Zaloguj się

WIEDZA

Zakupy przedsiębiorstw na rynku - warunki sukcesu

Autor w swoim referacie przedstawia problematyka zakupów zaopatrzeniowych w gospodarce rynkowej. Wskazuje na ich rolę oraz możliwości wpływu na działalność przedsiębiorstwa. Wskazuje na wagę inicjatyw usprawniających proces zakupu i rolę centrum zakupu w procesie nabywania dóbr zaopatrzeniowych przez przedsiębiorstwa.

Wieloprzebiegowe testy krokowe pamięci ram

Tradycyjne testy pamięci oparte o pojedynczy przebieg posiadają stałą i dość niską wydajność w odniesieniu do uszkodzeń uwarunkowanych zawartością (PSF). Celem zwiększenia tej wydajności stosuje się m.in. testowanie wieloprzebiegowe w których ten sam test bazowy realizowany jest wielokrotnie przy zmienianych warunkach początkowych. W artykule uwaga skupiona zostanie na porównaniu różnych testów krokowych i możliwości ich wykorzystania w technice testowania wieloprzebiegowego. Porównanie to oparte będzie o zdefiniowany współczynnik ważonej wydajności testów pozwalający w bardziej obiektywny sposób określić wydajność testu.

Optymalizacja jednostki ładunkowej formowanej na palecie eur

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z kształtowaniem paletowej jednostki ładunkowej, zgodnie z zaleceniami wynikającymi z obowiązujących norm. Zaproponowano dodatkowe kryteria, które powinny być uwzględnione przy kształtowaniu jednostki ładunkowej. Ponadto opracowana została procedura optymalizacji ilości ładunków jednostkowych przewożonych na palecie EUR.

Z etykietą

Analiza statystyczna wpływu lokalnego stanu toru na bezpieczeństwo jazdy pojazdu szynowego

W pracy badano przebieg nierówności geometrycznych toru w otoczeniu punktów, w których występują duże lokalne maksima współczynnika wykolejenia Y/Q podczas ruchu pojazdu szynowego. Analiza statystyczna lokalnych nierówności została przeprowadzona dla wielu lokalnych maksimów Y/Q otrzymanych w symulacjach ruchu pojazdu po torze prostym wykazującym losowe nierówności geometryczne. Stwierdzono, że na odcinkach toru o długości ok. 30 m, bezpośrednio przed miejscami wystąpienia maksimów Y/Q, poprzeczne nierówności toru i lokalna przechyłka zawierają dominujące składniki oscylacyjne o częstotliwości spacjalnej bliskiej częstotliwości wężykowania zestawów kołowych. Silny wpływ takich oscylacji nierówności toru na współczynnik wykolejenia jest również widoczny w widmowej gęstości mocy Y/Q otrzymanej dla nierówności geometrycznych toru zmodyfikowanych przy zastosowaniu filtru pasmowego dla wybranych zakresów częstotliwości spacjalnych.

Wspomaganie operatora pojazdu transportowego o wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcję wspomagania operatora podczas manewrowania zdalnie sterowanym pojazdem. Zastosowanie dwuczłonowej konstrukcji połączonej sterowanym sprzęgiem hydraulicznym zwiększa zdolności pokonywania przeszkód, dzielność w terenie oraz możliwości manewrowe pojazdu. Wykorzystanie danych z dalmierza laserowego w układzie wspomagania operatora umożliwia zdalny załadunek i rozładunek towarów niezależnie od pory dnia.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polsce i norwegii

Polska zajmuje niechlubne, czołowe miejsca w statystykach wypadków drogowych w Europie zarówno według liczby zabitych w wypadkach (w ostatnich latach około 5000) jak i wskaźnika zabitych na 100 wypadków. Norwegia natomiast mimo w dużej mierze górzystego terenu poprzecinanego fiordami - ostatnie miejsca (około 300 ofiar śmiertelnych rocznie). W pracy przedstawiono analizę i porównanie podstawowych działań podejmowanych w celu podniesienia bezpieczeństwa na drogach w obu krajach w zestawieniu z efektami tych działań w postaci analizy bezpieczeństwa drogowego. Na podstawie porównania regulacji prawnych oraz liczby i struktury osób biorących udział w wypadkach według ciężkości odniesionych obrażeń w obu krajach stwierdzono, że norweski system bezpieczeństwa drogowego jest skuteczny.

Stan obecny i rozwój metra w sÃo paulo

São Paulo w Brazylii to jedna z największych metropolii świata, w której codziennie przemieszczają się miliony mieszkańców. Wzrastające potrzeby transportowe powodują, że w komunikacji zbiorowej bardzo duży nacisk kładziony jest na transport kolejowy — zarówno naziemny jak podziemny (metro). Istniejąca i ciągle się rozwijająca bardzo gęsta zabudowa oraz bardzo duże różnice poziomów powodują, że priorytetowe znaczenie ma właśnie ten ostatni rodzaj komunikacji.

Wykorzystanie komputerowego systemu wspomagania obliczeń maple w edukacji matematycznej studentów uczelni technicznych

W artykule zostały zaprezentowane możliwości zaimplementowanych w program Maple narzędzi do rozwiązywania równań różniczkowych i ich układów. Równania różniczkowe liniowe i pewne typy równań nieliniowych można rozwiązać podając dokładne ich rozwiązanie w postaci jawnej lub uwikłanej, pozostałe zaś można rozwiązać stosując metody przybliżone. Spośród metod podających dokładne rozwiązanie omówione zostały dwie metody, jedna wykorzystująca gotowe komendy dostępne w programie Maple, a druga, to „metoda krok po kroku“. Z metod przybliżonych przedstawione zostały te, które podają rozwiązanie analityczne bądź numeryczne zagadnienia początkowego.

Logistyczne determinanty autonomiczności okrętu

Jednym z podstawowych parametrów taktyczno-technicznych okrętów, określającym zdolność do wykonywania zadań na morzu jest autonomiczność. Autonomiczność, określana na poziomie projektowania okrętu, uzależniona jest od szeregu uwarunkowań technicznych. Podstawowe czynniki określające autonomiczność okrętu w istotny sposób związane są z organizacją zabezpieczenia logistycznego jednostki pływającej. Należą do nich takie parametry techniczne jak pojemności zbiorników paliwowych, zbiorników wody słodkiej, magazynów okrętowych oraz typ głównych urządzeń napędowych okrętu. Czynniki te obejmują również możliwość prawidłowej eksploatacji urządzeń okrętowych oraz stan psychofizyczny załogi. Sama autonomiczność natomiast określa niezwykle istotne z punktu widzenia taktycznych możliwości okrętu wielkości, jakimi są zasięg pływania i taktyczny promień działania okrętu.
Subskrybuj to źródło RSS