Zaloguj się

WIEDZA

Zmiany parametrów napięcia zasilającego stalownię podczas wytopu w piecu łukowym

Przedstawiono zarejestrowane przebiegi parametrów napięcia zasilającego w sieci zasilającej stalownię, podczas jednego z wytopów prowadzonych w piecu łukowym. Przeanalizowano wpływ warunków zasilania stalowni na wielkość zaburzeń powodowanych przez pracujący piec, jak również określono stopień wzrostu zaburzeń przy dołączaniu kolejnych urządzeń łukowych.

Rzeczne przewozy ładunkowe jako element jednolitego procesu politransportowego Polski

Zachodzące zmiany w charakterze stosunków ekonomicznych w warunkach globalizacji ekonomiki światowej w ciągu ostatnich dziesięcioleci przedstawiły nowe wymagania wobec organizacji i zarządzania procesami transportowymi. W modelach wyboru rodzaju korytarza multimodalnego generalnymi kryteriami są minimum czasu i minimum ceny dostawy jednostki ładunku. Obecnie istnieją rozwinięte metody i technologie organizacji przewozów ładunkowych poszczególnymi rodzajami transportu lub ich połączeniami [4,5].

Przydatność planowania scenariuszowego dla funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych

Ciągłe poszerzenie obszarów działania przedsiębiorstw logistycznych, coraz mniejsza stabilność otoczenia, a także zaostrzająca się konkurencja sprawiają, że procesy decyzyjne stają się coraz bardziej złożone. Dotyczy to zwłaszcza decyzji strategicznych, których konsekwencje przedsiębiorstwa odczuwają latami. Wysokiej jakości dane są bezsprzecznie najważniejszą determinantą efektywności kluczowych decyzji. Niemniej, nie można też zaprzeczyć, że w dużej mierze bazują one na subiektywnych sądach oraz intuicji samych menedżerów. Kontekstem decyzyjnym dla tychże decyzji jest przecież przyszłość, której każdy może mieć odmienną wizję. Powoduje to, że wybory strategiczne nieodmiennie niosą ze sobą ogromne ryzyko. Tym bardziej, że na ich efekty niejednokrotnie trzeba czekać latami. Kiedy okazuje się, że były błędne, szybkie reagowanie często okazuje się bardzo utrudnione bądź niemożliwe. Źle ulokowane zasoby, źle wybrane rynki docelowe czy przeoczenie ważnej rynkowej szansy - mogą okazać się katastrofalne w skutkach. Dlatego menedżerowie nie ustają w poszukiwaniu najlepszej, w kontekście własnych potrzeb, metody wspierającej procesy decyzyjne.

Wprowadzenie systemu RIS czyli zharmonizowanych usług informacji rzecznej zmierza-

jące do zwiększenia wydajności transportu wodnego śródlądowego wymaga zastosowania skutecznych technologii zarządzania ruchem statków. Wykorzystanie rozwiniętych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, systemów łączności, przetwarzania i transmisji danych oraz ich archiwizowania musi być skuteczne, zatem oparte na prostych systemach. Wskazanym byłoby wykorzystanie już istniejących i sprawdzonych w działaniu, powszechnie stosowanych metod i systemów co zapewniłoby niezawodność proponowanych rozwiązań.

Modelowanie emisji gazów spalinowych w transporcie morskim

Streszczenie: Dla określenia udziału jednostek pływających w całkowitym zanieczyszczeniu środowiska oraz przeciwdziałania szkodliwym wpływom związków toksycznych w spalinach silników okrętowych konieczna jest znajomość wartości emisji tych związków z poszczególnych jednostek. Jest to możliwe po określeniu parametrów ruchu jednostki, wartości stężeń poszczególnych związków dla tych parametrów oraz warunków hydrometeorologicznych. W opracowaniu przedstawiono warunki dotyczące modelowania emisji gazów spalinowych z silników głównych jednostek pływających oraz możliwość wykorzystania do ich budowy metody Monte Carlo.

Badanie kompasu gps w warunkach rzeczywistych

W artykule przedstawiono wyniki badań wskazań kompasu satelitarnego w stosunku do żyrokompasu przeprowadzonych na statku „Horyzont II”. Badania prowadzono podczas cyrkulacji statku przy różnych wychyleniach steru i gdy statek utrzymywał stały kurs.
Subskrybuj to źródło RSS