Zaloguj się

WIEDZA

Okrętowy turbinowy silnik spalinowy lm 2500 jako obiekt badań eksploatacyjnych w stanach ustalonych

Dążenia do zwiększenia efektywności eksploatacji wszelkiego typu silników wymuszają poszukiwania nieokreślonych dotychczas bądź doskonalenia istniejących sposobów utrzymania najbardziej ekonomicznej ich pracy. W związku z powyższym przeprowadzone zostały badania, których celem było zidentyfikowanie okrętowego systemu kontrolnopomiarowego silnika LM 2500, utworzenie bazy danych parametrów charakteryzujących jego pracę oraz opracowanie charakterystyk eksploatacyjnych silnika dla potrzeb diagnozowania. Wyniki tych badań pozwolą na opracowanie metody wnioskowania diagnostycznego o stanie technicznym silnika na podstawie pomiaru parametrów eksploatacyjnych.

Elektroniczne systemy nadzoru stanu technicznego statku

Współczesne statki nasycone są elektronicznymi urządzeniami, które mają wspomagać operatora w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych. śeby mogły spełniać swoją rolę powinny wypracowywać trafne i wiarygodne diagnozy. Zależy to od stopnia przystosowania do kontrolowanego obiektu, trafnego rozmieszczenia punktów pomiarów, odpowiedniej dokładności i niezawodności przyrządów pomiarowych oraz rzetelnej wiedzy eksperckiej (koniecznej do odpowiedniego zaprogramowania systemów opracowujących dane). Jeżeli zastosowane systemy są w stanie wyeliminować część błędów popełnianych przez człowieka i mogą wypracować informacje wspomagające operatora w podjęciu trafnych decyzji eksploatacyjnych to przyczynią się tym samym do podniesienia bezpieczeństwa żeglugi.

Symulator autobusu i samochodu ciężarowego jako element szkolenia kierowców - wykorzystanie w projekcie

W referacie przedstawiono zagadnienia związane z symulatorem jazdy, będącym w posiadaniu Instytut Transportu Samochodowego - produkt firmy AUTOSIM model AS 1300. Symulatory jazdy są coraz powszechniej wykorzystywane na całym świecie w procesie szkolenia kierowców. Są praktycznym i efektywnym narzędziem do wzmacniania bezpiecznych zachowań kierowców na drodze.

Wybrane elementy oceny jakości ruchu tramwajów przez pasażerów w publicznym transporcie zbiorowym

Praca dotyczy zagadnień związanych z oceną jakości ruchu tramwajów z punktu widzenia pasażera. Przedstawiono wybrane wyniki badań, które były prezentowane wcześniej przez innych autorów zajmujących się tą tematyką w pracach naukowych oraz wyniki własnych badań związanych z analizą symulacyjną ruchu tramwaju wykonaną z wykorzystaniem symulatora cyfrowego RSEL.

Wpływ czynników logistycznych w projektowaniu okrętów wojennych

Podstawowe kryteria stosowane w komercyjnym okrętownictwie nie przystają głównie do wymagań okrętów wojennych. Różnorodność klas oraz specyfika ich działalności powoduje, że okręty obok wymagań ekonomicznych, energetycznych oraz logistycznych muszą spełniać dodatkowe, czasem trudne do zrealizowania, postulaty wymagającego użytkownika jakim jest marynarka wojenna.

Wielowarstwowe osłony balistyczne na morskie i lądowe konstrukcje środków transportu bojowego

Armox500, okrętowego stopu aluminium i stali kadłubowej. Stal Armox500 jest stosowana na osłony balistyczne dla środków transportu bojowego (lądowego w gatunku T i morskiego w gatunku S). W tym celu przeprowadzono przestrzeliwanie tych materiałów pociskiem kalibru 7,62mm z wykorzystaniem wahadła balistycznego (WB). Badane materiały lite (1-warstwowe) i dzielone (2-warstwowe) w tej samej grubości w postaci krążków o średnicy 50 mm przestrzeliwano pociskiem kalibru 7,62 mm ŁPS lub B. Stwierdzono, że dla stali kadłubowej 2-warstwowe próbki materiału chronionego mają mniejszą odporność balistyczną niż 1-warstwowe (lite) w tej samej grubości przeciwnie do okrętowego stopu aluminium. Dzieląc stop aluminium na warstwy uzyskujemy znacznie lepszą OB. Lita stal Armox500 o grubości 7mm nie ulega perforacji pociskiem 7,62mmB podobnie jak 8mm grubości ceramika Al2O przestrzeliwana pociskiem 7,62mm ŁPS. Dzielenie Armox-u 500 obniża jego skuteczność ochronną.

Symulatory w nauczaniu procedur związanych z eksploatacją silników lotniczych na przykładzie silnika pt6a-25c

W procesie kształcenia personelu latającego oraz personelu technicznego istnieje szeroki zakres tematyki, w nauczaniu której konieczna jest znajomość wyposażenia kabiny. W dotychczasowym ujęciu realizacji tej tematyki w procesie dydaktycznym wiązało się to z koniecznością wykorzystania samolotu, a więc ograniczeniami możliwości jego wykorzystania w procesie szkolenia praktycznego. Możliwości zastosowania narzędzi do projektowania, montażu i realizacji interaktywnych aplikacji w procesie kształcenia zostały dostrzeżone i wykorzystane w nauczaniu czynności związanych z uruchomieniem silnika w oparciu o tzw. wirtualną kabinę statku powietrznego (virtual cocpit). Zaadaptowano procedury czynności realizowanych na silniku przez pilota do stworzenia interaktywnych aplikacji, a następnie stworzono symulator procedur eksploatacyjnych silnika PT6A-25C.

Czas procesu kompletacji jako kryterium kształtowania strefy komisjonowania

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie zależności pomiędzy czasem realizacji dwuwymiarowego procesu kompletacji a zastosowanym układem strefy komisjonowania. Autorzy zwrócą uwagę na to, w jaki sposób strefa komisjonownia powinna zostać ukształtowana (dobrana liczba korytarzy roboczych i poziomów składowania/oferowania), aby czas skompletowania zlecenia o zadanej strukturze był jak najkrótszy. W tym celu opracowany został model obliczeniowy, służący do wyznaczania czasu procesu kompletacji dwuwymiarowej przy losowym rozmieszczeniu asortymentu w strefie komisjonowania.

Potencjałowa koncepcja bezpieczeństwa w modelowaniu ryzyka i niezawodności łańcucha dostaw

Niezawodność oraz ryzyko są kluczowymi charakterystykami struktur logistycznych, w tym także łańcuchów dostaw. Chociaż w literaturze przedmiotu jest sporo publikacji na temat ryzyka w systemach logistycznych, to jednak niewiele na temat niezawodności tych systemów. Zdecydowana większość prac dotyczących zarządzania ryzykiem wykorzystuje (słusznie) metodologię zarządzania ryzykiem w działalności gospodarczej i technice. Jeżeli chodzi o problem oceny ryzyka - wszyscy autorzy akceptują znaną formułę „mierzenia” ryzyka poprzez mnożenie strat i prawdopodobieństw zagrożeń implikujących takie straty.
Subskrybuj to źródło RSS