Zaloguj się

WIEDZA

Identyfikacja modelu matematycznego operacji lądowania samolotu

Obserwując dynamiczny wzrost ruchu lotniczego istotnym staje się zagadnienie ciągłej kontroli i monitorowania poszczególnych faz przelotu. Jedną z rozpatrywanych faz w tym procesie jest lądowanie samolotu. Na lotniskach komunikacyjnych operacje te odbywają się z częstotliwością od kilkudziesięciu sekund do kilku minut. Poprawność wykonywania tych złożonych procedur w czasie tej operacji ma istotny wpływ na przepustowość drogi startowej, liczbę operacji wykonywanych w rejonie lotniska a przede wszystkim na bezpieczeństwo pasażerów. Badanie i analiza tych procesów z przyczyn oczywistych nie mogą być wykonywane na obiektach rzeczywistych. W związku z tym dąży się do wykorzystania w analizie operacji zachodzących w rejonie lotniska narzędzi i metod komputerowych. Aby wykorzystać możliwości symulacji komputerowej konieczna jest znajomość modeli matematycznych tych operacji. Celem artykułu jest przedstawienie metody oraz wyznaczonego modelu z wykorzystaniem wyników z pokładowego rejestratora parametrów lotu samolotu. Tak opracowany model charakteryzuje się dużą dokładnością odwzorowania rzeczywistości.

Badania symulacyjne systemu produkcyjnego obsługiwanego przez agv

W artykule przeprowadzono wstępną analizę pracy pojazdu AGV. Opisano metodę określenia liczby komórek obsługiwanych przez jeden pojazd. Wskazano sposób obliczenia optymalnej trasy ruchu i miejsca postoju w położeniu wyjściowym. Zamieszczono wzory do obliczenia współczynników funkcjonowania linii przy różnych ilościach zadań. Zamieszczono wyniki badań symulacyjnych jednego pojazdu poruszajacego się po zamkniętej pętli. Na wykresach zilustrowano czas aktywności pojazdu, ilość stanowisk zgłaszających zapotrzebowanie na obsługę oraz czas pracy i przestoju.

The role and importance of wimax mobile system as a high-performance data transfer technology in wireless sensor networks for wide area monitoring applications

Abstract: The study discuses basic features and functional design of WiMAX Mobile system, based on the IEEE 802.16e (Release 1.5 Rev. 2.0) standard. The analysis has been made in terms of ability to use this system to transmit video stream related to monitoring of large agglomeration areas.

W kolejowej sieci trakcyjnej

Streszczenie: W artykule przedstawione zostały wybrane przebiegi napięć w kolejowej sieci trakcyjnej o napięciu znamionowym 3kV. Przebiegi zarejestrowane zostały podczas jazdy pociągu EN-57 z czoperowym układem napędowym oraz podczas postoju pojazdu. Przedstawiono wpływ pobieranego prądu przez pojazd szynowy na chwilowe wartości napięcia w kolejowej sieci zasilającej. Szczególną uwagę zwrócono na przebiegi prądu i napięcia zasilania pojazdu podczas przejazdu pod izolatorem dzielącym odcinki zasilania. Jest to bardzo niebezpieczny moment podczas jazdy pociągu, gdyż pojawiające się przepięcia i udary prądu negatywnie oddziaływają na sieć oraz na przekształtnik pojazdu.

Metoda oceny eksploatacyjnej trwałości silnika spalinowego z uwzględnieniem zmian własności oleju silnikowego

W pracy przedstawiono nową metodę prognozowania trwałości układu tłokpierścienie-cylinder (TPC) silnika spalinowego w oparciu o obserwowane zmiany własności fizykochemicznych eksploatowanego oleju silnikowego. W zaproponowanej metodzie do oceny trwałości tulei cylindrowych silnika wykorzystuje się informacje pochodzące z badań eksploatowanego w silniku oleju.

Metody wyznaczania współczynnika sprawności silnika klatkowego współpracującego z pompą odśrodkową

Silniki klatkowe powszechnie stosowane są w przemyśle. Sprawność z jaką pracują silniki bezpośrednio wpływa na energochłonności procesów przemysłowych w których są wykorzystywane. W artykule zaprezentowano wybrane metody estymacji współczynnika sprawności pod kątem wykorzystania w systemach sterowania zestawami pompowymi. Podano również podstawowe zależności na wyznaczenie strat mocy w silniku klatkowym.

Identyfikacja parametrów sterowanego tłumika piezoelektrycznego

Praca jest poświęcona identyfikacji parametrów modelu sterowanego tłumika piezoelektrycznego oraz eksperymentalnej weryfikacji modelu tłumika. Model urządzenia został opracowany w postaci struktury reologicznej. Do badań numerycznych opracowany został matematyczny model opisujący zjawiska zachodzące w tłumiku. W pracy zostały przedstawione wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych własności sterowanego tłumika piezoelektrycznego. Sterowanie siłą tłumienia odbywa się przy pomocy sterowanego zaworu piezoelektrycznego. Zawór ten umożliwia sterowanie charakterystyką tłumika poprzez zmiany oporów przepływu między komorami tłumika hydraulicznego.

Zastosowanie sztucznych sieci neuronowych jako narzędzia wspomagającego zarządzanie zapasami i planowanie popytu na przykładzie przedsiębiorstwa dystrybucyjnego

Celem niniejszej pracy było wykazanie możliwości zastosowania metod sztucznej inteligencji, a w szczególności sztucznych sieci neuronowych do prognozowania popytu w centrum dystrybucyjnym firmy IMI International sp. z o. o. w Olewinie. Wyniki uzyskane z zastosowania utworzonego modelu porównano z wynikami osiąganymi przy użyciu klasycznych metod prognozowania.

Istota funkcji realizowanych przez podsystemy krajowego systemu logistycznego

Streszczenie: W artykule przedstawiono model krajowego systemu logistycznego. Określono funkcje, które spełnia, oraz zakresy przekształceń strumieni materiałów i informacji, które realizuje. Przeprowadzono analizę elementów systemu logistycznego w tym jego podsystemów. Każdy podsystem został scharakteryzowany pod względem zasięgu, spełnianych funkcji i wzajemnych współzależności oraz opisany za pomocą modelu.
Subskrybuj to źródło RSS