Zaloguj się

WIEDZA

Merytoryczne i metodologiczne założenia pomiaru i oceny wsparcia logistycznego

Istotnym problemem tak teoretycznym jak i praktycznym jest ocena i pomiar procesów logistycznych w ujęciu koncepcji wsparcia logistycznego. Artykuł prezentuje wybrane problemy związane z pomiarem i oceną wsparcia logistycznego. Pierwsza część artykułu poświęcona została omówieniu istoty i głównych założeń merytorycznych koncepcji wsparcia logistycznego. Część druga artykułu jest próbą wskazania rozwiązań w aspekcie oceny i pomiaru procesów wsparcia logistycznego. W artykule w szczególności podjęto próbę oceny różnych postaci wartości ekonomicznej procesów wsparcia logistycznego oraz ich efektywności.

Balanced scorecard jako narzędzie implementacji strategii w kole naukowym logistyki

Balanced Scorecard (BSC), czyli Zrównoważona Karta Wyników, zaliczana jest do jednych z popularniejszych metod zarządzania. Potwierdzają to wyniki badań Bain & Co., według których ponad 60% dużych amerykańskich firm twierdzi, że wykorzystuje BSC. Z kolei z badań Webera i Sandta przeprowadzonych wśród niemieckich menedżerów, którzy będą wprowadzać nowe lub rozwijać istniejące systemy pomiaru efektywności, 54% zadeklarowało, że będzie wprowadzić Balanced Scorecard.

Wybrane zagadnienia przewozu przesyłek w transporcie lotniczym

W artykule przedstawiono krótką charakterystykę wybranych zagadnień dotyczących przewozu, pakowania i zabezpieczenia przesyłek przewożonych transportem lotniczym. Jest to bardzo istotny dział, który podlega wielu restrykcjom, przepisom i spełnieniu szczególnych standardów. Do celów przewozowych zastosowania mają specjalne opakowania.

ZÁkladnÉ oblasti a problÉmy spoloČensky zodpovednÉho

Autorka sa vo svojom príspevku zaoberá spoločensky zodpovedným podnikaním. Na začiatku stručne prechádza históriu spoločensky zodpovedného podnikania a porovnáva jednotlivé definície spoločenskej zodpovednosti. Priestor venuje jednotlivým oblastiam spoločenskej zodpovednosti: ekonomickej, sociálnej a enviromentálnej spoločenskej zodpovednosti. V závere príspevku autorka rozoberá spoločenskú zodpovednosť médií, pričom sa venuje dvom základným aspektom spoločenskej zodpovednosti médií, rozoberá vzťah reklama a spoločenská zodpovednosť a dôvody, prečo by sa mali médiá venovať spoločenskej zodpovednosti.

Estimated mathematical model of cracks in magnetic inspection of railroad rails

A model of crack was developed to provide possibility for magnetic field over the defect, and signal that will be inducted in the searching coil depending on its parameters, spatial orientation and height above rail head to be calculated. This allows to analyze the shape of the signals and the ratios between their amplitudes for all three components of the magnetic field caused by crack depending on its shape and location in the rail and to predict signals in multichannel systems of rail flaw detection.

Obejmują one między innymi aspekty prawne z zakresu prawa podatkowego.

Dla przedsiębiorcy podatki stanowią obciążenia wynikające z uzyskania dochodu, obrotu, posiadania lub powiększenia majątku. Obciążenia podatkowe są kosztem dla przedsiębiorstwa, dlatego też powinno się nimi umiejętnie zarządzać. Szczególnie ważne jest to w przypadku mniejszych firm, tak zwanych mikroprzedsiębiorstw oraz małych podatników, którzy w większości przypadków nie mają zapewnionego doradztwa w zakresie podatków.

Wpływ systemu organizacji pracy na koszty eksploatacyjne w miejskiej sieci transportu publicznego

Dążąc do minimalizacji kosztów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie realizującym obsługę miejskiej sieci transportu publicznego, przewoźnicy starają się pogrupować kursy tak, aby wykonać je przy pomocy jak najmniejszej liczby pojazdów oraz zredukować sumaryczny koszt pracy kierowców. Sposób minimalizacji kosztów zależy od umowy zawartej z lokalnymi władzami - zleceniodawca może narzucić konkretne godziny odjazdów z przystanków początkowych albo wymagać jedynie wykonania określonej liczby kursów w przedziale czasowym.

Dyżurnego ruchu w lcs

Artykuł opisuje analizę wpływu automatyzacji pracy urządzeń sygnalizacyjnych na przejazdach kategorii A na obciążenie dyżurnego ruchu w LCS. Sposób automatyzacji pracy urządzeń sygnalizacji przejazdowej na przejazdach kategorii A został zaprezentowany przez autorów w zeszłym roku. Wyniki analizy zostały opracowane zgodnie z metodyką stosowaną w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W wyniku przeprowadzonej analizy przedstawiono warunki, w których zastosowanie zaproponowanej przez autorów automatyzacji pracy urządzeń na przejazdach kategorii A może być korzystne z punktu widzenia obciążenia dyżurnego ruchu w LCS.

Symulacyjne badania sztywności zawieszenia siedziska w aspekcie oceny drgań oddziałujących na operatora pojazdu

Streszczenie: w artykule przedstawiono nowe podejście do problemu wyznaczania optymalnej sztywności zawieszenia siedziska z punktu widzenia redukcji drgań oddziałujących na operatorów pojazdów. Podstawowa idea opiera się na uwzględnieniu indywidualnych cech osobniczych kierowców czy też maszynistów ( ich parametrów biomechanicznych) w procesie wyznaczania i oceny drgań. W artykule autor prezentuje układ do komputerowej analizy wpływu sztywności zawieszenia na drgania transmitowane przez poszczególne struktury anatomiczne człowieka. Składa się on z następujących podsystemów: biomechanicznego modelu człowieka reprezentującego kierowcę o określonych cechach osobniczych, modelu siedziska z układem zawieszeń i regulowaną sztywnością, modelu pojazdu, podsystemu realizującego wymuszenie drogowe, układu pomiarowego. Badania numeryczne przeprowadzono w środowisku Matlab-Simulink-SimMechanics.
Subskrybuj to źródło RSS