano określenia wysokości metacentrycznej podczas zatapiania siłowni głównej.

Subskrybuj to źródło RSS