Zaloguj się

WIEDZA

Systemy zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw w Polsce

Jakość wyrobów zapewniająca satysfakcję klienta jest wyznacznikiem długotrwałego funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Wdrażane i sprawnie funkcjonujące systemy zarządzania wpływają na możliwości doskonalenia i rozwoju procesów zachodzących w organizacjach. Jednak to globalizacja rynku, rozproszenie i rozszerzenie kanałów transportu zwróciły uwagę na konieczność identyfikacji wpływających na nie zagrożeń i ocenę ryzyka . Dlatego tak istotne w ostatnich latach staje się zarządzanie bezpieczeństwem, które to ma zapewnić bezpieczeństwo łańcucha dostaw uwzględniając wszystkie jego aspekty jak np. produkcję, przechowywanie, transport i inne. Celem podjęcia tego rodzaju zagadnienia jest analiza dostosowania firm krajowych do wymagań rynków zagranicznych i stosowania przez nie systemów bezpieczeństwa łańcucha dostaw.

Rozproszone systemy sygnalizacji włamania i napadu w bazach logistycznych

Włamania i Napadu (SSWiN). Przedstawiono ich elementy składowe wymienione w Polskiej Normie PN-EN 50131-1:2009 „Systemy alarmowe - Systemy sygnalizacji włamania i napadu - Wymagania systemowe”. Pokazano również przykładowe rozwiązanie SSWiN o strukturze rozproszonej z zastosowaniem konwerterów światłowodowych dla baz logistycznych.

Systemy sygnalizacji pożarowej dla stacjonarnych obiektów transportowych

Referat opisuje systemy sygnalizacji pożarowej dla potrzeb stacjonarnych obiektów transportowych rozległych terytorialnie. Propozycja tego typu systemów scentralizowanych nie znajduje w tego typu przypadkach zastosowania ze względu na odległości pomiędzy poszczególnymi urządzeniami systemu oraz na możliwość wystąpienia zakłóceń elektromagnetycznych. Dlatego też w referacie przedstawiono koncepcje zintegrowanego, elektronicznego systemu sygnalizacji pożarowej z zastosowaniem łączy światłowodowych i połączeń pomiędzy urządzeniami systemu z zastosowaniem struktur kratowych. Zwiększa to niezawodność takiego systemu a tym samym podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowników obiektu.

Outsourcing dostaw materiałów pędnych i smarów z sektora cywilnego do marynarki wojennej - możliwości zastosowania

Outsourcing jest przedsięwzięciem polegającym na wydzieleniu ze struktury organizacyjnej macierzystego przedsiębiorstwa realizowanych przez nie funkcji i przekazanie ich do realizacji innym podmiotom gospodarczym. Jest jednak wiele usług i przedsięwzięć realizowanych poza macierzystym przedsiębiorstwem, które wcale nie są określane mianem outsourcingu. To, co wyróżnia outsourcing od zwykłego kontraktowania usług to swoboda wykonywania swojej funkcji przez zewnętrzny podmiot.

Wpływ warunków pracy silników pojazdów bojowych na emisję składników szkodliwych spalin i zużycie paliwa

Streszczenie: W artykule przedstawiono rezultaty z badań wpływu warunków pracy silnika spalinowego kołowego transportera opancerzonego na emisję spalin. Pomiarów dokonano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach drogi o różnej charakterystyce. Porównano wpływ pracy standardowej i trybu overboost silnika na macierze udziału czasu pracy silnika, emisje składników gazowych, cząstek stałych oraz zużycia paliwa. Na podstawie uzyskanych wyników dokonano analizy warunków pracy pojazdu bojowego w aspekcie emisji spalin oraz zużycia paliwa.

Influence of freeplay and friction in steering system on double lane change manoeuvre

Abstract: Sensitivity and simulation investigations of a car dynamics model with regard to freeplay (backlash in steering gear) and friction (friction with stiction in king-pins) is a subject of the paper. The studies deal with a problem of sensitivity of optimized manoeuvres (here double lane change manoeuvres). A criterion function refers to several evaluations (precision of manoeuvre, calm steering, feeling of comfortable travel). The optimization of input steering signal (steering wheel angle) is done on a reference model with „nominal” freeplay and friction parameters. His input signal is applied to a „real” vehicle having „real” freeplay and friction parameters. The differences of output signals as well as differences between criterion function values are a subject of sensitivity analysis. For modelling and simulation of freeplay / friction effects special piecewise-linear luz(…) and tar(…) projections have been used.

Pobieranie danych z tachografów cyfrowych do urządzeń zewnętrznych

Niniejszy artykuł zawiera opis struktur sygnałów stosowanych przy pobieraniu danych z tachografu cyfrowego różnych typów na nośniki zewnętrzne, wraz z protokołami, które muszą być wdrożone w celu zagwarantowania prawidłowego przesyłania danych i pełnej zgodności formatu wczytanych danych, tak by umożliwić każdemu kontrolerowi sprawdzenie tych danych oraz sprawdzenie autentyczności i integralności przed przystąpieniem do analizy danych.

F-16 virtual cockpit - project of computer-aided learning application - general maintenance procedures

Author, in this article, describes project of computer-aided learning F-16 aircraft maintenance application. This project consists of technical manuals and computer application. First part of the article contains general brief about purpose of the project. Second part is about operation of the computer application. Conclusions end the publication.

Struktura procesu informacyjno-decyzyjnego w obsługiwaniu urządzeń sterowania ruchem kolejowym

Zmiany stanu technicznego urządzeń srk są efektem procesów starzenia i zużycia ich elementów, a także realizacji celowych działań obsługowych. Informacja o niekorzystnej zmianie stanu technicznego powoduje powstanie problemu decyzyjnego. Jego rozwiązanie obejmuje zdefiniowanie celu niezbędnych działań obsługowych, a także określenie terminu i zakresu ich realizacji. Obsługiwanie urządzeń jest realizowane zgodnie z uproszczoną strategią według resursu. Dla wdrażania nowych, efektywnych strategii eksploatacji systemów srk niezbędna jest umiejętność oceny ich stanu technicznego. Do efektywnego kierowania procesem obsługiwania przydatne są metody modelowania realizowanych sekwencji działań.

Metoda obniżenia energochłonności pracy wózka widłowego

Zaprezentowano zastosowanie metodę obliczania energochłonności wózka widłowego w oparciu o jego charakterystykę napędową do określania jego optymalnej z punktu widzenia energochłonności prędkości jazdy. Wyliczoną energochłonność przeliczano wprost na wydatki przedsiębiorstwa na obsługę transportu bliskiego.
Subskrybuj to źródło RSS