Zaloguj się

WIEDZA

Problemy pomiarowe w napędach falownikowych

W pracy przedstawiono metody i techniki pomiaru podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych, występujących w układach sterowania falownikowymi napędami elektrycznymi. Omówiono pomiar położenia i prędkości kątowej wału wirnika, a także napięcia, prądu, strumienia, mocy i momentu silnika. Zamieszczono wyniki badań eksperymentalnych.

Logistic base for wind farm build at sea

In Poland wind electric turbines farm building on the sea is planned. It will be probably located on Lawica Slupska. Clean electric energy producing created lots of problems for marine environment and maritime users. In the paper some of logistics problems created by wind farm during building, exploitation and removal will be focused.

Optymalizacja transportu ładunków niebezpiecznych

W artykule zaproponowano model matematyczny problemu optymalizacji transportu ładunków niebezpiecznych. Decyzje o przepływie niebezpiecznych ładunków, uruchomieniu zakładów (miejsc przetwarzania i utylizowania odpadów) oraz składowisk odpadów zależą od miejsc, w których są one generowane, topologii ich możliwego transportu oraz technicznych możliwości ich dalszego zagospodarowania.

Widoczność dla operatora podnośnikowego wózka jezdniowego przy przewożeniu ładunku o różnej wysokości

Streszczenie: Przedstawiono wyniki badania widoczności otoczenia przez operatorów określonych podnośnikowych wózków jezdniowych czołowych z ładunkami o wysokości 1 m 1,1 m oraz 1,2 m. Podano wyniki określania ilościowej zależności między długością strefy martwej, wynikającej z wysokości przewożonego ładunku, a wielkością wychylenia poprzecznego głowy operatora wózka. Podano metodę dokładną i uproszczoną określania akceptowalnej widoczności przez operatora podnośnikowego wózka jezdniowego w postaci wymiarów strefy martwej zależnej od wysokości ładunku.

Wybrane aspekty wyznaczania planów przewozów dla klientów w obszarach miejskich przy ograniczonych zasobach czasowych

Ze względu na znaczną złożoność problemu w artykule przedstawiono wybrane elementy opracowywanej metody VRPC oraz wyniki dotychczasowych analiz. Opisano próbę opracowania metody pozwalającej na sprawne wyznaczanie planów przewozów w obszarach miejskich w sposób dynamiczny, która przyczyni się do efektywniejszego zarządzania pojazdami w aglomeracjach miejskich. Artykuł zawiera teoretyczne analizy problem oraz wyniki zrealizowanych badań.

Proces segregowania jako determinanta logistyczna rozwoju gospodarki stałymi odpadami komunalnymi

Stałe odpady komunalne i problemy ich zagospodarowanie stały się w ostatnich latach przedmiotem zainteresowania zarówno praktyków jak i teoretyków. Wprowadzone regulacje prawne wymuszają generowanie licznych dokumentów zawierających wiele rozmaitych danych dotyczących różnych aspektów gospodarki odpadami, których właściwa interpretacja wymaga niejednokrotnie dobrej znajomości problematyki, podobnie jak przewidywanie dalszych tendencji w tym obszarze. Poniższy artykuł stanowi - w części teoretycznej - próbę systematyzacji podstawowych pojęć dotyczących gospodarki odpadami, w części praktycznej zaś próbę powiązania najważniejszych danych dotyczących gospodarki odpadami z pewnymi zjawiskami oraz sformułowania przewidywań co do najważniejszych tendencji w tym obszarze.

Badania stanu warstwy powierzchniowej powłok epoksydowych starzonych mediami agresywnymi

W artykule przedstawiono wyniki badań destrukcji warstwy powierzchniowej powłok epoksydowych, poddanych oddziaływaniu promieniowania ultrafioletowego lub wodnych 20% roztworów: chlorku sodu, kwasu siarkowego, wodorotlenku potasu. Badania rentgenograficzne i spektroskopowe w podczerwieni udokumentowały znaczne utlenienie warstwy powierzchniowej starzonych powłok, świadczące o ich destrukcji chemicznej.

Wybrane problemy bezpieczeństwa w ruchu drogowym związane z transportem ładunków niebezpiecznych

W pracy przeanalizowano zagadnienia związane z przewozem ładunków niebezpiecznych na obszarze Polski ze szczególnym uwzględnieniem Mazowsza i aglomeracji warszawskiej. Pokazano przy tym, jak dostępne powszechnie systemy satelitarne mogą minimalizować powstawanie wypadków oraz zapewnić sprawniejsze informowanie o zdarzeniu odpowiednie służby ratownicze.

Symulacja rzeczywistych zdarzeń ruchowych na stanowisku

Streszczenie. Artykuł porusza problemy zastosowania symulacji komputerowej rzeczywistych sytuacji ruchowych ruchu kolejowego. Rolą jej ma być umożliwienie szkolenia użytkowników systemów kierowania i sterowania ruchem w warunkach możliwie zbliżonych do rzeczywistych. Symulacja ruchu pociągów ma być elementem rozbudowującym tworzone w Zakładzie Sterowania Ruchem Wydziału Transportu PW stanowisko dydaktyczno-badawcze kierowania i sterowania ruchem „Sosna”, a w szczególności wchodzący w jego skład podsystem kontroli dyspozytorskiej.
Subskrybuj to źródło RSS