Zaloguj się

WIEDZA

Metoda distance learning w podyplomowym nauczaniu menedżerów budowlanych

Nauczanie na odległość, z wykorzystaniem Internetu, staje się coraz bardziej popularną metodą zdobywania wiedzy wśród osób pracujących, w tym inżynierów budowlanych. W referacie zostaną opisane projekty badawcze, które prowadzone są przez pracowników Politechniki Warszawskiej, będące narzędziem do przygotowania studiów podyplomowych „Zarządzanie w budownictwie” metodą distance learning. Zaprezentowane zostaną projekty Leonardo da Vinci (LDV) wykorzystujące platformy internetowe do nauczania: MOODLE oraz EDUMATIC.

Wyniki testów projektu pilotażowego krajowego systemu automatycznego poboru opłat

Artykuł dotyczy implementacji europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) w Unii Europejskiej. Ze względu na brak interoperacyjności systemów elektronicznego pobierania opłat drogowych podjęte zostały kroki legislacyjne na szczeblu Wspólnotowym. KE zaleciła, aby państwa członkowskie prowadziły badania naukowe i realizowały projekty pilotażowe w tym obszarze.

Wiarygodność odbiorników nawigacji satelitarnej

W artykule zaprezentowano wyniki statycznych pomiarów pozycji z wykorzystaniem wybranych odbiorników GPS. Statystyczne ujęcie wyników rejestracji ma na celu określenie wiarygodności oraz dokładności określania pozycji przez te odbiorniki w nawiązaniu do danych technicznych opisanych przez producentów.

Polskie badania w obszarze elektronicznego pobierania opłat drogowych

Poboru Opłat (KSAPO). System składał się z czterech urządzeń pokładowych - OBU, dwóch bramek kontrolnych oraz laboratoryjny modelu krajowej centrali automatycznego poboru opłat KCAPO. OBU jest wyposażone w moduł GPS, GSM oraz DSRC, co zapewnia mu interoperacyjność z innymi systemami EETS w państwach członkowskich UE. System rozpoznał wszystkie cztery testowane urządzenia Tripon EU typu GPS/GSM, ponadto francuskie urządzenie OBU - Passango typu DSRC (5,8 GHz) oraz niemieckie Toll Collect (GPS/GSM/IR). Świadczy to o tym, że system KSAPO jest interoperacyjny, może współpracować zarówno z systemami typu DSRC, jak i GPS/GSM, które aktualnie stosowane są w UE. Skuteczność KSAPO wyniosła 99,9 %.

Analiza statyczna i stateczność płaskich układów prętowych

Wyznaczenie statycznej siły krytycznej, krzywej utraty stateczności oraz ścieżek stanu równowagi statycznej w postaci zależności obciążenie przemieszczenie także głównego niestatecznego obszaru rezonansowego dla najmniejszej wartości własnej, umożliwia ilościową i jakościową ocenę wrażliwości konstrukcji prętowych. Do analizy stateczności zastosowano przybliżoną metodę stateczności oraz metodę elementów skończonych, która to umożliwia analizę stateczności, w funkcji wszystkich istotnych parametrów fizycznych, dla złożonych układów prętowych.

A wybrane właściwości brązu berylowego ampcoloy 83

Wymagania stawiane stopom metali są w rzeczywistości wymaganiami odnoszącymi się do ich struktury, którą można w różny sposób kształtować, np. przez obróbkę cieplną. W związku z tym, coraz bardziej konieczna staje się ocena ilościowa struktury tych materiałów. W niniejszej pracy wyznaczono, a następnie porównano wybrane parametry stereologiczne struktury brązu berylowego z jego właściwościami, takimi jak: twardość, udarność i zużycie ścierne. Próbki do badań wykonano z brązu berylowego Ampcoloy 83, zawierającego 2% Be. Różne warianty struktury tego brązu uzyskano po utwardzaniu wydzieleniowym, składającym się z zabiegów cieplnych przesycania i starzenia.

Recykling kompozytów z jednostek morskich

Kompozyty stanowią kombinację, co najmniej dwóch materiałów różniących się rodzajem lub składem chemicznym w skali makroskopowej. Pozwala to na uzyskanie właściwości, które nie mogą być uzyskane oddzielnie przez żaden z występujących składników. Bardzo popularne są kompozyty polimerowe wzmacniane włóknami szklanymi lub węglowymi. Włókna spełniają podstawową rolę konstrukcyjną, a żywica polimerowa jest lepiszczem, wiążącym ze sobą elementarne włókna i chroniącym je przed czynnikami zewnętrznymi.

Symulacja procesów logistycznych w centrum logistycznym

W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania algorytmu symulacji statystycznej jako narzędzia wspomagającego proces organizacji systemu, np. wyznaczenia liczby wózków widłowych obsługujących dostawy/wydania z magazynu centrum logistycznego. Wykorzystując aktualne dane statystyczne w postaci np.: liczby i wielkości zgłoszeń, czasów między zgłoszeniami, czasów obsługi w danym okresie czasu, można prześledzić wiele wariantów realizacji działań logistycznych, uzyskując wynik dostosowany do potrzeb danego systemu logistycznego.

Monitorowanie ładunków niebezpiecznych w transporcie drogowym

Od zarania wieków przemieszczają się ludzie, jak i ładunki, którymi bardzo często były i są materiały niebezpieczne zarówno dla człowieka jak i dla jego otoczenia, mogą one być przewożone transportem drogowym, kolejowym, morskim i lotniczym. Przewóz tych materiałów wymaga specjalistycznej wiedzy dotyczącej składu, właściwości chemicznych i fizycznych, a także specjalistycznych opakowań i środków transportowych, a czasem też specjalistycznego sprzętu. Wszystkie osoby uczestniczące w działalności związanej z magazynowaniem i przewozem towarów niebezpiecznych powinny być świadome zagrożenia stwarzanego przez te towary, Powinny one być odpowiednio przeszkolone, zarówno z przepisów bhp jak i neutralizacji skutków przedostania się tych środków do środowiska.
Subskrybuj to źródło RSS