Zaloguj się

WIEDZA

Projecting of electromagnetic compatibility

Article is devoted to method of electromagnetic compatibility (EMC) projecting at 110-500 kV substations, that was developed at directorate "Energosetproject" of Urals Power Engineering Company. Article depicts main results of 4 years EMC projecting experience including pioneering works and special engineering calculation principles.

Wybrane algorytmy obliczania współczynników ekwiwalentnych dla pojazdów ciężkich

W artykule przedstawiono najczęściej rekomendowane i stosowane w praktyce modele służące do obliczania współczynników ekwiwalentnych dla pojazdów ciężkich. Do tych modeli zaliczono modele stosowane w aktualnie obowiązujących w Polsce metodach obliczania przepustowości skrzyżowań, modele proponowane w kolejnych edycjach HCM (Highway Capacity Manual) w USA oraz modele, które w swych założeniach bazują na analizie wielkości odstępów pomiędzy pojazdami w jednorodnym i mieszanym pod względem składu potoku ruchu. W końcowej części artykułu przytoczono wyniki badań własnych mających na celu ustalenie wartości współczynnika ekwiwalentnego dla pojazdów ciężkich na skrzyżowaniach typu małe rondo jednopasowe.

Badania rozkładów pól elektrycznych w materiałowych systemach obciążonych mechanicznie z tarciem

W pracy omówiono przebieg możliwych procesów przemieszczenia ładunków elektrycznych przez strefę tarcia podczas jednego cyklu badawczego. Podano warunki występowania reakcji elektrochemicznych (chemicznych) podczas pracy węzła tarcia. Na przykładzie pracy węzła tarcia składającego się z dwóch pierścieni współpracujących bocznymi powierzchniami, uzasadniono możliwość przemieszczenia ładunków elektrycznych bez reakcji lub z nieznacznym udziałem reakcji elektrochemicznych (chemicznych). Dla kompensacji zużycia tribologicznego poprzez elektrochemiczne przemiany fazowe celowym jest zastosowane stabilnego pola elektrycznego (wytwarzanego w dodatkowym, kontrolowanym obwodzie elektrycznym) oraz wybranych procesów elektrochemicznych.

Analiza wybranych procesów transportowych obsługi magazynu metodami symulacyjnymi

Streszczenie: W pracy przedstawiono model symulacyjny układnicy regałowej wykorzystywanej jako środek transportu wewnętrznego w systemach magazynowych. Model dynamiczny układnicy został zbudowany w środowisku symulacyjnym DOSMIS-3. Zaprezentowano wyniki obliczeń numerycznych oraz charakterystyki czasowe dla różnych trajektorii ruchu układnicy.

1. Bałtyk - morze pod specjalną ochroną

międzynarodowej przyczynił się do ożywienia żeglugi w tym rejonie. W 2008r. na statkach pływających po Bałtyku znalazło się 822 milionów ton różnego rodzaju ładunków, co stanowiło ok. 11% globalnych przewozów morskich. Ten fakt czyni z Bałtyku obszar wodny o jednym z największych na świecie natężeniu ruchu statków.

Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw staje się standardem w zarządzaniu przedsiębiorstwem, a wiele firm ma już funkcjonujące grupy takich łańcuchów. Liczne branże przemysłowe uznały już znaczenie integracji łańcuchów dostaw. Dążenie pojedynczych przedsiębiorstw do wzajemnej współpracy zwiększa efektywność oraz pozwala ograniczyć koszty i dopasować się do indywidualnych potrzeb klientów.

Perspektywy żeglugi śródlądowej na Odrze w zakresie przewozów ponadnormatywnych

W zakresie produkcji dóbr inwestycyjnych, a w szczególności w energetyce, przemyśle chemicznym i maszynowym, obserwujemy w ostatnich latach tendencje do zwiększania się wymiarów i ciężarów transportowanych komponentów. Wpływają na to następujące czynniki: 1. Zwiększanie mocy instalacji, np. mocniejsze bloki energetyczne, wydajniejsze instalacje chemiczne. Warunek: większe wymiary i wagi instalacji. Przykład: W latach 80-tych ubiegłego stulecia standardem były bloki energetyczne o mocy 300 MVA. Masa transportowa generatora ok. 250 - 300 to. Dziś produkuje się bloki o mocy do 800 MVA , np. w Elektrowni Bełchatów - waga generatora 460 to.
Subskrybuj to źródło RSS