Zaloguj się

WIEDZA

Program szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o uzyskanie karty rowerowej

Celem pracy było opracowanie założeń do programu szkolenia oraz zakresu wiedzy merytorycznej przekazywanej w trakcie przygotowania do egzaminu na kartę rowerową. Zaproponowano zagadnienia, które powinny być poruszane w ramach szkolenia i egzaminowania, ze szczególnym uwzględnieniem czynników wpływających na bezpieczeństwo poruszania się rowerem po drodze publicznej oraz poza droga publiczną. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z podstawami techniki jazdy oraz strategią poruszania się rowerem. W analizie pominięto zagadnienia związane z przepisami ruchu drogowego.

Zastosowanie niestacjonarnej hiperpłaszczyzny ślizgowej do sterowania dyskretnym obiektem dynamicznym

W referacie przedstawiono nową strategię ślizgowego sterowania, często spotykanym w logistyce, dyskretnym obiektem dynamicznym z opóźnieniem sygnału wejściowego i zakłóceniem nie spełniającym warunków dopasowania. Do zaprojektowania regulatora wykorzystano niestacjonarną hiperpłaszczyznę ślizgową, której parametry zostały dobrane tak, aby zagwarantować zbieżność uchybu regulacji do zera w skończonym, z góry zadanym czasie. Zastosowanie opracowanej metody nie powoduje występowania chatteringu oraz pozwala znacząco ograniczyć sygnał sterujący generowany w początkowej fazie procesu sterowania.

Problematyka doboru wskaźników oceny infrastruktury transportowej w aspekcie komodalności

Streszczenie: W artykule przedstawiono wybrane sposoby definiowania wskaźników oceny infrastruktury transportowej w aspekcie realizacji usług logistycznych. Wskazano, że podstawą do formułowania różnych wskaźników efektywności funkcjonowania systemu w tym i systemu transportowego powinien być zadany zbiór celów i zadań jakie ma realizować ten system. Wybrane wskaźniki mogą być wykorzystywane w pracach analitycznych dotyczących komodalności transportu. Wskaźniki podzielono na trzy grupy: wskaźniki do oceny udziału pracy przewozowej różnych gałęzi transportu w poszczególnych rodzajach transportu, syntetyczne wskaźniki dostępności sieci transportowych oraz wskaźniki oceny infrastruktury transportu w aspekcie jego komodalności.

Opis systemu transportu wewnętrznego w zakładzie produkcji stali

System produkcyjny huty surowcowej stali jest układem o niezwykłej wprost złożoności. Z jednej strony mamy agregaty technologiczne o bardzo zróżnicowanych czasach operacji i ściśle określonych parametrach podawanego materiału, z drugiej strony mamy rozbudowany system transportu, w którym niestety występują konflikty maszynowe. Jest to uciążliwe zwłaszcza podczas obsługi urządzeń pracujących w sposób ciągły. Dodatkowo dywergencyjny charakter produkcji sprawia, że poprawność działania transportu wewnętrznego w zakładzie jakim jest huta surowcowa stali jest niezwykle istotna.

Wpływ kryzysu na przewozy pasażerów transportem kolejowym w krajach unii europejskiej

Czas kryzysu powoduje konieczność ciągłego monitorowania zmian zachodzących w gospodarce światowej, analizowania przyczyn ich powstawania oraz ciągłego poszukiwania rozwiązań łagodzących skutki kryzysu. Unia Europejska doświadczajac skutków kryzysu gospodarczego mobilizuje gospodarki poszczególnych krajów do wdrażania programów naprawczych, które mogłyby ochronić lub złagodzić jego negatywne oddziaływanie. Kryzys spowodował równiez wiele negatywnych skutków w funkcjonowaniu sektora transportu, w tym w transporcie kolejowym, będącym częścią układu gałęziowego sektora.

Symulacyjne wyznaczanie obciążeń działających na przewracający się autobus dwupokładowy

W pracy przedstawiono badania symulacyjne przewracania się autobusu dwupokładowego. Symulacyjny model pojazdu zbudowano wykorzystując metodę układów wieloczłonowych w programie MSC.ADAMS. W dalszej kolejności przeprowadzono badania symulacyjne przewrócenia autobusu, zgodne z Regulaminem 66 ECE, oraz badania przewrócenia autobusu poruszającego się po łuku drogi. Porównanie zastosowanych modeli oraz wyników wykonanych symulacji pozwoliło uwypuklić różnice trajektorii ruchu nadwozia autobusu opadającego zgodnie z testem homologacyjnym a trajektorią nadwozia pojazdu poruszającego się w warunkach rzeczywistych.

Analiza możliwości neutralizacji immobilisera

Artykuł zawiera wyniki badań możliwości nieuprawnionego użycia samochodu osobowego zabezpieczonego immobiliserem. W artykule wskazano sposoby neutralizacji immobilisera przy użyciu dostępnych urządzeń elektronicznych. Przedstawiono sposoby postępowania przy deszyfracji algorytmu immobilisera. Uzyskane wyniki eksperymentu nieuprawnionej neutralizacji systemu elektronicznego immobilisera dowiodły, że stosowane rozwiązania sprzętowoprogramowe nie są doskonałym zabezpieczeniem samochodu przed włamaniem i kradzieżą.

Platforma kassetts jako narzędzie do planowania procesów transportowych

Przedsiębiorstwa w nieustannie zmieniającej się gospodarce zmuszone są do poszukiwania recept na ograniczenie wciąż rosnących kosztów bieżącej działalności. Dla wielu podmiotów bardzo ważnym elementem jest redukcja kosztów logistyki, a w ramach nich przede wszystkim kosztów transportu. Dlatego też autorzy niniejszego artykułu prezentują projekt Kassetts oraz platformę do planowania procesów transportowych powstałej w ramach tego projektu, jako koncepcję prowadzącą do obniżenia kosztów transportu.

Wybrane aspekty intensywności zużycia odlewów

W artykule przedstawiono wyniki badan istotności oddziaływania procesu azotowania oraz zawartości: węgla, krzemu, manganu, siarki oraz temperatury przegrzania i zalewania ciekłego stopu, a także efektów współdziałania parametrów zmiennych na intensywność zużycia żeliwa białego. W metodyce badań wykorzystano macierze planowania doświadczeń ekstremalnych, pozwalające na określenie wpływu wymienionych zmiennych, przez porównanie uzyskanych współczynników regresji.
Subskrybuj to źródło RSS