Zaloguj się

WIEDZA

Ekonomiczno-organizacyjne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w przedsiębiorstwie

Artykuł opisuje ekonomiczne i organizacyjne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w przedsiębiorstwach. Omawia korzyści płynące z stosowania nowoczesnych technologii informatycznych, zarówno ekonomiczne, jak i organizacyjne. Opisuje sytuację przed i po wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego w przedsiębiorstwie, a także za sprawą jakich elementów przedsiębiorstwo może osiągnąć sukces ekonomiczny po wdrożeniu zintegrowanego systemu oraz jak zmienia się tradycyjne polskie przedsiębiorstwo w nowoczesną firmą o światowych standardach jakości.

Wstępna obróbka paliw pochodzenia roślinnego w silnikach z zapłonem samoczynnym

W artykule przedstawiono możliwości zwiększenia efektywnych parametrów pracy silnika z zapłonem samoczynnym przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu emisji związków toksycznych w gazach wylotowych przy zastosowaniu wstępnej obróbki paliw pochodzenia roślinnego. W tym celu proponuje się zastosowanie wstępnej obróbki - termicznej, katalitycznej i turbulizacyjnej, która odbywa się bezpośrednio w korpusie rozpylaczy paliwowych. Wyniki badań uzyskanych na silniku typu 359 wskazują na poprawę ekonomicznych i ekologicznych parametrów pracy przy zastosowaniu wstępnej obróbki paliwa.

Śródlądowy transport wodny a zintegrowany system logistyczny

W referacie zostały ukazane przyczyny spadku śródlądowego transportu wodnego w Polsce w okresie 1965-2002, które do tej pory nie zostały rozwiązane. Na Zachodzie Europy śródlądowy transport wodny postrzegany jest ze względu na niskie koszty, ochronę środowiska oraz rozwinięty system kanałów, jako atrakcyjny przewóz ładunków masowych, kontenerowych i drobnicowych. Na tle Europy Polska stanowi białą plamę na mapie, stąd potrzeba inwestycji w porty rzeczne, jako multimodalne centra logistyczne służące na rzecz zintegrowanych systemów logistycznych, gdzie występuje węzeł transportu -morskiego, śródlądowego, kolejowego i samochodowego.

Analiza możliwości obniżenia hałasu we wnętrzu autobusu

Artykuł porusza problematykę uciążliwości hałasu przenikającego do wnętrza środków komunikacji takich jak autobusy. Analizy problemu dokonano w oparciu o szereg pomiarów dokonanych w wybranych punktach pojazdu. Wskazano drogi transmisji hałasu do wnętrza pojazdu. Na podstawie symulacji komputerowych przeanalizowano możliwe rozwiązania techniczne zmierzające do zmniejszenia poziomu hałasu we wnętrzu autobusu.

Założenia programowanych badań zmęczeniowych elementów konstrukcyjnych

W pracy omówione zostały podstawowe założenia programowanych badań elementów konstrukcyjnych, których celem jest ocena eksploatacyjnej trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych w tym mechanicznych pojazdów jednośladowych. Zakres pracy obejmuje opis zagadnień modelowania: obiektu badań, obciążeń eksploatacyjnych i wymagania dotyczące stanowisk badawczych i instrumentarium badawczego. Całość zilustrowana jest przykładem programowanych badań elementu konstrukcyjnego (węzła ramy) pojazdu jednośladowego.

Diagnostic system exploitation of critical machines

This work presents the main descriptors of the diagnostic system of machine exploitation. This problem contains: the measurements of technical state symptoms, the determination of their boundary values, and the frequency of diagnostics. This problem and the tasks in the system of machine exploitation supported with computer techniques constitutes about the rank of the discussed problem.

Jakość w sferze dystrybucji i obsługi klienta przedsiębiorstwa produkcyjnego

Zapewnienie, utrzymanie i doskonalenie jakość i procesów logistycznych wymaga kontrolowania jakości wielu składowych. Szczególne miejsce wśród procesów logistycznych zajmuje dystrybucja i obsługa klienta. W referacie zawarto podstawowe aspekty i mierniki oceny obsługi klienta na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Model oceny nadmiarów w lotniczych systemach bezpieczeństwa

Streszczenie: W artykule omówiono problemy bezpieczeństwa w systemach lotniczych ze szczególnym uwzględnieniem techniki. Zdefiniowano stosowane w celu poprawy bezpieczeństwa, nadmiary w konstrukcji technicznych systemów statków powietrznych. Opisano nadmiary: strukturalny, funkcjonalny, czasowy, informacyjny, parametryczny i wytrzymałości. Dokonano szczegółowego opisu nadmiaru funkcjonalnego w postaci grafów i przedstawiono modele analityczne poszczególnych przypadków uszkodzeń oraz wzajemnego uzupełniania realizowanych funkcji.

W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań hamownianych silnika

PERKINS 1100 zasilanego ekologicznym paliwem węglowodorowym, estrem FAME oraz porównawczo mieszaninami (v/v) paliwa węglowodorowo i roślinnego z alkoholem etylowym. Zastosowanie alkoholu etylowego powodowało zmiany różnych właściwości fizykochemicznych badanych paliw. Spełnianie coraz bardziej rygorystycznych norm w emisji składników toksycznych spalin zmusza użytkownika silników spalinowych o ZS do posiadania szybkich i precyzyjnych metod oceny jego stanu technicznego, a szczególnie stanu technicznego aparatury wtryskowej.
Subskrybuj to źródło RSS