Zaloguj się

WIEDZA

Zagadnienia bezpieczeństwa systemu GSMR w aspekcie wspomagania transportu kolejowego

W artykule przestawiono architekturę oraz ważniejsze funkcje i usługi systemu cyfrowej telefonii komórkowej GSMR. System GSMR jest to system wykorzystywany dla potrzeb wspomagania zarządzania i sterowania w transporcie kolejowym. Szczególną uwagę zwrócono na wybrane problemy związane z bezpieczeństwem teleinformatycznym usług realizowanych z wykorzystaniem systemu GSMR. Przedstawiono także zagadnienia związane z wdrażaniem systemu GSMR i dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie kolejowym.

Nadzór techniczny nad ogrzewaniem rozjazdów tramwajowych na przykładzie Warszawy

Przedstawiono i omówiono schemat blokowy systemu ogrzewania rozjazdów tramwajowych w Warszawie. W systemie tym mogą być realizowane następujące funkcje: kontrola i pomiar prądu grzałek, pomiar temperatury zewnętrznej, załączanie sterowników lokalnych, pomiar opadów deszczu lub śniegu oraz transmisja tych danych do centrum monitoringu. Pokazano przykładowe termogramy powierzchni zwrotnic, wykonane przy mroźnej pogodzie za pomocą kamery termowizyjnej. Przeanalizowano celowość stosowania grzałek o różnej mocy. Na koniec podano harmonogram prac dotyczących wymiany przepalonej grzałki.

Model ruchu jako instrument oceny oddziaływań strumieni pojazdów w gęstych sieciach drogowych

W artykule przestawiono zagadnienie oceny oddziaływań strumieni pojazdów w gęstej sieci drogowej na przykładzie miasta Katowice. W zarysie omówiony został sposób budowy modelu sieci drogowej Katowic stanowiący instrument oceny organizacji ruchu. Zaprezentowano również kilka wybranych przekrojów oceny tej sieci drogowej. Szczególną uwagę poświęcono identyfikacji oddziaływań strumieni pojazdów w sieci drogowej na bazie wyników statystyki lokalnej autokorelacji LISA.

Społeczna odpowiedzialność łańcuchów dostaw i ich systemów logistycznych (założenia koncepcyjne)

Koncepcja łańcucha dostaw jako rodzaju systemu logistycznego wynika z nawiązywania relacji współpracy pomiędzy dostawcami produktów i ich odbiorców oraz całego grona instytucji i firm wspomagających fizyczny przepływ produktów. Systemy te ewoluują zgodnie z nowymi paradygmatami biznesu, które w trudnej rzeczywistości gospodarczej coraz częściej oscylują wokół zagadnień zrównoważonego rozwoju i pochodnych. Stąd systemy logistyczne, stanowiące rdzeń łańcuchów dostaw, w coraz większym stopniu muszą poddawać się regulacjom wynikającym z koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, a także zrównoważonego i społecznie odpowiedzialnego łańcucha dostaw. Praktyczne rozwiązania w tym zakresie znajdują się jeszcze w stanie początkowego rozwoju.

Elementy organizacji procesu komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji

W artykule przedstawiono wybrane elementy organizacji procesu komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji w magazynie dystrybucyjnym. Zidentyfikowano proces komisjonowania jako element procesu magazynowego wpływający na jakość usług realizowanych w magazynie. Następnie opisano zagadnienie komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji oraz parametry obszarów, w których jest ono realizowane i przedstawiono zasady organizacji i kształtowania tych obszarów. Zapisano podstawowe zależności odwzorowujące proces komisjonowania z przydziałem dynamicznym asortymentu i przedstawiono schemat blokowy aplikacji symulującej ten proces. Następnie przedstawiono wyniki przeprowadzonych symulacji opatrzone wnioskami.

System pomiaru logistycznego dla potrzeb planowania i kontroli w dużych przedsiębiorstwach drogowych przewozów pasażerskich obsługujących trasy regionalne

Duże przedsiębiorstwa przewozów pasażerskich działają obecnie w warunkach konkurencji rynkowej i coraz większej walki o zmniejszające się grono klientów. Z tego względu konieczne staje się poszukiwanie rozwiązań pozwalających podnieść jakość świadczonych usług oraz zwiększyć rentowność prowadzonej działalności. Zdaniem autorki artykułu korzystnym rozwiązaniem jest stworzenie i implikacja systemu pomiarów logistycznych, który wspierałby proces planowania i kontroli działalności przewoźników pasażerskich. Dotychczasowe badania prowadzone przez autorkę dowodzą, iż obecnie brakuje takiego modelowego rozwiązania dedykowanego dla badanego sektora.

Komputerowa analiza hałasu drogowego z uwzględnieniem rożnych metod obliczeniowych

Metody obliczeniowe hałasu drogowego stanowią ważny element w procesie oceny warunków akustycznych na obszarach komunikacyjnych oraz są niezastąpione w procesie projektowania inwestycji transportowych. Mogą być również bardzo pomocne przy projektowaniu optymalnych tras logistycznych (tras dostaw) na terenach, gdzie obowiązują dopuszczalne wartości hałasu. Celem artykułu jest porównanie rożnych metod obliczeniowych hałasu drogowego stosowanych w krajach Unii Europejskiej. Badania symulacyjne przeprowadzono dla modelu obszaru komunikacyjnego, w którym uwzględniono wybrane parametry pojazdów drogowych oraz szlaków komunikacyjnych, jak również sąsiadujących z nimi terenów zabudowanych.

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

W artykule przedstawiono podstawowe pojęcia i właściwości sieci formalnych przy pojemnościowych charakterystykach gałęzi. Podano definicje: sieci pojemnościowej, standardowej sieci pojemnościowej, przepływu, przepływu maksymalnego oraz zaspokajającego. Zasygnalizowano niektóre metody wyznaczania przepływu maksymalnego dla przypadków szczególnych zwracając uwagę na złożoność obliczeniową problemu. Przedstawiono ideę zastosowania odpowiednika dynamicznego sieci pojemnościowej do wyznaczania przepływu maksymalnego. Wskazano na niektóre możliwe zastosowania przepływów w sieciach pojemnościowych do modelowania procesów logistycznych oraz rozwiązywania odpowiednich zadań optymalizacyjnych.

Niepewność modelu oraz danych w procesie konstruowania syntetycznych wskaźników

Syntetyczne wskaźniki pełnią istotne funkcje w badaniu i rozwiązywaniu problemów zrównoważonego rozwoju na wszystkich poziomach: strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Jednakże, aby właściwie ocenić bezpieczeństwo, efektywność, jakość I niezawodność w zrównoważonym rozwoju transportu, konieczne jest uwzględnienie w modelu konstruowanego wskaźnika syntetycznego oprócz operatora addytywnego, operatorów mnożenia i dzielenia wskaźników podrzędnych. W artykule przeprowadzono badania symulacyjne, wykorzystując metodę Monte Carlo, w celu dokonania jakościowej oceny niepewności modelu, w którym występują operatory mnożenia i dzielenia, w stosunku do modelu referencyjnego, w którym występują operatory dodawania. Jakościową ocenę przeprowadzono stosując miary kurtozy oraz skośności.

Znaczenie obsługi klienta w logistyce

Obsługa klienta stanowi jeden z najważniejszych procesów realizowanych w organizacji, włączając w to także obszar logistyki (systemów logistycznych). Artykuł przedstawia wybrane aspekty obsługi klienta w odniesieniu do systemów logistycznych. W tym charakterystykę tej obsługi właśnie w tych systemach. W artykule zawarto istotne wskazówki dla zarządzających dotyczące kształtowania właściwego poziomu obsługi i satysfakcji klienta.
Subskrybuj to źródło RSS