Zaloguj się

WIEDZA

Analiza i ocena potencjału przewozowego Odrzańskiej Drogi Wodnej

Odrzańska Droga Wodna jest ogniwem łączącym aglomerację szczecińską oraz zespół portowy Szczecin-Świnoujście z południem kraju, a w szczególności z aglomeracją wrocławską i górnośląską, łączy ze sobą liczne okręgi przemysłowe i regiony: Zagłębie Ostrawsko-Karwińskie,  Zagłębie Górnośląskie, Dolny Śląsk, Łużyce, Ziemię Lubuską,
Brandenburgię i Pomorze Zachodnie.

Analysis of factors affecting fractures of rails welded by aluminothermic welding

The thermic welding of rails is carried out in the following sequence: a mould is placed on the rails to be joined; a crucible is mounted on a special bracket; a portion of thermite is charged; the rail ends are pre-heated and thermite is ignited by a special ignition primer. On Latvian Railway, the use of the thermic welding is widespread using the Elektro-Thermit Company technology. Today it is a basic method for rail joints.The analysis of the metal structure in the thermic welded zone of rails showed that the weld metal had inclusions of iron oxides infused (FeO, Fe2O, and Fe3O4) and small pores. Pores and infused oxides are concentrators of stresses and sources of cracks development. Pores and infused oxides reduce hardness of the weld joint under the action of tensile forces.

Koncepcja badań eksperymentalnych piasty pneumatycznej

W referacie zwrócono uwagę na konieczność poprawy parametrów jezdnych platformy kołowej robota mobilnego, zbudowanego na bazie podwozia kołowego. Wskazano na problemy wynikające z przemieszczania się takiego pojazdu w trudnym terenie, oraz w związku z tym na jakość wykonania przez pojazd wyznaczonego zadania. Przedstawiono konstrukcję eksperymentalnej piasty pneumatycznej, której użyto do badań. Opisano koncepcję badań eksperymentalnych, których celem będzie określenie możliwości praktycznej realizacji przyjętej koncepcji optymalizacji własności jezdnych.

Informatyczne wspomaganie procesu eksploatacji wojskowych statków powietrznych

W artykule została przedstawiona analiza systemów informatycznych opracowanych w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych przeznaczonych do wspomagania procesu eksploatacji wojskowych statków powietrznych w zakresie zarządzania procesem użytkowania i obsługiwania oraz zarządzania zapasami i prowadzenia gospodarki materiałowej. Dla każdego systemu informatycznego została przedstawiona konfiguracja systemu, jego przeznaczenie i zakres zbieranych informacji.

Drgania skrętne podwieszonej belki i płyty

W pracy przeanalizowano drgania skrętne podwieszonej belki oraz podwieszonych płyt: kwadratowej i trójkątnej. Równania ruchu analizowanych układów wyprowadzono stosując metodę energetyczną. Zarówno w przypadku belki jak i płyty kwadratowej oraz płyty w kształcie trójkąta równobocznego zastosowano dyskretne schematy zastępcze o masach skupionych. Wyznaczono częstości kołowe oraz okresy drgań belki i płyt.

Ocenę stateczności statku uszkodzonego metodą przyjętej masy

Streszczenie: Artykuł przedstawia analizę powszechnie stosowanej metody uwzględniania wpływu przelewania się cieczy w zbiornikach/ładowniach zapełnionych częściowo, na stateczność statku, w formie poprawki ∆GM. Opisane są ograniczenia metody. Zaprezentowano porównanie wartości rzeczywistych momentów przechylających od przelania się cieczy, z wartościami uwzględnionymi przez ∆GM. Przedstawione zostały sytuacje, gdy stosowanie poprawki ∆GM może prowadzić do błędnej oceny sytuacji statecznościowej statku po zatopieniu wnętrza kadłuba.

Relacyjne mapy kognitywne w inteligentnym modelowaniu układów nieprecyzyjnych

Praca poświęcona syntezie i analizie ostrych i rozmytych relacyjnych map kognitywnych w modelowaniu inteligentnym układów nieprecyzyjnych. Proces syntezy został przedstawiony w postaci pewnego algorytmu działań. Na potrzeby rozwiązywania problemów ostrych opracowano algorytmy gradientowej optymalizacji parametrycznej, a dla rozmytych - pewne metody losowe. Przytoczono wybrane wyniki realizacji opracowanych metod dla konkretnych układów.

Design of a fuzzy logic controller for a semi-active vehicle suspension

Abstract: This paper presents the application of fuzzy logic to control semi-active suspension. Investigations were made with a use of a non-linear quarter car suspension model with characteristics of a real semi-active shock absorber with a bypass valve. The other parameters of the model were estimated on a vehicle equipped with this type of shock absorbers and reduced to a quarter car model parameters. Authors compared a performance of three models: a passive model, a skyhook strategy controlled model, and a fuzzy logic skyhook based controlled model. The results showed that fuzzy control gives a potential for improvement of suspension operation and much greater opportunities of control strategy construction in a comparison to the classical two state skyhook control strategy.
Subskrybuj to źródło RSS