Zaloguj się

WIEDZA

Hybrydowy model do szybkiej oceny bezpieczeństwa statku w czasie katastrofy na morzu

W pracy przedstawiono podstawowe elementy hybrydowego modelu do oceny bezpieczeństwa statków w stanie uszkodzonym. Model ma charakter hybrydowy z uwagi na fakt, że ukierunkowany jest na ocenę zachowania się statku z hydromechanicznego punktu widzenia, ocenę ryzyka wypadku i zarządzanie bezpieczeństwem. Zastosowano całościowe podejście do bezpieczeństwa.

Prototyp ekonomicznego, uniwersalnego pokładowego rejestratora - czarnej skrzynki dla wszystkich typów pojazdów samochodowych

Artykuł dotyczy rejestratora zdarzeń - czarnej skrzynki dla wszystkich typów pojazdów samochodowych. Urządzenie będzie rejestrować wiele danych nt. stanu technicznego pojazdu, sposobu jego prowadzenia oraz BRD. Rejestrator może być wykorzystany w samochodach osobowych, służbowych i uprzywilejowanych, taksówkach i autobusach, samochodach ciężarowych. Rejestrator może pełnić rolę neutralnego świadka dla policji, sądów i firm ubezpieczeniowych, którym ułatwi rekonstrukcję przebiegu wypadków drogowych i dostarczy dowodów na temat jego sprawców. Urządzenie przyczyni się do bardziej regulaminowej (zgodnej z przepisami) i ekonomicznej jazdy, co w znaczny sposób ograniczy liczbę wypadków drogowych oraz zanieczyszczenie środowiska.

Kryteria optymalizacji w lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów

W artykule poruszono zagadnienia wyboru funkcji kryterium w modelowaniu lokalizacji przedsiębiorstw sieci recyklingu. Współcześnie coraz częściej wykorzystuje się do projektowania sieci recyklingu jedno i wielokryterialne metody wspomagania decyzji. Jednokryterialne zadania optymalizacyjne najczęściej wykorzystują funkcję minimalizacji kosztów funkcjonowania sieci.

Klasteryzacja punktów obsługi i wyznaczanie tras pojazdów w dwuszczeblowym systemie dystrybucji

Celem artykułu było zaprezentowanie metody wyznaczania tras pojazdów w dwuszczeblowym systemie dystrybucji ze szczególnym uwzględnieniem terminowości dostaw. Szczególnej uwadze poświęcono konieczność wykorzystania heurystycznych metod w celu rozwiązywania problemu wyznaczania tras pojazdów. Sformułowano zadanie optymalizacyjne wyznaczania terminowych przewozów w dwuszczeblowym systemie dystrybucji. Zadanie rozwiązane zostało z wykorzystaniem algorytmów klasteryzacji i genetycznego. Trasy pojazdów wyznaczone zostały dzięki wykorzystaniu autorskiej aplikacji komputerowej.

Analiza drgań pionowych oddziaływujących na dzieci posadowione w fotelikach podczas jazdy w samochodzie

Artykuł dotyczy badań eksperymentalnych związanych z oddziaływaniem drgań pionowych na organizm dziecka siedzącego w foteliku podczas jazdy w samochodzie i porównaniu z oddziaływaniem takich drgań na człowieka dorosłego. Do badań wykorzystano manekiny: dziecka i osoby dorosłej. Manekin dziecka był posadowiony na dwóch typach fotelików: konwencjonalnym i z systemem ISOFIX. Dokonano pomiarów przyśpieszeń w różnych punktach. Przeprowadzono analizę w dziedzinie częstotliwości. Wyniki analizy zawarte są w tej pracy.

Konteneryzacja a zmiana układu stacji przeładunkowych

W artykule przedstawiono zmiany w układzie strukturalnym stacji kolejowych dla przewozów drobnicowych i kontenerowych od 1841r do dzisiaj. Wskazano, że główną przyczyną zmian jest nastawienie się na obsługę wybranych grup ładunków i tym samym zmianę technologii przeładunku. Konteneryzacja wpłynęła na zmianę układu strukturalnego stacji przeładunkowych, organizacje pracy manewrowej i procesu organizacji pracy spedycyjnej. Wskazano kierunki poszukiwań struktury stacji kolejowych dla obsługi małych potoków ładunków kontenerowych.

Wybrane aspekty modelowania ruchu statków powietrznych na płycie lotniska

Przedmiotem artykułu jest przedstawienie metody modelowania ruchu statków powietrznych na płycie lotniska. Dla opisu struktury sieci faz procesu, będących węzłami opisywanej struktury, wykorzystano teorię masowej obsługi. Selected aspects of modeling of aircraft movement on the airport plate Abstract This paper presents a method of modeling movement of aircraft on the airport plate. To describe the phases of the network structure, which described the structure of nodes, queuing theory was used.

Modelowanie miejskiego systemu transportowego

W pracy zaprezentowano zagadnienie kształtowania miejskiego systemu transportowego w aspekcie odwzorowania podróży mieszkańców miast oraz potoku ruchu. Czteroetapowe badania odwzorowania podróży mieszkańców miast przeprowadzono w oparciu o wyniki raportu dotyczącego monitorowania zachowań transportowych mieszkańców miast. Analizując potok ruchu w miejskim systemie transportowym wyszczególniono potok ruchu w dni powszednie w zależności od relacji. Zwrócono również uwagę na motywacje i preferencje oraz problemy i trudności z eksploatacją samochodów na obszarach miejskich.

Koncepcja systemu wspomagania decyzji w procesach utrzymania środków transportu

W artykule skupiono się na omówieniu koncepcji systemu wspomagania decyzji w obszarze utrzymania środków transportowych. Zdefiniowano podstawowe decyzje, jakie są podejmowane w procesie funkcjonowania systemów transportowych. Przedstawiono przegląd literatury obejmujący problematykę modelowania systemów wspomagania decyzji w analizowanym obszarze. Przedstawiono proces podejmowania decyzji dotyczących utrzymania środków transportu oraz określono podstawowe założenia do modelu wraz ze wskazaniem potencjalnych problemów do rozwiązania w tym obszarze.

Rozwiązania transportowe w Data Center

Artykuł porusza istotne kwestie związane z rozwiązaniami transportowymi w zakresie Data Center. Zagadnienia te z natury rzeczy są o charakterze interdyscyplinarnym i wymagają doświadczenia u osób prowadzących projekty. Brak uwzględniania tych uwarunkowań na etapie projektowania, budowy, eksploatacji bądź też relokacji Data Center rodzi poważne zagrożenia dla realizacji projektów również w postaci dodatkowych kosztów jak i uciążliwej eksploatacji Data Center.
Subskrybuj to źródło RSS