Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie i symulacja w notacji bpmn jako czynnik kształtujący efektywność procesów logistycznych

Każde przedsiębiorstwo to procesy w nim zachodzące, a świadomość procesowa to połowa sukcesu we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych do ich mapowania i modelowania. Dzięki modelowaniu procesów w sposób bardzo realistyczny i możemy uwzględnić wiele warunków ograniczających, występujących w rzeczywistości, jak również wprowadzać parametry o charakterze losowym reprezentujące czynniki przypadkowe.

Możliwości i ograniczenia lotu wznoszącego statku powietrznego

Przedmiotem analizy jest tor odrzutowego statku powietrznego w locie wznoszącym w układzie symetrycznym. Przeanalizowano lot wznoszący z najbardziej stromy, najszybszy oraz lot wznoszący bez pracującego silnika. Opracowano model matematyczny oraz komputerowy przy wykorzystaniu programu MATLAB - Simulink i przeprowadzono symulację dla różnych prędkości lotu i kątów pochylenia.

Zarządzanie infrastrukturą logistyczną miasta

W artykule zaprezentowano kompetencje jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania infrastrukturą dla zapewnienia rozwoju lokalnego. W tym celu zostały przedstawione definicje infrastruktury, jej klasyfikacja i sposoby wykorzystania zasobów infrastruktury dla realizacji potrzeb społeczności, oraz poprawy warunków życia ludności. Wpływ infrastruktury na rozwój lokalny i regionalny jest duży. Można stwierdzić również, że rozwój lokalny warunkuje rozwój infrastruktury. Intencją władz gminy jest dążenie do większej aktywności gospodarczej i społecznej mieszkańców oraz poprawa jakości życia. W tym celu podejmowane są różne działania zmierzające do zapewnienia rozwoju lokalnego. W artykule zaprezentowano obszary wykorzystania zarządzania logistycznego w zarządzaniu miastem. Artykuł jest częścią badań poświęconych problemowi zarządzania (gospodarowania) infrastrukturą w logistyce miejskiej.

Road transportation problems in developing countries

Better transportation system is a basic need, not only of developed countries but also for developing countries. The context of the paper is based on traffic congestion, motorization problems, specification, and growth in transportation demand. Like these problems are described in detail to focus genuine and basic reason. This work is focusing on reasons of transportation problems and their examples and concerned factors. In addition to travel time, safety, energy and environment; public health is also an important issue that should be considered as a side effect of a transportation system.

Instalacja elementów infrastruktury offshore z dedykowanym układem mphs

Streszczenie: W pracy przedstawiono model układu przeznaczonego do instalacji offshore modułów niezbędnych do transportowania ropy i gazu z odwiertów w dnie morskim. System jest montowany na specjalnych jednostkach pływających, wyposażonych w układy dynamicznego pozycjonowania. Jednym z istotniejszych elementów układu jest system AHC (Active Heave Compensation), który kompensuje ruchy statku spowodowane falowaniem.

Ict network traffic based on a simple fractal structure

The results of measurements of ICT network traffic reveals the presence of fractal structures and long-range dependence. Accurate modeling of the offered traffic load is the first step in optimizing resource allocation algorithms and QoS requirements. In this article the fractal structure is represented by the simple random midpoint displacement method which approximates fractional Brownian motion (fBm), theoretical process that exhibits aforementioned features, is presented. Apparently, this algorithm generates inaccurate approximation of fBm for the higher degree of self-similarity. To improve this simple and fast algorithm, some modifications based on variance analysis are proposed. The results of simulation and statistical testing with comparison to the realtime measurements in computer network are presented and discussed.

Uwarunkowania wyboru tras kolejowych

Problem wyboru tras kolejowych jest zagadnieniem bardziej złożonym niż wybór trasy drogowej. Należy uwzględniać uwarunkowania: środowiskowe, społeczne i gospodarcze, należy analizę poszerzone o techniczną złożoność systemów kolejowych(droga kolejowa, trakcja, automatyka, telekomunikacja). Dobrą ilustracja omawianego zagadnienia jest przeprowadzenie analizy na podstawie wyboru wariantu trasy linii kolejowej „Rail Baltica” w województwie podlaskim.

Navigational aspects of maritime safety in offshore installations areas -windfarms

Article in short form presents some problems of maritime safety in such offshore installations as windfarms are. Some economic aspects of windfarms exploitation are shortly sketched at the beginnings. Next, such navigational issues as an identification, marking, boundaries and effects on routing are touched on by authors. The form of an article restricts authors to present only the main problems in a wide-ranging of subject such a maritime safety in windfarms is.

Badanie i ocena zintegrowanego detektora pojazdów

Streszczenie: W artykule przedstawiono metodę i wyniki oceny zintegrowanego detektora pojazdów. Badane urządzenie reprezentuje najnowszy trend budowy detektorów. W jednym urządzeniu zastosowano kilka metod detekcji. W badanym urządzeniu wykorzystano: pasywną podczerwień (PIR), ultradźwięki i elektromagnetyczne promieniowanie mikrofalowe. Celem badań było określenie dokładności, z jaką detektor pojazdów TT 298 pozyskuje dane. Ocenie poddano: zliczania pojazdów, określanie struktury rodzajowej, pomiar i prędkości pojazdów.

Ocena zużycia silnika spalinowego o zs z wykorzystaniem parametrów stanu oleju silnikowego

W artykule przedstawiono nową metodę prognozowania trwałości układu tłokpierścienie-cylinder (TPC) silnika spalinowego w oparciu o obserwowane zmiany własności fizykochemicznych eksploatowanego oleju silnikowego. Dotychczas stosowane metody oceny trwałości skojarzenia TPC wymagały zebrania informacji o chwilach osiągnięcia stanu granicznego układu, bądź wykorzystywały modele kinetyki zużycia opracowane na podstawie badań przyspieszonych obiektów rzeczywistych. W zaproponowanej metodzie do oceny trwałości tulei cylindrowych silnika wykorzystuje się informacje pochodzące z badań eksploatowanego w silniku oleju.
Subskrybuj to źródło RSS