Zaloguj się

WIEDZA

Conception of the integrated european ships’ monitoring and information system

One of the main tasks of the integrated Maritime Policy for the European Union is enhanced interoperability and integration between different existing maritime surveillance and monitoring systems [4,5]. Paper presents information on existing vessel traffic monitoring and information systems that has recently been introduced and developed at European level, and aims to focus mainly on sharing aspects of data about ships and cargo carried onboard between ship, shipper, port, maritime administration of the EU coastal Member States, Island and Norway and Community institutions: European Commission, European Maritime Safety Agency (EMSA), Directorate General for Fisheries and Maritime Affairs on Fishing Vessels and European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders (Frontex).

Termografia w podczerwieni w diagnostyce pojazdów

Termografia w podczerwieni jest dziedziną techniki zajmującą się detekcją, rejestracją, przetwarzaniem i wizualizacją niewidzialnego promieniowania podczerwonego emitowanego przez obiekt. Jej wynikiem jest obraz (termogram) będący odwzorowaniem rozkładu temperatury na powierzchni badanego obiektu. Metody badań nieniszczących z zastosowaniem termografii w podczerwieni można podzielić na pasywne i aktywne. W artykule przedstawione są przykłady zastosowania termografii w podczerwieni, zarówno metodami pasywnymi jak i aktywnymi, do diagnostyki pojazdów. Metody te umożliwiają zarówno wykrycie nieprawidłowo funkcjonujących elementów i zespołów w pojeździe jak i uszkodzeń powstałych w wyniku eksploatacji pojazdu jak i w fazie ich produkcji (miejsca korozji, uszkodzenia mechaniczne, itp.).

Wybrane właściwości warstwy wierzchniej po przecinaniu różnymi metodami

Przecinanie materiałów to pierwszy etap wytwarzania wyrobów. Od jakości wykonania tej operacji zależą właściwości powierzchni cięcia wpływające na dalszy proces obróbki wyrobu. W pracy uwzględniono najważniejsze numeryczne metody cięcia: gazową, plazmową, laserową, cięcie strumieniem wodno-ściernym, wycinanie elektroerozyjne. Określono podstawowe parametry wpływające na jakość powierzchni cięcia, związane z technologią obróbki oraz z rodzajem materiału przecinanego.

Bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych baz logistycznych

W referacie zaprezentowano zagadnienia związane z bezpieczeństwem danych. Przedstawiono definicje archiwizacji oraz strategie wykonywania kopii. Każda z nich posiada określone zalety i wady, które wpływają na możliwość ich zastosowania dla określonego przedsiębiorstwa. Przedstawiono również propozycję zabezpieczenia danych w systemach informatycznych baz logistycznych. Zwrócono szczególną uwagę na zapewnienie ciągłości działania przedsiębiorstwa.

Charakterystyka pęknięć w szynach typu head check

Zmęczenie kontaktowe powierzchni tocznej szyny (RCF) jest jedną z ważnych przyczyn jej uszkodzenia i ma obecnie duże znaczenie w utrzymaniu nawierzchni kolejowej w odpowiednim stanie niezawodności oraz wpływa na trwałość szyn. W wyniku dużych oddziaływań dynamicznych na powierzchni szyny powstają poziome małe pęknięcia, które w dalszej fazie rozwoju przechodzą pionowo przez krawędź główki szyny powodując powstawanie mikroszczelin. W przypadku niedoboru środków na diagnostykę i nie wykonania napraw w określonym terminie, uszkodzenia te mogą być przyczyną poważnych wypadków. W artykule omówiono problemy dotyczący powstawania pęknięć i ich rozwoju, rozpoznawania, wymieniono czynniki wpływające na pęknięcia typu head check oraz możliwości zapobiegania i naprawy.

Dobór kryteriów oceny dynamicznych oddziaływań transportowych w obszarach aglomeracji miejskich

W pracy przedstawiono obowiązujące kryteria oceny oddziaływań dynamicznych na ludzi przebywających w strefach oddziaływania elementów infrastruktury transportowej. Wskazano na niedogodności związane ze stosowaniem istniejących kryteriów, z punktu widzenia odbiorców wyników badań, dla których wielokrotnie zachodzi konieczność wykonywania dodatkowych raportów badawczych w języku niespecjalistycznym. Wprowadzono własne wielkości kryterialne oraz zaproponowano zastosowanie czytelnej skali ocen, opartej o obowiązujące akty normatywne. Przedstawiono wybrane wyniki badań, uzyskane dzięki oprogramowaniu opartemu o środowisko obliczeniowe Matlab.

Bezpieczeństwo komunikacji miejskiej

W artykule przedstawiono wybrane dane statystyczne odnoszące się do zdarzeń z udziałem pojazdów komunikacji zbiorowej. Wskazano najczęstsze przyczyny tych zdarzeń, oraz określono ich wagę w ogólnej liczbie zdarzeń na drogach w latach 2005÷2009. Wynikiem pracy jest analiza poczucia bezpieczeństwa bezpośrednich użytkowników komunikacji autobusowej w mieście.

Rozważania na temat relacji i współpracy w ramach łańcuchów dostaw pojawiają się w literaturze naukowej od wielu lat [1].

Od tego czasu pojawiały się rożne idee, w tym: co-makership marketing odwrotny sojusze dostawców i partnerstwo w zaopatrzeniu. Rożne koncepcje pojawiły się też w obszarze marketingu - przykładowo marketing relacji jak również w dziedzinie zarządzania strategicznego, w tym sojusze strategiczne. Jednocześnie, idea współpracy została wydłużona z bezpośrednich dostawców i objęła szeroko pojęty łańcuch dostaw.
Subskrybuj to źródło RSS