Zaloguj się

WIEDZA

Główne problemy związane z wyborem i wdrożeniem systemu klasy erp

Przedsiębiorstwo podejmując decyzję o wyborze i wdrożeniu informatycznego systemu klasy ERP musi liczyć się z tym, że będzie to proces w którym mogą wystąpić problemy. Pierwsze problematyczne zagadnienia mogą pojawić się już na etapie doboru systemu i dostawcy. W głównej mierze dotyczą one procedury pozyskiwania informacji o potencjalnych dostawcach oraz dokonania wyboru najbardziej optymalnego dla danego przedsiębiorstwa. Źródłem problemów może okazać się także wadliwa umowa wdrożeniowa. Jednak największe ryzyko wystąpienia problemów można zaobserwować już w samym procesie implementacji systemu. Nieprawidłowości mogą pojawić się na każdym etapie realizacji projektu. W artykule zaprezentowano najczęstsze problemy, które można zaobserwować podczas wyboru systemu klasy ERP, jak i problemy występujące w czasie z jego implementacji.

Ocena wrażliwości konstrukcji typu ruszt

Stropowe konstrukcje stalowe, dla których modelem obliczeniowym jest ruszt stosowane są jako układy nośne w budownictwie np. w budowlach o przeznaczeniu magazynów. W pracy przeprowadzono analizę statyczną liniową i nieliniową oraz weryfikację wrażliwości rusztu na zjawisko utraty stateczności statycznej i dynamicznej. Zastosowano aktualizację opisu geometrii konstrukcji na każdym kroku przyrostu obciążenia, w uaktualnionym opisie Lagrange’a, a do rozwiązania równań równowagi zastosowano metodę Newtona-Raphsona, z aktualizacją macierzy na każdym kroku przyrostu obciążenia i po każdej iteracji.

Pomorskie inwestycje drogowe

W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarczy Polski, wzrost wartości transportowanych towarów, jak i liczby przewożonych pasażerów, wzrastające zainteresowanie firm zagranicznych inwestowaniem w Województwie Pomorskim co pozwala zakładać, że będzie to długotrwała koniunktura i dlatego Pomorze jest miejscem intensywnych prac nad rozwojem infrastruktury drogowej.

Fundaments of e-logistics

ble and effective functioning of supply chains requires beyond good management of physical products flow, set under functional and organizational aspect a system of information flow (flow and computerization)3.

Conception of the integrated european ships’ monitoring and information system

One of the main tasks of the integrated Maritime Policy for the European Union is enhanced interoperability and integration between different existing maritime surveillance and monitoring systems [4,5]. Paper presents information on existing vessel traffic monitoring and information systems that has recently been introduced and developed at European level, and aims to focus mainly on sharing aspects of data about ships and cargo carried onboard between ship, shipper, port, maritime administration of the EU coastal Member States, Island and Norway and Community institutions: European Commission, European Maritime Safety Agency (EMSA), Directorate General for Fisheries and Maritime Affairs on Fishing Vessels and European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders (Frontex).

Termografia w podczerwieni w diagnostyce pojazdów

Termografia w podczerwieni jest dziedziną techniki zajmującą się detekcją, rejestracją, przetwarzaniem i wizualizacją niewidzialnego promieniowania podczerwonego emitowanego przez obiekt. Jej wynikiem jest obraz (termogram) będący odwzorowaniem rozkładu temperatury na powierzchni badanego obiektu. Metody badań nieniszczących z zastosowaniem termografii w podczerwieni można podzielić na pasywne i aktywne. W artykule przedstawione są przykłady zastosowania termografii w podczerwieni, zarówno metodami pasywnymi jak i aktywnymi, do diagnostyki pojazdów. Metody te umożliwiają zarówno wykrycie nieprawidłowo funkcjonujących elementów i zespołów w pojeździe jak i uszkodzeń powstałych w wyniku eksploatacji pojazdu jak i w fazie ich produkcji (miejsca korozji, uszkodzenia mechaniczne, itp.).

Wybrane właściwości warstwy wierzchniej po przecinaniu różnymi metodami

Przecinanie materiałów to pierwszy etap wytwarzania wyrobów. Od jakości wykonania tej operacji zależą właściwości powierzchni cięcia wpływające na dalszy proces obróbki wyrobu. W pracy uwzględniono najważniejsze numeryczne metody cięcia: gazową, plazmową, laserową, cięcie strumieniem wodno-ściernym, wycinanie elektroerozyjne. Określono podstawowe parametry wpływające na jakość powierzchni cięcia, związane z technologią obróbki oraz z rodzajem materiału przecinanego.

Bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych baz logistycznych

W referacie zaprezentowano zagadnienia związane z bezpieczeństwem danych. Przedstawiono definicje archiwizacji oraz strategie wykonywania kopii. Każda z nich posiada określone zalety i wady, które wpływają na możliwość ich zastosowania dla określonego przedsiębiorstwa. Przedstawiono również propozycję zabezpieczenia danych w systemach informatycznych baz logistycznych. Zwrócono szczególną uwagę na zapewnienie ciągłości działania przedsiębiorstwa.

Charakterystyka pęknięć w szynach typu head check

Zmęczenie kontaktowe powierzchni tocznej szyny (RCF) jest jedną z ważnych przyczyn jej uszkodzenia i ma obecnie duże znaczenie w utrzymaniu nawierzchni kolejowej w odpowiednim stanie niezawodności oraz wpływa na trwałość szyn. W wyniku dużych oddziaływań dynamicznych na powierzchni szyny powstają poziome małe pęknięcia, które w dalszej fazie rozwoju przechodzą pionowo przez krawędź główki szyny powodując powstawanie mikroszczelin. W przypadku niedoboru środków na diagnostykę i nie wykonania napraw w określonym terminie, uszkodzenia te mogą być przyczyną poważnych wypadków. W artykule omówiono problemy dotyczący powstawania pęknięć i ich rozwoju, rozpoznawania, wymieniono czynniki wpływające na pęknięcia typu head check oraz możliwości zapobiegania i naprawy.
Subskrybuj to źródło RSS