Zaloguj się

WIEDZA

Uwarunkowania doboru układów napędowych statków wielofunkcyjnych

W referacie przedstawiono uwarunkowania doboru układów napędowych statków wielofunkcyjnych związane ze spełnieniem wymagań: samodzielności przemieszczania się, osiągnięcia klasy dynamicznego pozycjonowania oraz zapewnienia zasilania części przemysłowej w energię elektryczną odpowiedniej jakości. Poprawne rozwiązanie systemu i dobór elementów układu napędowego umożliwi bezpieczną i bezawaryjną pracę układu energetycznego we wszystkich wymaganych stanach eksploatacyjnych statku. W referacie podjęto próbę analizy tego problemu.

Analiza niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Lokomotywa SM

W artykule przedstawiono wyniki analizy niezawodności lokomotywy spalinowej serii SM. Analiza niezawodności opierała się na badaniach eksploatacyjnych wybranej próby lokomotyw eksploatowanych w PKP CARGO S.A. W artykule przedstawiono wybrane wskaźniki niezawodności lokomotywy, które zostały podzielone na cztery grupy: wskaźniki dotyczące nieuszkadzalności, gotowości, trwałości i obsługiwalności.

Komunikacja zbiorowa , usługa transportowa , postulaty przewozowe, badania ankietowe usług transportowych

Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest analiza i ocena wybranych usług komunikacji zbiorowej na przykładzie gminy Miasta Radomia, przedstawiona na tle istotnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju miejskiego transportu pasażerskiego. Pierwsza część referatu, mająca charakter rozważań teoretycznych, dotyczy uwarunkowań kształtujących popyt na przewozy zbiorowe, ze szczególnym uwzględnieniem istoty i znaczenia postulatów przewozowych.

Emisja zanieczyszczeń, dynamika ruchu, rozpędzanie pojazdu

W artykule zaprezentowano wyniki analizy wpływu dynamiki rozpędzania pojazdu (samochodu osobowego) na wartości emisji składników gazowych spalin oraz cząstek stałych. Zagadnienie to dotyczy możliwości wartościowania efektów (emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa) w zależności od przyjętego sposobu rozpędzania pojazdu.

Wielokryterialna ocena lokalizacji strefy kibica w Poznaniu na Mistrzostwa EURO 2012™ problem oceny lokalizacji, strefa kibica, Electre III

W artykule podjęto problematykę oceny lokalizacji strefy kibica na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. Zagadnienia te mieszczą się w problematyce zarządzania wydarzeniami i turystyką o charakterze sportowym, a także w problematyce lokalizacji obiektów w obrębie miast, która wchodzi w skład zagadnień logistyki miejskiej.

Wybrane zadania dynamiki analitycznej z zastosowaniem prawa zachowania momentu pędu. Część II mechanika teoretyczna i analityczna, pęd, moment pędu (kręt), równania ruchu układów

W referacie rozwiązano kilka trudniejszych zadań, których rozwiązania opierają się na podstawowym prawie dynamiki klasycznej, jakim jest prawo zachowania momentu pędu. Podano rozwiązania tych zadań, a wyniki rozwiązań szczegółowo przeanalizowano.

Trakcje w Kolejach Dużych Prędkości

Linia dla Kolei Dużych Prędkości to technologiczny skok w wielu obszarach techniki w szczególności w obszarze energetyki i napędu. Pociągi dużych prędkości wymagają zainstalowania odpowiednio dużych mocy. Dlatego tak istotnym jest system zasilania, który ma służyć przekazywaniu energii z krajowego sytemu elektroenergetycznego do pojazdu dużych prędkości. W Polsce wiąże się to z wdrożeniem całkiem nowych rozwiązań i technologii. W Europie funkcjonują dwa podstawowe systemy zasilania pojazdów trakcyjnych. Jest to system prądu stałego i system prądu przemiennego.

Silnik indukcyjny, wielofazowy, napędy, właściwości.

Układy napędowe z silnikami indukcyjnymi zasilanymi z przemienników częstotliwości znalazły zastosowanie w przemyśle,trakcji i w gospodarstwach domowych, dzięki ich niewątpliwym zaletom. Obecnie wiele ośrodków pracuje nad sposobami ograniczenia negatywnych zjawisk występujących przy zasilaniu z przemiennika częstotliwości. W przedstawionym artykule zostały zaprezentowane sposoby prowadzące do tego celu. Największe korzyści z zastosowania silników wielofazowych to: - ograniczenie wyższych harmonicznych, - zwiększenie momentu napędowego, - zwiększenie zakresu regulacji prędkości obrotowej.

Optymalizacja łańcucha dostaw - implementacja i przykłady liczbowe w środowisku pakietu LINGO

W artykule przedstawiono implementację autorskiego modelu optymalizacji kosztów w łańcuchu dostaw. Model został sformułowany w postaci zagadnienia programowania liniowego całkowitoliczbowego z funkcją celu określająca koszty dystrybutora, producenta oraz transportu. W modelu uwzględniono czas jako jeden z indeksów co zapewnia jego dynamikę. Implementacji dokonano w środowisku pakietu optymalizacji LINGO firmy LINDO Systems Inc. Po dokonaniu implementacji zostały przeprowadzone eksperymenty obliczeniowe dla przykładowych zbiorów danych.

Przykład modelowania okresu utrzymania wybranych elementów konstrukcji stalowych poddanych korozji utrzymanie, stal, korozja

W pracy przedstawiono przykład modelowania okresu utrzymania elementów konstrukcji ze stali S235JR poddanych korozji atmosferycznej i korozji chemicznej. Przyjęto wyidealizowaną liniową zależność między szybkością korozji a czasem ekspozycji. Model zbudowano na podstawie danych z literatury i wyników własnych badań korozyjnych. Wyniki wzrastania szybkości korozji w czasie oceniono z punktu widzenia wytrzymałości materiałów.
Subskrybuj to źródło RSS