Zaloguj się

WIEDZA

Analiza wybranych krajowych architektur its i wskazania dla architektury dla polski

Dla sprawnego funkcjonowania inteligentnych systemów transportowych kluczowa jest integracja poszczególnych podsystemów zarówno w ujęciu funkcjonalnym, jak również w kontekście obszaru oddziaływania (lokalnym, regionalnym, czy krajowym). Integracja ta powinna być oparta na hierarchii zależności: systemy regionalne integrują systemy działające lokalnie, natomiast system krajowy łączy poszczególne systemy regionalne w jedną zintegrowaną strukturę. Podstawą efektywnego wdrażania tak działającego systemu jest dobrze opracowana architektura krajowa ITS. W opracowaniu niniejszym dokonano analizy czterech, wybranych i zdaniem autorów najbardziej reprezentatywnych architektur krajowych ITS. W oparciu o przeprowadzoną analizę przedstawiono wskazania dla polskiej krajowej architektury ITS.

Republiki kazachstanu

Artykuł ukazuje Republikę Kazachstanu jako jedną z głównych uczestników korytarzy tranzytowych kontynentu azjatyckiego. Państwo to urasta do rangi kluczowego nie tylko z racji wielkości swojego terytorium, ale głównie z faktu położenia w centralnej części Azji, co składa się na ogromny potencjał transportowy kraju.

Korozja naprężeniowa okrętowych stopów aluminium w aspekcie bezpieczeństwa transportu

W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia związane z bezpieczeństwem eksploatacyjnym środków transportu morskiego w odniesieniu do destrukcyjnego, korozyjnego oddziaływania środowiska morskiego. Elementy konstrukcji środków transportu, wykonane nie tylko ze stopów aluminium, ulegają stopniowemu niszczeniu korozyjnemu podczas eksploatacji. Jednoczesne, złożone oddziaływanie odkształceń (naprężeń) elementów konstrukcji i czynnika korozyjnego intensyfikuje procesy korozyjne.

Bazie programu inventor firmy autodesk

Obecne systemy elektromaszynowe wymagają precyzyjnego osiowania. Precyzyjne ich osiowanie rozwiązuje wiele problemów od strony mechanicznej i elektrycznej. Opisywane badania mają za zadanie ukazanie zagrożeń jakie ze sobą niesie niedokładne osiowanie wału pod kątem przyspieszonego zużycia poszczególnych elementów zespołu oraz wpływu wydzielania się nadmiernego ciepła mogącego stanowić zagrożenie pożarowe.

Google web toolkit jako przykład narzędzia do tworzenia wielofunkcyjnych aplikacji gis wykorzystujących technologie webowe

Systemy Informacji Geograficznej (GIS), to specjalistyczne systemy służące gromadzeniu, przetwarzaniu oraz prezentacji danych geograficznych. Wraz z rozwojem Internetu wyodrębnił się WEBGIS, czyli systemy GIS wykorzystujące technologie internetowe. Problemem twórców systemów WEBGIS jest prezentacja danych użytkownikowi. Czysty HTML jest niewystarczający, a aplikacje tworzone z wykorzystaniem popularnych technologii takich jak, JavaServer Faces są trudne w implementacji oraz nieefektywne w działaniu.

Właściwości systemów oświetleniowych na światłowodach

Propagacja światła wzdłuż optycznego światłowodu zależy od wielu czynników, wśród których dość duże znaczenie ma; kąt wejścia wiązki światła do rdzenia światłowodu, czystość materiału rdzenia i płaszcza oraz współczynnik wewnętrznego odbicia. Światłowody używane w technice oświetleniowej najczęściej są wykonane ze szkła kwarcowego lub PMMA. Sprawność i efektywność tych systemów jako całości zależna jest od: konstrukcji generatora, zastosowanego źródła światła, zespołu źródło światłakolimator, rodzaju materiału użytego na światłowód, długości światłowodu. O wyborze tego systemu do celów oświetleniowych powinny decydować wymogi środowiskowe oraz estetyczne.

Cargo that needs special means of transport and lifting facilities to be moved is called

oversize cargo (OC), although other terms are sometimes used, such as outsized, bulky or non-standard cargo, heavy lifts, XXL, etc. It is not precise, and the only definition of the oversize cargo. This is due to the multiplicity of forms which that kind of cargo has, including heavy lifts, overwide, overhigh units and cargo, which exceeds axle load. Their parameters differ from each other, which effects in the multiplicity of means of transport engaged in the oversize transport. Sometimes they are specially designed to transport a particular type of oversize cargo.

Terroryzm przeciwko polskim statkom: modelowe przypadki zagrożenia

Polska to kraj, w którym w okresie demokracji współczesnej na przełomie XX i XXI wieku nie przeprowadzono ataku terrorystycznego o charakterze masowym. Jak dotychczas odnotowano jedynie wystąpienie aktów skrajnej przemocy, jednak w aspekcie kryteriów terroryzmu były to działania o niskim natężeniu przemocy lub działania charakteryzujące się brakiem umotywowania politycznego (Mareš 2011). Jednak pod adresem Polski kierowane już były groźby islamistów, równocześnie pojawiają się dyskusje na temat terroryzmu skrajnie prawicowej oraz skrajnie lewicowej sceny (Machnikowski, R. M - Michalak - J. Płaczek, A.- Rękawek, K.

Ekologiczne aspekty spalinowych pojazdów szynowych eksploatowanych na krajowych liniach kolejowych

Streszczenie: W referacie przedstawiono możliwości zastąpienia obecnie eksploatowanych lokomotyw spalinowych lokomotywami spalinowymi modernizowanymi lub innymi spalinowymi (np. zespołami spalinowymi) pojazdami szynowymi. Analizę tę przeprowadzono z uwzględnieniem: charakterystyk emisyjności lokomotyw pracujących w ruchu osobowym i towarowym, zestawienia ze sobą lokomotyw typowych z lokomotywami modernizowanymi, w których dokonano wymiany silnika, analizy zmian wskaźników ekologicznych lokomotywy pracującej w ruchu osobowym w porównaniu z trakcyjnymi pojazdami szynowymi, porównania emisyjności lokomotyw manewrowych i pojazdów specjalnych (maszyn do utrzymania i budowy torów oraz sieci trakcyjnej i pojazdów szynowo-drogowych).

Zastosowanie metody tripod do analizy wypadków statecznościowych na przykładzie wypadku

Artykuł przedstawia metodę TRIPOD jako jedną z możliwych metod służących do analizy wypadków statecznościowych statków morskich. Metoda pozwala na identyfikację zagrożeń i scenariuszy wypadków statecznościowych. Scenariuszem jest tu sekwencja zdarzeń prowadzących do danego wypadku. Zidentyfikowanie możliwych zagrożeń stateczności danego typu statków oraz możliwych scenariuszy potencjalnych wypadków jest pierwszym zadaniem analizy ryzyka w odniesieniu do stateczności statku. Artykuł opisuje wypadek utraty stateczności promu Jan Heweluisz w porcie Ystad. Przebieg wypadku opisano przez przytoczenie podstawowych zdarzeń do niego prowadzących. Przedstawiono też diagram scenariusza składający się z bloków charakterystycznych dla metody TRIPOD oraz specyfikację tzw. barier.
Subskrybuj to źródło RSS