Zaloguj się

WIEDZA

Ekologia produktów ropopochodnych w bazach morskich

Ropa naftowa znana jest już ludzkości od bardzo zamierzchłych czasów, jednak wykorzystywana w globalnym zakresie jest tak naprawdę od niedawna. Skok technologiczny, jaki dokonał się na przestrzeni XIX i XX w. spowodował, że jest ona wykorzystywana na naprawdę olbrzymią skalę. Praktycznie nie ma dziedziny życia w jakiej ropa naftowa lub produkty jej pochodne, nie byłyby obecne. Niestety warunki geopolityczne spowodowały, iż główni konsumenci ropy naftowej znajdują się bardzo daleko od źródeł jej naturalnych zasobów. Stąd konieczność przetransportowania jej często w bardzo odległe rejony świata. Niestety urządzenia i ludzie zawodzą w niektórych sytuacjach, przez co jesteśmy świadkami postępującej degradacji środowiska naturalnego i spektakularnych katastrof ekologicznych. Na szczęście człowiek dostrzegł w pewnym momencie zagrożenia spowodowane swoją działalnością i obecnie jesteśmy świadkami bardzo pozytywnego kierunku zmian, w którym pierwszoplanową rolę zaczyna odgrywać ekologia i zasada jak najmniejszego negatywnego wpływu na stan środowiska naturalnego.

Zarządzanie ciągłością działania w świetle wymagań BS 25999

W dynamicznie zmiennym otoczeniu przedsiębiorstw kluczowym staje się utrzymanie ciągłości działania, która polega na uzyskaniu stabilności organizacji w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych. Tworzenie planów ciągłości działania pozwala uniknąć utraty reputacji wobec dostawców, odbiorców, rynków finansowych i kapitałowych. Daje możliwość integracji pracowników poprzez poprawę komunikacji wewnętrznej. Posiadanie planów wpływa na wizerunek firmy, jako organizacji odpowiedzialnej i bezpiecznej. BS 25999 jest brytyjskim standardem w zakresie zarządzania ciągłością działania i zawiera zbiór dobrych praktyk w tym obszarze.

CHEMSEA - Chemical munitions search & assessment identyfikacja obiektów podwodnych - wnioski z badań za pomocą zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego

Naukowcy biorący udział w projekcie CHEMSEA podjęli się zweryfikować hipotezę o zatopionej wokół Głębi Gdańskiej i Gotlandzkiej amunicji chemicznej, oszacować stężenie bojowych środków trujących i ich produktów degradacji w osadach dennych otaczających znaleziska, a także ocenić ryzyko związane z przypadkowym lub naturalnym uwolnieniem tych substancji do toni wodnej. Produktem końcowym projektu będą mapy rejonów skażonych, modele pozwalające na oszacowanie rozprzestrzeniania się skażenia w przypadku naruszenia spoczywających na dnie pojemników lub skażonych osadów dennych oraz kompleksowa ocena ryzyka związanego z zalegającą na dnie Bałtyku bronią chemiczną. Użytkownikami projektu są w zamierzeniu urzędy morskie krajów nadbałtyckich, inspektoraty ochrony środowiska tych krajów, a także administracja lokalna obszarów nadmorskich oraz Komisja Helsińska. Jednym z najważniejszych zadań projektu jest podwodna inspekcja oficjalnych i przypuszczalnych miejsc zalegania na dnie amunicji chemicznej.

Zabezpieczenie sił i środków w Metrze Warszawskim w przypadku wystąpienia zagrożeń terrorystycznych

Metro warszawskie - którego historia budowy sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku (wtedy to ówczesne władze Warszawy podjęły decyzję o budowie tzw. Metropolitanu) zostało oddane do użytku (I-szy odcinek 07.04.1995 r.3) do dziś jest jedynym systemem kolei podziemnej w naszym Kraju. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że budowa warszawskiego metro wciąż trwa, a obecnie w użytkowaniu znajduje się 21 stacji.

Prawo morza a „Prawa” terrorystów

Większość autorów twierdzi, że w ostatnim dwudziestoleciu w dziedzinie bezpieczeństwa sytuacja zaczęła się radykalnie poprawiać. Jest to w pewnym sensie zgodne z tym ładem bezpieczeństwa, który nas otacza, ponieważ nie żyjemy już w czasach „zimnej wojny”, gdzie konflikt nuklearny był zmorą. Nie ma już wyścigu zbrojeń. Ale czy to nasze bezpieczeństwo faktycznie się poprawiło? Największym problemem, jaki stoi przed współczesnym światem jest utrzymanie i zapewnienie bezpieczeństwa. Jest wiele definicji bezpieczeństwa, ale chciałabym tu skupić się na tej najbardziej ogólnej i najprościej sformułowanej. Bezpieczeństwo jest to stan niezagrożenia i spokoju, poczucie pewności, wolność od zagrożeń, strachu lub ataku, czy też wreszcie swoboda działania i warunek przetrwania.

Zapotrzebowanie na czynnik oddechowy do realizacji nurkowań saturowanych

Opisana tutaj sytuacja problemowa powstała po zleceniu przeprowadzenia szkolenia dla nurków Marynarki Wojennej RP przy wykorzystaniu mieszanin helowo-tlenowych nazywanych heliosami i technologii stosowanej aktualnie przez Na potrzeby prowadzonej tutaj analizy zabezpieczenia logistycznego w czynniki oddechowe przyjęty program nurkowania przedstawiono schematycznie na rysunku (Rys. 1).

Sea Basing Logistics w operacjach połączonych na morzu koncepcja i potencjał.

Postępująca globalizacja w obszarze polityki, gospodarki, problemów społecznych i etnicznych skutkuje tym, iż współczesne konflikty zbrojne coraz rzadziej są spowodowane napięciami lokalnymi czy też regionalnymi, natomiast mają bardziej złożony, globalny charakter. Potencjalne strony konfliktu realizują swoje cele z dala od własnych granic, co powoduje konieczność przemieszczania sił na teatr działań oraz organizacji efektywnego łańcucha zaopatrzenia, które zapewniają zdolność nie tylko do rozwinięcia operacyjnego lub taktycznego, ale także do kontynuacji działań, ewakuacji sprzętu i rotacji personelu. Parametry obszaru operacji połączonych, takie jak obszar operacji, czas prowadzenia działań oraz charakter operacji, definiują zapotrzebowanie na potencjał logistyczny.

Logistyka bezpieczeństwa pożarowego jednostek pływających

W niniejszym artykule pod pojęciem statku rozumie się zbiór obiektów pływających nie będących jednostkami pływającymi Marynarki Wojennej RP, ze szczególnym uwzględnieniem morskich jednostek transportowych, rybackich oraz specjalnych. Zgodnie z ogólną definicją, statek morski to konstrukcja pływająca przeznaczona do żeglugi zarówno po wodach morskich, jak i innych z nimi połączonych, zdolnych do wykonywania celów, do których została zbudowana.

Usługa „szyta na miarę” na przykładzie firmy BIPROTRANS

Nie ma takiego pojęcia jak standardowa usługa. Każda usługa może być różnie postrzegana przez klientów, ponieważ każdy z nich ma odmienne potrzeby. Dlatego też, pomiędzy stronami musi występować bliska współpraca. Brak takiej współpracy powoduje utrudnienia w opracowywaniu należytej oferty, a tym samym spełnieniu oczekiwań klientów. Niezwykle istotną sprawą jest wybór cech wyróżniających, które powinny spełniać poniższe kryteria2: znaczenie - cecha wyróżniająca jest szczególnie istotna w przypadku dostatecznie dużego rynku, rozpoznawalność - cecha wyróżniająca daje wyraźną przewagę nad innymi dostępnymi ofertami, komunikatywność - cechę wyróżniającą można zakomunikować w sposób prosty lub bardzo mocno ją podkreślić. wyższość - cechy wyróżniającej nie można łatwo skopiować, dostępność - wybrany segment klientów będzie gotowy zapłacić za tę cechę i będzie go na to stać.

Opakowania i pojemniki do transportu ładunków stałych pomiędzy okrętami na morzu

Uzupełnianie zapasów podczas przejścia morzem (Underway Replenishment), realizowane jako wsparcie działań sił bojowych wyznaczonych do wykonania zadań operacyjnych, pozwala zespołom okrętów bojowych na pozostawanie na morzu przez okres dłuższy niż określony ich autonomicznością. Obejmuje ono uzupełnianie zapasów paliwa okrętowego i innych ładunków płynnych oraz materiałów takich jak rakiety, różnego rodzaju amunicja, żywność, części zamienne, tzw. lekki fracht morski, itp. zwanych ogólnie ładunkami stałymi. Przekazywanie na okręt zaopatrywany zapasów realizowane może być metodami poziomymi i pionowymi zarówno w ruchu jak i w dryfie.
Subskrybuj to źródło RSS