Zaloguj się

WIEDZA

Problem planowania i sterowania przepływem produkcji w kontekście spadku zamówień w łańcuchu dostaw

Podaje się, iż logistyka produkcji z jednej strony ma za zadanie synchronizować przepływ dóbr w systemie produkcyjnym wraz z elementami wejścia i wyjścia z systemu, zaś z drugiej strony stwarzać jak najlepsze warunki dla efektywnego planowania produkcji i sterowania jej przebiegiem. Biorąc pod uwagę pobieżne traktowanie problematyki logistyki produkcji w literaturze przedmiotu, w artykule podjęto próbę sprecyzowania zakresu logistyki produkcji od strony literaturowej. Badania empiryczne przeprowadzono w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym pod kątem zmniejszenia programu produkcji wyrobów na wybranej linii produkcyjnej i dostosowania organizacji procesu produkcyjnego do nowego, mniejszego portfela zamówień.

Badania emisji spalin w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego - aktualne możliwości badawcze

Streszczenie: W artykule podano przyczyny światowego podejmowania badań emisji związków toksycznych spalin w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego. Przedstawiono możliwości badawcze Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej w zakresie badań drogowych różnego rodzaju pojazdów osobowych, ciężarowych (w tym autobusów), a także pojazdów pozadrogowych oraz samolotów. Zaprezentowano przykładowe wyniki badań, dotyczące klasyfikacji emisyjnej pojazdów.

Organizacja procesu logistycznego firmy Raisio na rynku rosyjskim

Federacja Rosyjska (FR) z olbrzymimi zapasami bogactw naturalnych, różnorodną bazą przemysłową jest potencjalnie jednym z najbogatszych krajów świata. Według danych Rosstatu, wartość PKB w 2008 roku wyniosła 41 668, 0 mld rubli. W przeliczeniu na parytet siły nabywczej, który pozwala zestawiać stan gospodarki różnych krajów według średniego poziomu cen w każdym z nich, PKB Rosji plasowało się wówczas na 8.

Perspektywy kolei dużych prędkości w krajach europy środkowo-wschodniej

Koleje dużych prędkości są zasadniczym czynnikiem rozwoju krajów Europy ŚrodkowoWschodniej. W artykule przedstawiono koncepcję rozwoju kolei dużych prędkości w tej części Europy. Stanowi on rozszerzoną wersję referatu prezentowanego na Światowym Kongresie Kolei Dużych Prędkości w Pekinie w grudniu 2010 roku. Zawiera projekty modernizacji istniejących linii kolejowych do prędkości 200 km/h, a także projekty budowy nowych odcinków oraz aktualny stan inwestycji w Polsce i w Czechach.

Bezzałogowy pojazd lądowy o wysokiej mobilności do transportu ładunków spaletyzowanych

W referacie przedstawiono koncepcję bezzałogowego pojazdu transportowego wysokiej mobilności, umożliwiającego podejmowanie i transport ładunku o masie 2000- 3000 kg w bardzo trudnym terenie. W opisywanym pojeździe przewidziano realizację zróżnicowanych zadań poprzez dostosowanie go do szybkiego podejmowania i instalacji narzędzi i osprzętów specjalnych.

Wykorzystanie algorytmu ewolucyjnego w zadaniu ustalenia dyskretnych wartości parametrów modelu cyklu roboczego silnika

W pracy przedstawiono przykład zastosowania algorytmu genetycznego do ustalenia dyskretnych wartości parametrów modelu cyklu roboczego silnika o zapłonie samoczynnym. Jako model cyklu roboczego przyjęto empiryczno-teoretyczny model zerowymiarowy. Podstawą wyznaczenia wartości parametrów modelu są zarejestrowane doświadczalnie przebiegi ciśnień. Zadanie sformułowano jako zadanie minimalizacji różnicy pomiędzy obliczanymi a rejestrowanymi doświadczalnie wartościami ciśnienia. W pracy omówiono poszczególne etapy postępowania i przedstawiono wyniki jego zastosowania dla wybranych punktów pracy silnika.

Wyznaczanie programów przejść międzyfazowych przy wykorzystaniu różnych funkcji celu

Streszczenie: Artykuł opisuje zasady tworzenia programów przejść międzyfazowych dla adaptacyjnych algorytmów sterowania ruchem. W artykule scharakteryzowano wymagania formalne, które muszą spełniać programy przejść międzyfazowych. Wymagania te stanowią punkt wyjścia do zapisu formalnego programów oraz określenia ograniczeń nałożonych na funkcję sterowania. Uzasadniono również potrzebę stosowania różnych metod wyznaczania przejść w zależności od rodzaju sterowania i przyjętych zasad sterowania. Opisano następujące metody tworzenia przejść międzyfazowych: maksymalizacja czasów międzyzielonych, realizacja równego startu grup sygnałowych, minimalizacja długości przejścia międzyfazowego oraz metodę opartą na minimalizacji czasów międzyzielonych pomiędzy grupami miarodajnymi. W artykule przedstawiono również ocenę i możliwości zastosowania poszczególnych metod, a także przykłady rozwiązań stosowanych w praktyce projektowania programów sygnalizacji.
Subskrybuj to źródło RSS