Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ właściwości reologicznych lepiszcza na koleinowanie mma

Podstawowym celem tej pracy jest wskazanie parametru charakteryzującego lepiszcze, na podstawie którego możliwe byłoby przewidywanie jakości MMA wykonanych przy zastosowaniu danych lepiszczy pod względem ich odporności na deformacje trwałe. Dodatkowym celem pracy jest znalezienie zależności między wynikiem zaproponowanego testu pełzania przy powtarzalnym obciążeniu ścinającym przeprowadzanym na samym lepiszczu asfaltowym, a badaniem koleinowania przeprowadzanym na płytach wykonanych z MMA. Przedstawiono analizę uzyskanych wyników i wykazano istnienie korelacji między zaproponowanym parametrem, a głębokością koleiny. Oznacza to potencjalną możliwość zastąpienia kosztownego testu koleinowania, znacznie tańszym i prostszym testem, który można wykonać w reometrze DSR.

Modelowanie i badanie dynamiki procesów naprowadzania i lotu sterowanej rakiety przeciwlotniczej z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych

W artykule przedstawiono zastosowanie sztucznych sieci neuronowych w modelowaniu dynamiki procesu naprowadzania i lotu przeciwlotniczej rakiety. Wykorzystano wyniki ze strzelań bojowych rakietami zestawu przeciwlotniczego. Zamieszczono wyniki badań umożliwiające ocenę dokładności odwzorowania obiektu przez wyznaczony model.

Problemy związane z wdrożeniem systemu automatycznego

W referacie przedstawiono zagadnienia związane z wdrożeniem paneuropejskiego systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych. Uwzględniono stan prawny w zakresie struktury systemu, zakresu i sposobu transmisji danych z pojazdu do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Omówiono stan wdrożenia telefonu 112, z wykorzystaniem którego będzie działał system eCall. Przedstawiono problemy związane z warstwą teleinformatyczną, w szczególności z transmisją danych w kanale głosowym. Omówiono problemy detekcji wypadku i określenia pozycji geograficznej.

System jednoczesnego sterowania ustawieniami kamer obrotowych systemu cctv do zastosowania w nadzorze infrastruktury logistycznej

W obserwowanych przez kamery CCTV obszarach dozoru można wyróżnić, istotne z punktu widzenia zachowania bezpieczeństwa w obiekcie, szczególnie ważne strefy newralgiczne. W momencie wystąpienia zagrożenia obserwacja takiej strefy powinna nastąpić jak najszybciej i przez jak największą ilość kamer. W tym celu stosuje się kamery obrotowe sterowane za pomocą specjalnych konsoli z dostępem do presetów kamer.

Prawno-techniczne aspekty oceny przyczepności nawierzchni drogi w miejscu zdarzenia drogowego

Streszczenie: W pracy przedstawiono analizę obecnego stanu zagadnienia w zakresie oceny i dokumentowania właściwości nawierzchni drogi w miejscu zdarzenia drogowego. Szczególną uwagę zwrócono na sposób określania tych właściwości nawierzchni drogi, które odpowiadają za przyczepność kół jezdnych samochodu do podłoża. Dokonano oceny obecnych sposobów oceny przyczepności nawierzchni drogi, które mogą być stosowane w miejscu zdarzenia drogowego. Wskazano na potrzebę rozwijania metod i środków technicznych oceny przyczepności nawierzchni drogowej, które zapewnią wzrost wiarygodności procesu rekonstrukcji zdarzeń drogowych.

Finansowanie rozwiązań ekologicznych w transporcie w perspektywie finansowej 2007-13

Degradacyjny wpływ na środowisko był i nadal jest dominującym wśród czynników kształtujących strukturę gałęziową systemów transportowych oraz oddziałujących na kierunki rozwoju poszczególnych gałęzi transportu. W ostatnich latach, kiedy to wzrosła świadomość ekologiczna społeczeństwa, można zauważyć wyraźny wzrost rangi czynnika proekologicznego w kształtowaniu systemów transportowych.

Magazyn zbożowy w łańcuchu logistycznym

W artykule przedstawiono praktyczne rozwiązanie wykorzystania logistyki w magazynach zbożowych. Opisywana metoda stanowić może znakomite uzupełnienie metody tradycyjnej jaką jest suszenie ziarna, zapewniając jednocześnie ciągłość funkcjonowania magazynów zbożowych w sytuacjach awaryjnych.

Koncepcja systemu monitoringu dla etapów budowy i eksploatacji metra

W pracy przedstawiono koncepcję projektu systemu monitoringu zarówno dla etapów budowy, etapu przejściowego oraz fazy eksploatacji metra płytkiego, na przykładzie projektowanej II linii metra warszawskiego. Przedstawiono koncepcję zawierającą zarówno dobór odpowiednich parametrów i wybranych wielkości fizycznych podlegających pomiarom, jak również koncepcję budowy systemu monitoringu z podziałem na działania w monitorowanych podsystemach.

Stateczność powłoki walcowej pod obciążeniem harmonicznym

Przedmiotem pracy jest zagadnienie stateczności dynamicznej powłoki walcowej pod obciążeniem harmonicznym, przyłożonym w płaszczyźnie środkowej. Utrata stateczności powłoki wzdłużnie ściskanej dynamicznie, związana jest z wystąpieniem rezonansu parametrycznego między drganiami podłużnymi i giętnymi. Badanie tego procesu wymaga uwzględnienia w równaniach różniczkowych ruchu osiowych sił bezwładności jako, że drgania rezonansu prametrycznego są wynikiem wymiany energii drgań podłużnych i poprzecznych. Wyniki analiz przedstawiono w postaci map (Ince-Strutta) obszarów niestatecznych oraz przebiegów drgań giętych powłoki.

Multicriterial control system othe traction vehicle

Abstract: The development of the internal-combustion transport creates the threat of the offence of admissible values of noise levels, twitches and vibrations, and connected with the natural environmental pollution. Introduction of the vehicle with electric drive system or with hybrid drive system, should in the great manner limited their interaction. An optimal solution is application of the variant equipment of the petrol vehicle in additional electric drive system. It create a lower possibility a construction changes of the vehicle, enable obtaining a considerable exploitation providence, and also create possibilities a realization an ecological exploitation of traction transportation. The control of hybrid vehicle should assure the realization of established transport-assignments in the definite time, at the optimum of energy consumption. One can this realize using. the multi criteria control system. In the report introduced a mathematical models of the wheels vehicle, and chosen algorithms of the multi criteria control system. In the report one placed example-results of computer calculations for established functions of the target and control priority. Results of computer calculations became verified laboratory-research.
Subskrybuj to źródło RSS