Metody obliczania współczynnika korekcji wilgotności i ich wpływ na emisję tlenków azotu
W artykule przedstawiono rezultaty z badań emisyjnych samochodów osobowych z silnikami ZI i ZS oraz pojazdów ciężarowych w warunkach drogowych. Testy wykonywano na odcinku kilkunastu kilometrów podczas jazdy na odcinkach o różnej charakterystyce. Do pomiarów stężenia tlenków azotu wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH-DS firmy SENSORS. Dla każdego pojazdu wykonano po cztery przejazdy, a następnie uśredniono wartość emisji tlenków azotu. Dla poszczególnych wartości obliczono współczynnik korekcji wilgotności według metod: 1065.670, 86.1342-94 SI, 86.1342-94 Diesel oraz 86.1370-2007 NTE. Uzyskane dane posłużyły do opracowania zależności charakteryzujących wpływ metody obliczania współczynnika korekcji wilgotności na emisję tlenków azotu.
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia