Zaloguj się

WIEDZA

Powiązania sfer administracyjno-zarządczej i eksploatacyjnousługowej w polskich portach morskich. Analiza stanu. Rozwiązania modelowe.

Na układ funkcjonalny portu morskiego składają się: sferę administracyjno-zarządczą i eksploatacyjno-usługową. Tworzą one szereg powiązań niezbędnych do sprawnego realizowania procesów gospodarczych przebiegających w obszarze portu. Znaczna część tych powiązań jest efektem obowiązujących przepisów prawa nakładających na administrację państwa, podmioty zarządzające, użytkowników portów obowiązek realizowania procesów gospodarczych zgodnie z nimi. Pozostałe wynikają z organizacji funkcjonowania portu oraz powiązań cywilno-prawnych pomiędzy podmiotem zarządzającym a jego użytkownikami.

Zastosowanie barier zabezpieczających w minimalizowaniu zagrożeń bezpieczeństwa

W artykule przedstawiono przegląd biernych systemów zabezpieczenia przed różnymi zagrożeniami bezpieczeństwa. Zaprezentowane systemy to bariery zabezpieczające przed zagrożeniami naturalnymi, przed różnymi formami działań pozaprawnych oraz bariery ochronne. Ze względu na specyfikę oraz nowe podejście szczególną uwagę poświęcono barierom wodnym, które nadal poddawane są testom, z tego właśnie powodu podjęto próbę przybliżenia potencjalnym czytelnikom zasadnicze założenia przeprowadzanych testów.

Zagadnienia rozwoju bezzałogowych statków powietrznych w instytucie technicznym wojsk lotniczych

Technicznym Wojsk Lotniczych są prace związane z zastosowaniem bezzałogowych statków powietrznych. W Instytucie opracowano zestaw bezzałogowych celów powietrznych przeznaczonych do szkolenia wojsk obrony przeciwlotniczej. Są one wykorzystywane z powodzeniem na poligonie wojskowym. Instytut podejmuje prace dotyczące wykorzystania w warunkach Polski systemów bezzałogowych statków powietrznych dla potrzeb wojska.

The design of fenders as element of navigational safety managing

Abstract: Basic aim of marine navigation is to handle the ship to port of destination by safely and efficiently manner. The maneuver of berthing to port structure is a final stage of navigational process. An ideal maneuver would be consisted in total loss of ship’s speed in moment in contact to the berth. However, a dynamic ship’s interaction takes place the impact of ship to the berth. It can cause the damage the ship hull or port structure. But using the fenders may improve the berthing by absorbing the kinetic impact energy of ship. The paper presents the method of fenders designing in aspect of managing of safety process of navigation.

Rola węzłów logistycznych w integracji transportu wnioski wynikające z polityki transportowej

W artykule przedstawiono dyskusję nad polityką transportową UE w realizacji integracji transportu. Opisano rolę i lokalizację zintegrowanych węzłów logistycznych i transportowych. Przedstawiono istniejące i proponowane rozmieszczenie centrów logistycznych i dystrybucyjnych w sieci TEN-T. We wnioskach opisano efekty oddziaływania zintegrowanego systemu logistycznotransportowego na gospodarkę i środowisko.

Konstrukcja indeksu zmian kosztów jednostkowych wozokilometra z tytułu wprowadzenia systemu elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych w krajowym i międzynarodowym transporcie ładunków

Celem artykułu jest prezentacja metodyki konstrukcji wskaźnika zmian kosztów jednostkowych w transporcie drogowym ładunków na skutek wprowadzenia z dniem 1 lipca 2011 r. systemu elektronicznej opłaty za przejazd. W wyniku wprowadzenia w dniu 1 lipca 2011 r.

Transmisja danych w systemie ecall przy użyciu metody in-band

W artykule przedstawiono najważniejsze informacje dotyczące techniki transmisji danych w kanale głosowym GSM, tzw. in-band modem opracowanej z myślą o systemie automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall. Technika ta została opracowana przez amerykańską firmę Qualcomm i umożliwia realizację transmisji tzw.

Włókien polipropylenowych poddanego oddziaływaniu

W artykule przedstawiono charakterystykę oraz wybrane kierunki zastosowań włókien polipropylenowych stosowanych m.in. jako rozwiązanie technologiczne ograniczające ryzyko termicznego odpryskiwania betonu narażonego na oddziaływanie temperatur występujących w pożarze. Zamieszczono również analizę wybranych właściwości palnych trzech rodzajów włókien polipropylenowych (PP), stosowanych jako dodatek do mieszanek betonowych. Przeprowadzono badania wytrzymałościowe, których celem była analiza oddziaływania wysokich temperatur występujących podczas pożaru na wytrzymałość fibrobetonu z włóknami polipropylenowymi oraz oszacowanie wielkości spadku wytrzymałości na ściskanie w porównaniu z betonem tej samej klasy bez dodatku włókien.

Wnioskowanie abdukcyjne w procesie planowania strategii zrównoważonego rozwoju

Streszczenie: W artykule przedstawiono tezę o celowości zastosowania wnioskowania abdukcyjnego w procesie planowania strategii zrównoważonego rozwoju. Podkreślono, że złożoność problematyki planowania przyszłości wymaga zastosowania niemonotonicznej metody wnioskowania, umożliwiającej znajdowanie przyczyn założonych (lub znanych) skutków. Wskazano, że systemy abdukcyjnego programowania logicznego stanowią odpowiednie narzędzie w badaniach procesu planowania zrównoważonego rozwoju.
Subskrybuj to źródło RSS