Zaloguj się

WIEDZA

Detekcja uszkodzeń przekładni zębatych z wykorzystaniem dekompozycji empirycznej

Dekompozycja empiryczna jest metodą analizy sygnału poprzez rozłożenie go na zbiór ortogonalnych tzw. Intrinsic Mode Functions. Pozwala również na wyznaczenie tzw. częstości chwilowych. Zastosowanie analizy cepstralnej do „sygnału” częstości chwilowych pozwoliło na uzyskanie informacji czy przekładnia jest uszkodzona, natomiast „intensywność” tzn. wielkość uszkodzenia badano analizując wartość współczynników cepstralnych.

Miejsce polskich portów morskich w międzykontynentalnych przewozach kontenerowych drogą morską

Referat został poświęcony organizacji morskich przewozów kontenerowych na świecie, w tym przede wszystkim miejscu polskich portów morskich w tych przewozach. Aktualna oferta przewozowa ze strony żeglugi morskiej jest odpowiedzią na rosnące w skali globalnej obroty ładunkowe, będące następstwem globalizacji gospodarki światowej oraz liberalizacji przepływów gospodarczych. W materiale ukazano m.in. zjawisko tzw. polaryzacji portów morskich, w tym szczególną rolę portów morskich typu hub w obsłudze morsko - lądowych przewozów kontenerowych.

Modernizacja infrastruktury kolejowej w portach szczecin i świnoujście i jej wpływ na dostępnosć techniczno - technologiczną

Zespół portów w Szczecinie i Świnoujściu obsługuje wszystkie rodzaje środków zaplecza. W porcie Szczecin wymagających naprawy (stan na 2008r) jest aż 56% natomiast w Świnoujściu 30% torów. Dlatego jednym z głównych przedsięwzięć do 2013 roku jest modernizacja i rozbudowa infrastruktury kolejowej. Celem modernizacji dróg kolejowych w obu portach jest zapewnienie bezpiecznego układu komunikacyjnego dostosowanego do zwiększającego się natężenia ruchu pojazdów oraz utrzymanie na stałym poziomie lub zwiększenie obsługi ładunków tym transportem. Modernizacja i rozbudowa dróg kolejowych wpłynie pozytywnie na lepszą dostępność techniczno - technologiczną 3 Zespołu Portów oraz zwiększy promowany przez Unię Europejską przewóz ładunków środkami ekologicznymi jakim z pewnością jest przewóz ładunków koleją.

The battlefield maintenance in allied combat operations with reference to battle damage repair of weapon systems

The paper presents battlefield maintenance system during allied combat operations with particular emphasis on evacuation and repair of weapon systems. The mentioned processes are described on the basis of allied policies, doctrines and regulations. The special role of expedient (improvised) repairs was underlined as a system which allow to sustain technical efficiency of military equipment during dynamic combat operations and far from sources of supply.

Możliwość poprawy skuteczności układu hamulcowego w pojazdach specjalnych pozbawionych abs

W przypadku modernizowania pojazdów starszej generacji zachodzi potrzeba modyfikacji układu hamulcowego by zapewnić jego skuteczności w nowym układzie konstrukcyjnym i dla innej charakterystyki technicznej pojazdu. W artykule przedstawiono wyniki analiz poprawy stateczności wojskowego pojazdu specjalnego podczas hamowania. Opisano analityczne obliczenia służące optymalizacji rozdziału sił hamowania na osie pojazdu oraz wyniki badań trakcyjnych skuteczności układu hamulca roboczego w funkcji przeprowadzonych modyfikacji.

Wykorzystanie energii Morza Bałtyckiego - przegląd dostępnych technologii

Energetyka, dział gospodarki i techniki obejmujący przetwarzanie, przesyłanie i użytkowanie różnych rodzajów energii. Dzieli się ją na aeroenergetykę, elektroenergetykę, geoenergetykę, energetykę cieplną (konwencjonalną) i energetykę jądrową. Energetyka definiowana jest również, jako nauka techniczna o przetwarzaniu, przesyłaniu i wykorzystywaniu różnych rodzajów energii, oraz dział gospodarki obejmujący praktyczne wykorzystanie energii we wszystkich jej postaciach. Wyróżnia się dwa rodzaje źródeł energii, nieodnawialne i odnawialne. Nieodnawialne to takie, których rezerwa zmniejsza się w wyniku używania przez człowieka i nie może być odtworzona w „ludzkim” horyzoncie czasowym. Należą do nich: węgiel brunatny i kamienny, ropa naftowa, torf, pierwiastki promieniotwórcze, gaz ziemny i inne. Odnawialne to takie których zasoby w założeniu nie pomniejszają się w efekcie wykorzystania przez człowieka. Należą do nich: pływy morskie, woda, promieniowanie słońca, fale, wiatr, biomasa i energia geotermalna.

Narzędzia analizy ryzyka w procesach logistycznych

Ponieważ każda organizacja chce zarządzać efektywnymi procesami logistycznymi, czynniki ryzyka mogą i powinny być kontrolowane, poprzez odpowiedni system zarządzania ryzykiem. Wprowadzenie kompleksowego podejścia do zarządzania ryzykiem pozwala na: - oszacowanie istotnych grup ryzyk towarzyszących realizacji procesów logistycznych, - wypracowanie zintegrowanych strategii zarządzania ryzykiem - opracowaniu narzędzi analizy ryzyka w procesach logistycznych. Przedmiotem niniejszj publikacji będzie analiza wybranych narzędzi analizy procesów logistycznych.

Dostosowanie systemu zsb 2000 do wymagań pkp plk s.a.

Polonizacja systemu sterowania ruchem kolejowym pierwotnie tworzonego w oparciu o odmienne wymagania i założenia jest zadaniem trudnym, ale może być opłacalne. Artykuł przybliża niemiecki system sterowania ruchem kolejowym ZSB 2000, który obecnie jest wdrażany w Polsce pod nazwą ZSB 2000 pl. Na przykładzie różnic pomiędzy wdrażanym systemem, a systemami eksploatowanymi na PKP PLK S.A. wskazano elementy systemu, które muszą zostać zmienione pod kątem wymagań Użytkownika oraz te których zmiana stawiałaby pod znakiem zapytania opłacalność projektu a jednocześnie nie stanowiące naruszenia standardów bezpieczeństwa na liniach PKP PLK S.A.

Uwarunkowania praktyczne w optymalizacji procesów dostaw przesyłek

Liczba czynników, które mają wpływ na efektywność procesów logistycznych i transportowych sprawia, że znalezienie optymalnego rozwiązania danego problemu decyzyjnego jest bardzo trudne. Z tego powodu opracowywane są modele, które umożliwiają znalezienie rozwiązania zbliżonego do optymalnego. Dużym ułatwieniem w podejmowaniu decyzji są narzędzia informatyczne. Niezależnie jednak od tego, czy mówimy o modelu matematycznym w postaci analitycznej, czy też jego implementacji w programie komputerowym, muszą być uwzględnione praktyczne uwarunkowania, w jakich realizowane są procesy transportowe. Wówczas modele te mogą być praktycznie przyjęte, jako odzwierciedlenie rzeczywistych systemów logistycznych.
Subskrybuj to źródło RSS