Zaloguj się

WIEDZA

Porównanie systemów monitorowania i nawigacji dla floty pojazdów dostępnych na polskim rynku

Celem artykułu jest porównanie dostępnych na polskim rynku systemów monitoringu i nawigacji dla floty pojazdów. W artykule przedstawiono budowę, działanie oraz funkcjonalność typowych systemów. Następnie porównano wybrane systemy pod względem kryteriów funkcjonalności oraz kosztów przykładowego wdrożenia. Na zakończenie autorzy artykułu zaproponowali dwie metody pozwalające na wielokryterialny dobór systemu.

Komputerowe wspomaganie

W referacie przedstawiono wybrane zastosowania metod komputerowych: programowania dynamicznego i symulacji cyfrowej, w procesie podejmowania decyzji dotyczących planowania i organizacji transportu materiałów na placu budowy.

Aktualne problemy w transporcie tuczników

Organizacja przepływu tuczników ze sfery produkcji do sfery przetwórstwa z wykorzystaniem transportu powinna zagwarantować ciągłość i rytmiczność procesu zaopatrzenia przy zachowaniu wysokiej jakości surowca rzeźnego oraz standardów obowiązujących w postępowaniu ze zwierzętami. Pomimo wdrażania nowych rozwiązań organizacyjnych i technicznych transport tuczników do uboju uznawany jest za jeden z najważniejszych punktów krytycznych w łańcuchu produkcji wieprzowiny wysokiej jakości. W artykule omówiono aktualne problemy etyczne, prawne, organizacyjne i technologiczne związane z transportem świń rzeźnych.

Analiza parametrów oceny bezpieczeństwa osób o ograniczonej możliwości poruszania się podróżujących środkami komunikacji publicznej

W pracy przedstawiono analizę czynników wpływających na bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne osób o ograniczonej możliwości poruszania się pragnących samodzielnie korzystać z komunikacji publicznej w obrębie aglomeracji miejskiej. Wydzielono grupy osób, elementy infrastruktury oraz środki transportu którymi te osoby będą podróżować.

Wybrane aspekty racjonalizacji systemów przewozowych w łańcuchu dostaw przy ograniczonych zasobach

Nieodłącznym elementem wspomagającym proces przepływu towarów w łańcuchu dostaw jest transport, który bezpośrednio wpływa na sprawność realizowanych procesów logistycznych. Niezbędne, zatem staje się określenie związków transportu z otoczeniem wyrażających się w wielkości zapotrzebowań na usługi przewozowe zgłaszane przez otoczenie oraz sposobu ich realizacji przez system transportowy. Zasoby definiowane, jako czynniki wytwórcze posiadane lub kontrolowane przez firmę, również firmę transportową, determinują realizację zadań przewozowych i wpływają na racjonalizację systemu przewozowego. W artykule przedstawiono wybrane aspekty racjonalizacji systemów przewozowych w łańcuchu dostaw przy ograniczonych zasobach, jakimi w rzeczywistości dysponuje firma transportowa. Uwzględniając wielkość zadań przewozowych oraz zasoby, jakimi dysponuje firma zaproponowano metodologię formułowania zadania optymalizacyjnego w aspekcie organizacji systemu przewozowego. Ponadto w artykule przedstawiono również studium przypadku dotyczące racjonalizacji systemu przewozowego przy ograniczonych zasobach, jakim dysponuje firma.

Scada w przemyśle tytoniowym

Od pewnego czasu możemy zauważyć jak rynek tytoniowy zaczyna się coraz bardziej rozwijać. Wiąże się to ze znacznym rozwojem technologicznym na rynku maszyn przemysłowych jak i powstanie coraz bardziej zaawansowanych systemów typu SCADA. Połączenie tych dwóch technologii daje nam znakomite osiągi i bezpieczeństwo pracy. Jedną z przodujących firm w tej dziedzinie jest ITM Poland sp.z.o.o. która dzięki swojemu doświadczeniu i znakomitej kadrze łączy obie te technologie w jeden niezawodny system. Zaprezentujemy jeden z najnowocześniejszych obecnie na rynku systemów typu SCADA, InTouch firmy Wonderware i jakie korzyści niesie zastosowanie jego w przemyśle tytoniowym.

Kontroler dwuczęstotliwościowego odbiornika gnss

W praktyce geodezyjnej powszechnie wykorzystywane są różne rodzaje wysokiej klasy dwuczęstotliwościowych odbiorników GNSS. Przed wykonaniem pomiarów w terenie odbiorniki geodezyjne wymagają wykonania odpowiednich czynności konfiguracyjnych. W niniejszym artykule przedstawiono urządzenie, które zostało przystosowane do współpracy z odbiornikiem geodezyjnym GNSS, działające jak kontroler zewnętrzny zarządzający odbiornikiem. Urządzenie przejmuje automatycznie kontrolę i konfiguruje odbiornik GNSS za pomocą portu szeregowego RS-232. Kontroler został przystosowany do wykonywania każdej możliwie dostępnej instrukcji dla odbiornika GNSS i działa automatycznie po podłączeniu ze sobą ww. urządzeń.

Szacowanie liczby czujników osi dla linii jednotorowych

W artykule podjęto próbę określenia szacunkowej liczby czujników osi dla linii jednotorowej z uwzględnieniem ilości rozjazdów zwyczajnych, krzyżowych oraz rozjazdów zwyczajnych o wspólnych odcinkach izolowanych. Zależności podane przez autorów są ich oryginalnymi przemyśleniami, ale zostały poparte przykładami implementacji takich systemów w kolejnictwie UE Poruszany problem jest istotny dla projektowania urządzeń sterowania ruchem kolejowym dla linii regionalnych. W pracy podano przykłady realizacji skomputeryzowanych posterunków ruchu wyposażonych w licznikowe obwody torowe.
Subskrybuj to źródło RSS