Zaloguj się

WIEDZA

Implementation of generalized viscoelastic material model in abaqus code

An accurate description of behavior of bituminous mixes is necessary to adequately predict and evaluate the time dependent characteristics and the evolution of pavement distress. The generalized Maxwell model, currently considered to be one of the most suitable to characterize mechanical behavior of viscoelastic materials and widely used in many commercial FEM codes, is presented. A Prony series expansion implemented in ABAQUS code, is used to express the material’s behavior. The theoretical background of the model is briefly discussed. Finally, the model was efficiently used for numerical simulation of stress relaxation experiment.

Produkt logistyczny oceanograficznego zabezpieczenia działań sił MW RP

Siły MW są nierozerwalnie związane ze środowiskiem, w którym działają, tj. środowiskiem morskim. Stan tego środowiska, charakteryzowany jego parametrami hydrometeorologicznymi, wpływa bezpośrednio na możliwość ich użycia oraz realizację stawianych im zadań, rzutując tym samym na decyzje dowódców w zakresie użycia podległych im sił.

Ku zarządzaniu wiedzą logistyczną w dobie gospodarki sieciowej

W referacie omówiono istotę i zakres systemu zarządzania wiedzą logistyczną w nowocześnie funkcjonującym przedsiębiorstwie w dobie gospodarki sieciowej. Ukazano jego główne składowe i spodziewane kierunki rozwoju w tym zakresie. 1. WPROWADZENIE Racjonalnie zaprojektowane i sprawnie funkcjonujący system logistyczny, to podstawa każdego nowoczesnego i efektywnego przedsiębiorstwa działającego na rynku globalnym.

Odległość boczna manewru wyprzedzania statków morskich na akwenach ograniczonych

Bezpieczeństwo manewrów wyprzedzania statków morskich jest istotnym elementem podczas realizacji nawigacji na akwenach ograniczonych. Specyfika akwenu ograniczonego redukuje dostępną przestrzeń manewrową. Jednym z elementów decydującym o bezkolizyjnym wykonaniu manewru wyprzedzania jest prawidłowa ocena odległości bocznej pomiędzy statkami w trakcie wykonywania tego manewru. W artykule przedstawiono przyczyny kolizji statków podczas wyprzedzania na akwenach ograniczonych.

Zmiany parametrów napięcia zasilającego stalownię podczas wytopu w piecu łukowym

Przedstawiono zarejestrowane przebiegi parametrów napięcia zasilającego w sieci zasilającej stalownię, podczas jednego z wytopów prowadzonych w piecu łukowym. Przeanalizowano wpływ warunków zasilania stalowni na wielkość zaburzeń powodowanych przez pracujący piec, jak również określono stopień wzrostu zaburzeń przy dołączaniu kolejnych urządzeń łukowych.

Rzeczne przewozy ładunkowe jako element jednolitego procesu politransportowego Polski

Zachodzące zmiany w charakterze stosunków ekonomicznych w warunkach globalizacji ekonomiki światowej w ciągu ostatnich dziesięcioleci przedstawiły nowe wymagania wobec organizacji i zarządzania procesami transportowymi. W modelach wyboru rodzaju korytarza multimodalnego generalnymi kryteriami są minimum czasu i minimum ceny dostawy jednostki ładunku. Obecnie istnieją rozwinięte metody i technologie organizacji przewozów ładunkowych poszczególnymi rodzajami transportu lub ich połączeniami [4,5].

Przydatność planowania scenariuszowego dla funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych

Ciągłe poszerzenie obszarów działania przedsiębiorstw logistycznych, coraz mniejsza stabilność otoczenia, a także zaostrzająca się konkurencja sprawiają, że procesy decyzyjne stają się coraz bardziej złożone. Dotyczy to zwłaszcza decyzji strategicznych, których konsekwencje przedsiębiorstwa odczuwają latami. Wysokiej jakości dane są bezsprzecznie najważniejszą determinantą efektywności kluczowych decyzji. Niemniej, nie można też zaprzeczyć, że w dużej mierze bazują one na subiektywnych sądach oraz intuicji samych menedżerów. Kontekstem decyzyjnym dla tychże decyzji jest przecież przyszłość, której każdy może mieć odmienną wizję. Powoduje to, że wybory strategiczne nieodmiennie niosą ze sobą ogromne ryzyko. Tym bardziej, że na ich efekty niejednokrotnie trzeba czekać latami. Kiedy okazuje się, że były błędne, szybkie reagowanie często okazuje się bardzo utrudnione bądź niemożliwe. Źle ulokowane zasoby, źle wybrane rynki docelowe czy przeoczenie ważnej rynkowej szansy - mogą okazać się katastrofalne w skutkach. Dlatego menedżerowie nie ustają w poszukiwaniu najlepszej, w kontekście własnych potrzeb, metody wspierającej procesy decyzyjne.
Subskrybuj to źródło RSS