Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie zmiany programu sygnalizacji za pomocą hierarchicznych grafów przejść automatów skończonych

Artykuł opisuje zagadnienia związane z modelowaniem zmiany programów sygnalizacji podczas realizacji opisu sterowników sygnalizacji świetlnej za pomocą języków opisu sprzętu. Zawarto w nim zagadnienia wymagań formalnych dla programów przejściowych, zagadnienie określenia liczby programów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania sterownika oraz weryfikacji poprawności przyjętych założeń. Informacje przedstawione w artykule są oparte na projekcie algorytmu sterowania dla rzeczywistego skrzyżowania.

Kształtowanie charakterystyk kierunkowych matryc mikrofonów

W artykule przedstawiono zagadnienia rejestracji dźwięku z wykorzystaniem przestrzennych układów wielu mikrofonów. Omawiana problematyka dotyczy tzw. beamforming'u, modelowania przestrzennych charakterystyk kierunkowych matryc mikrofonów, a także współczesnych technologii realizacji nagrań wielokanałowych z przeznaczeniem do odtwarzania w systemach dźwięku przestrzennego.

E-learning w organizacji szkolenia kandydatów na kierowców

Założenia zapisów prawnych wskazują, że e-learning może być wykorzystywany nie przez wszystkie szkoły jazdy, lecz jedynie przez ośrodki spełniające dodatkowe wymagania dotyczące m. in. zakresu szkolenia na wszystkie kategorie prawa jazdy, organizowania obligatoryjnych szkoleń dla instruktorów nauki jazdy. Nowym zapisom zarzuca się forsowanie praktyk monopolistycznych w stosunku do największych i najsilniejszych na rynku ośrodków. Od momentu ogłoszenia treści nowej ustawy słychać głosy krytyki, że szkolenie w systemie e-learningowym powinno być możliwe dla wszystkich szkół nauki jazdy. Celem artykułu jest wskazanie, że e-learning nie musi oznaczać jedyną i słuszną metodę nauczania. E-learning to metoda nowoczesna, ale niekoniecznie najskuteczniejsza biorąc pod uwagę specyfikę uczenia poruszania się w ruchu drogowym.

Logistika v cestnej doprave podporovanÁ umelou inteligenciou

V článku sú popísané možnosti využitia umelej inteligencie pri tvorbe inteligentných logistických systémov. Sú v ňom uvedené základné pojmy z oblasti logistiky, umelej inteligencie a plánovania. Na záver je popísaný príklad z praxe - inteligentný logistický systém na inovatívne plánovanie trás.

Straty mocy czynnej w linii elektroenergetycznej z przyłączonymi urządzeniami facts

W publikacji przedstawiono modele linii elektroenergetycznej z przyłączonymi urządzeniami FACTS dla których określono zależności strat moc wynikających z przyłączenia układów CSC, SSSC i UPFC. Uzyskane zależności strat mocy czynnych wykorzystano do określenia różnic między stratami mocy, które wynikają ze sposobów odwzorowań linii elektroenergetycznych oraz przyłączenia urządzeń FACTS.

Złożoność półgrupy charakterystycznej sumy prostej automatów asynchronicznych silnie spójnych ustalonych analogów rozszerzeń związanych z izomorfizmami

Półgrupa charakterystyczna automatu ingeruje w algorytm obliczeniowy uogólnionych homomorfizmów automatów, zatem wyznaczenie złożoności półgrupy charakterystycznej pozwala na oszacowanie złożoności obliczeniowej uogólnionych homomorfizmów dla innych klas automatów. W zakresie modelu matematycznego koncepcja ustalonego analogu rozszerzenia automatu A związanego z izomorfizmami g, g,..., gq-1, gdzie q stopień rozszerzenia, przy odpowiednich założeniach symuluje automat zmienny w czasie. Automat zmienny w czasie jest adekwatnym modelem matematycznym dla wielu procesów technicznych i obliczeniowych czasu rzeczywistego. Automaty te symulują pracę kilku automatów za pomocą jednego automatu zmiennego w czasie. Sumę prostą automatów można uważać za realizację - odpowiednio sekwencyjnych obliczeń.

Możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych

W artykule przedstawione zostaną możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych. Analizie poddane zostaną elementy konstrukcji jednostek pływających wpływające bezpośrednio i pośrednio na rodzaj oraz gabaryty transportowanych maszyn inżynieryjnych (dźwigi, koparki, pompy, kafary itp.) w aspekcie działania po wystąpieniu sytuacji kryzysowych. Rozważania obejmą przede wszystkim aspekt wykorzystania ich bezpośrednio z pokładów jednostek pływających. Rozważania prowadzone będą w aspekcie przedsięwzięć związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym, a przede wszystkim okresem likwidacji skutków katastrof żywiołowych i ekologicznych.

Współzależności w rozwoju śródlądowych dróg wodnych

Transport wodny śródlądowy śródlą funkcjonuje w kilku różnych żnych płaszczyznach, stąd st współzależności występujące w procesie jego rozwoju są s wyjątkowo złożone. żone. Jest on, jako gałąź gał transportu, elementem systemu transportowego, jako usługa turystyczna - elementem turystyki, jako użytkownik śródlądowych ądowych dróg wodnych jest jest elementem gospodarki wodnej i wreszcie poprzez wszystkie ystkie te płaszczyzny wywiera istotny wpływ na środowisko (rys.1.):
Subskrybuj to źródło RSS