Zaloguj się

WIEDZA

Zastosowanie rozwiązań informatycznych w kształceniu przyszłej kadry branży logistycznej na przykładzie wydziału inżynieryjno - ekonomicznego transportu akademii morskiej w szczecinie

W dobie XXI w. rozwiązania informatyczne zdominowały wiele dziedzin życia gospodarczego. W związku z tym człowiek staje coraz częściej przed koniecznością ich poznawania. Jednym z miejsc, które powinno przygotowywać przyszłych młodych pracowników do potrzeb rynku pracy są uczelnie wyższe. Artykuł ukazuje zaplecze informatyczne, jakim dysponuje WI-ET AM w Szczecinie oraz przedstawia krótką charakterystykę specjalistycznych programów, których obsługi uczeni są tutejsi studenci. W artykule znalazły się również wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów, oceniających m.in. rolę poznawania specjalistycznych programów komputerowych.

Identyfikacja czynników kształtujących obciążenie obsługi komputerowych systemów sterujących ruchem metra w warszawie

Celem pracy była ocena poziomu obciążenia stanowisk operatorskich systemu zdalnego sterowania ruchem pojazdów metra, wyrażona ilością wykonanych czynności roboczych w dobowym cyklu pracy stanowiska. Bezpośrednie badania w miejscu pracy personelu sterowania ruchem pozwoliły na identyfikację określonych rodzajów i sekwencji czynności łącznie z czasem ich trwania (fotografia dnia pracy), wykonywanych przez dwuosobową obsadę stanowiska. Przeprowadzona analiza pozwoliła skonstruować tabelę (kalendarz zdarzeń), w której upływającemu czasowi przyporządkowano pojawienie się czynności roboczej. Poszczególnym składnikom procesu pracy przypisano następnie wartość strumienia informacji wyrażonego w bitach na sekundę. Tak przeprowadzona analiza pozwoliła określić, że praca operatorów systemu zdalnego sterowania jest specyficzna, gdyż łączy w sobie procesy odbioru, przetwarzania informacji oraz na ich podstawie inicjowaniu odpowiednich działań, operowania urządzeniami technicznymi, a także dużego udziału elementów pracy biurowej. Obciążenie kształtowane przez te czynniki dla stanowiska dyspozytora ruchu było duże apomocnika średnie. Zaproponowano również kilka usprawnień w zakresie organizacji pracy obu stanowisk, pozwalających ograniczyć poziom przeciążenia wykonywaną pracą.

Nowe możliwości komunikacji w sieciach mimo

Polega ona na tworzeniu wielu kanałów (ścieżek) przestrzennych między nadawcą i odbiorcą, co pozwala znacznie zwiększyć sumaryczną przepustowość łącza i/lub niezawodność. Autor wprowadza prosty model takiej transmisji, w którym uwzględnia istotne czynniki środowiskowe, w tym nie-selektywne (płaskie) zaniki sygnału.

Infrastruktura transportowa w polskich politykach: regionalnej i przestrzennej

Rezultaty badań prowadzonych przez przedstawicieli różnych ośrodków naukowych czy też organizacji międzynarodowych (na przykład OECD) dowodzą, że infrastruktura transportowa nie powoduje sama w sobie wzrostu gospodarczego. Czynnik ten oddziałuje łącznie z odpowiednim poziomem kapitału ludzkiego i innowacji. Innymi słowy, zwiększona gęstość autostrad może otworzyć nowe rynki dla firm lokalnych ale do wykorzystania tych moż li wo ści nie zbęd ne są potencjał ludzki i innowacyjny. Z drugiej strony, rozwinięta i dobrej jakości infrastruktura transportowa może spowodować również zaostrzoną konkurencję, która przy braku potencjałów endogenicznych doprowadzi lokalne przedsiębiorstwa do upadku bądź zmiany miejsca prowadzenia działalności.

Analiza stateczności kopuły prętowej

Wyznaczenie statycznej siły krytycznej, zależności obciążenie przemieszczenie oraz głównego niestatecznego obszaru rezonansowego dla najmniejszej wartości własnej, umożliwia ilościową i jakościową ocenę wrażliwości konstrukcji.

Budowa modelu sytuacji kolizyjnej statków na akwenie ograniczonym

Artykuł przedstawia proces konstruowania modelu sytuacji kolizyjnej na akwenie ograniczonym. Do osiągnięcia postawionego celu badań wykorzystano sieci bayesowskie. Wykorzystano metody oceny ryzyka kolizji oraz estymacji skutków za pomocą obliczenia spodziewanej energii zderzenia. Przeprowadzone badania symulacyjno - eksperckie potwierdziły wysoką poprawność oceny sytuacji kolizyjnej.

Logistyka w sytuacjach kryzysowych

Artykuł składa się ze wstępu i trzech rozdziałów oraz wniosków. Przedmiotem teoretycznych rozważań referatu jest logistyka w sytuacjach kryzysowych. Podmiot obsługi, środowisko i cel funkcjonowania, to tylko niektóre wyznaczniki odróżniające ją od swoich poprzedników (logistyki wojskowej i cywilnej). W artykule przedstawiono również problemy dotyczące zadań logistycznych, procesów logistycznych, zarządzania logistycznego realizowane w ramach sytuacji kryzysowych. Ciekawym momentem artykułu jest nowatorska definicja (w szerokim ujęciu) logistyki kryzysowej.

Zastosowanie generatorów pseudolosowych w wyznaczaniu niepewności wyników numerycznych

Wyznaczenie struktury i parametrów modelu matematycznego procesu zapisanego w postaci równań prowadzi do uzyskania wyników, których interpretacja pozwala na wysunięcie wniosków jakościowych i ilościowych w zakresie modelowanego zjawiska. W artykule przedstawiono zastosowanie generatorów pseudolosowych do oszacowania niepewności wyników numerycznych w celu oceny jakości modelu matematycznego pod względem dokładności otrzymanych wyników.

Wpływ kryzysu na przewozy ładunków transportem kolejowym w krajach unii europejskiej

W artykule autorzy poddali analizie wyniki gospodarcze osiągane w sektorze transportu kolejowego w krajach Unii Europejskiej w dobie trwającego kryzysu gospodarczego. W pierwszej części opracowania, w ujęciu syntetycznym, omówiono zagadnienia dotyczące wpływu kryzysu na funkcjonowania sektora transportu, w tym transportu kolejowego - istotnej jego części. Zagadnienia te przedstawiono w kontekście oceny kształtowania się wybranych wskaźników makroekonomicznych, tj.: Produkt Krajowy

Fraktalne właściwości natężenia ruchu w sieciach teleinformatycznych

W artykule omówiono podstawowe właściwości natężenia ruchu występującego w sieciach teleinformatycznych, który wykazuje cechy struktur fraktali - obiektów samopodobnych. Zjawisko to powoduje znaczący spadek efektywności działania sieci teleinformatycznych ze względu na większe opóźnienia oraz poziom strat pakietów. Oprócz wyników pomiarów przeprowadzonych w rzeczywistej sieci komputerowej omówione zostaną dwie metody estymacji poziomu samopodobieństwa, w ramach których zostanie zaproponowany sposób uśredniania prowadzący do bardziej stabilnych wyników. Ponadto zestawione zostaną ze sobą dwa modele - klasyczny Poissona oraz samopodobny model przełączanych strumieni on/off.
Subskrybuj to źródło RSS