Zaloguj się

WIEDZA

Symulator automatycznego systemu generującego zamówienia w łańcuchu dostaw

Referat opisuje działanie aplikacji stanowiącej symulator układu automatycznego generowania zamówień do magazynu. Przedstawiony symulator umożliwia badanie skuteczności różnych regulatorów i strategii zamawiania towarów oraz pozwala na łatwe porównywanie ich działania w wybranych przez użytkownika warunkach. Pierwsza część pracy poświęcona jest opisowi struktury wykonanej aplikacji, na którą składają się trzy moduły: „dostawcy”, „magazyn” oraz „regulatory”. Każdy z tych modułów charakteryzuje się zestawem parametrów wpływających na działanie odpowiedniego fragmentu symulatora. Następna część pracy opisuje graficzny interfejs użytkownika umożliwiający zmianę tych parametrów, a ostatnia - trzecia część referatu przedstawia sposób wykonania symulacji i porównywania wyników uzyskanych przy zastosowaniu różnych regulatorów.

Wybrane metody identyfikacji pojazdów w systemie telematyki transportu

Streszczenie: W pracy przedstawiono pokrótce podstawowe metody identyfikacji pojazdów samochodowych. Dokonano wyboru metody i opracowano koncepcję zastosowania tej metody do stworzenia systemu Automatycznej Identyfikacji, Zarządzania i Sterowania Parkingami (nazwanego w skrócie AIZiSP). Szczególną uwagę poświęcono wizyjnej metodzie wykrywania i rozpoznawania numerów na tablicach rejestracyjnych samochodów. Mówiąc najogólniej, metodzie polegającej na komputerowej analizie obrazów uzyskanych z kamer przez systemy wizyjne. Na bazie tej metody opisano parkingi zarządzane i sterowane automatycznie.

Ochrona antykradzieżowa sieci trakcyjnej

W artykule przedstawiono analizę kradzieży elementów sieci trakcyjnej na terenie katowickiego Zakładu Linii Kolejowych PLK S.A. oraz założenia do opracowywanego systemu ochrony antykradzieżowej. Problem kradzieży jest bardzo ważnym zagadnieniem związanym z bezpieczeństwem transportu kolejowego. Jest to również istotny problem ekonomiczny, ponieważ koszty odtworzenia skradzionej sieci są bardzo duże. Poza tym, zarządca infrastruktury ponosi koszty związane z odszkodowaniami za opóźnienia w ruchu pociągów.

Elastyczność w sieci dostaw - dyskusja na przykładzie wybranej branży

W artykule podjęto dyskusję nad budowaniem konkurencyjnej strategii logistycznej obsługi klienta w oparciu o kluczowy element. W sektorze dystrybucji wyrobów hutniczych elementem tym jest elastyczność rozumiana jako zdolność do reakcji na zmiany popytu i zamówienia niestandardowe. Problem ten jest rozważany w dwóch płaszczyznach. Z perspektywy sieci współpracujących przedsiębiorstw, gdzie efektem jest poziom obsługi klienta oraz z perspektywy węzła, gdzie efektem jest jego pozycja w sieci dostaw. Dla oceny satysfakcji klientów zastosowano analizę CSI. Przeanalizowano także relacje kształtowane w wybranej sieci dostaw wyrobów hutniczych.

Możliwości i ograniczenia wykorzystania magistrali can w systemach sterowania robotami mobilnymi

W referacie przedstawiono możliwość wykorzystania magistrali CAN w systemach sterowania współczesnymi maszynami inżynieryjnymi. Zaprezentowano maszyny, pojazdy, demonstratory technologii i stanowiska badawcze, w których wykorzystano hydrostatyczne układy napędowe sterowane w oparciu o standard CAN. Poznanie ograniczeń i możliwości nowego systemu oraz opracowanie procedur kontroli stanu i sterowania pozwoli na wdrożenie najnowocześniejszych układów napędowych do współczesnych maszyn i pojazdów.

Odporność systemu zasilania elektrycznego opartego na ogniwie paliwowym pem na dynamiczne zmiany obciążenia

Coraz częściej w różnego rodzaju środkach transportu stosuje się napęd elektryczny oparty o niekonwencjonalne źródła energii. Jednym z przykładów takich źródeł jest ogniwo paliwowe typu PEM. Jako przeciwwagę dla bezsprzecznych zalet tego typu ogniw często podaje się, że nie są one zdolne przyjmować dużych zmian obciążenia.

Dla doskonalenia procesów logistycznych w przedsiębiorstwie

Istota Sales and Operations Planning (SOP) sprowadza się do zorganizowanej i skoordynowanej współpracy obszarów odpowiedzialnych za zarządzanie popytem i podażą w przedsiębiorstwie. Tendencje integracyjne w działalności firm i związany z nią rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw zwiększa popularność SOP jako skutecznego narzędzie integracji.

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Wstąpienie do Unii Europejskiejw maju 2004 roku wywołało istotne zmiany w Polskim handlu zagranicznym. Odnotowano bardzo duży wzrost obrotów handlowych w szczególności w latach 2003 oraz 2004 przy czym wzrosty obrotów artykułami rolnospożywczymi były znacznie większe aniżeli pozostałymi produktami, co w dużej mierze podyktowane jest poprawą warunków handlowych dla tej grupy produktów. Pozytywnym zjawiskiem jest również dodatnie saldo wymiany handlowej tej grupą produktów choć w roku 2007 tendencje wzrostowe zostały zahamowane. Weryfikacja hipotezy badawczej, że tak duży wzrost obrotów polskich artykułów rolno -żywnościowych wynika z ich konkurencyjności w stosunku do produktów pochodzących od pozostałych członków Unii Europejskiej została potwierdzona wskaźnikami przewag komparatywnych, które w badanym okresie wskazywały na konkurencyjność polskich produktów rolno żywnościowych.

Wpływ logistyki na wycenę przedsiębiorstw

W obecnych czasach logistyka jest kluczowym elementem działań w gospodarce rynkowej, odnosi się ona zarówno do małych firm jak i wielkich korporacji. Początkowo znana jako termin wojskowy obecnie ma zastosowanie w wielu dziedzinach działań rynkowych np. logistyka zaopatrzenia, logistyka produkcji, logistyka transportu, czy też aspekty związane z gospodarką magazynową. Cały proces logistyki rozwinął się znacząco, do tego stopnia, iż jej zastosowanie wywiera duże znaczenie miedzy innymi na wycenę przedsiębiorstw. Uwarunkowania logistyczne w firmie mają bezpośredni wpływ na wycenę zarówno metodami majątkowymi, jak i dochodowymi. Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe aspekty działań logistycznych mających wpływ na wycenę przedsiębiorstw, poprzez zastosowanie odpowiednich instrumentów.
Subskrybuj to źródło RSS