Zaloguj się

WIEDZA

Planowanie wielkości zapasów materiałowych na wydziale wielkopiecowym

W artykule przedstawiono metodę planowania zapasów materiałowych wykorzystywanych do produkcji surówki żelaza na wydziale wielkopiecowym Huty X. Dokonano analizy znaczenia poszczególnych grup materiałowych, zastosowano w tym celu analizę Pareto Lorenza materiałów z punktu widzenia ilości zużycia i ich kosztów. Dokonano ilościowej analizy zużycia surowców i materiałów w procesie wytwarzania surówki z podziałem na dwa procesy wielkopiecowy i spiekalniczy, wykorzystując narzędzia statystyczne. Dokonano analizy wielkości produkcji z użyciem funkcji trendu, na podstawie którego wyznaczono wielkość planowanej produkcji i zapotrzebowania na podstawowe materiały. Badania przeprowadzono na wydziale wielkopiecowym Huty X, obejmują one trzy kolejne lata kalendarzowe.

Diagnostics and condition estimation process of construction of the ship on system pert on the basis of integrated characteristics abstract

The method of diagnostics and an estimation of a condition of process of construction of a ship on the basis of integrated characteristics in PERT system is shown in the paper. The mathematical apparatus of the description of integrated characteristics and procedure of determination of their parameters is given. The technology of forming of the integrated characteristic of discrete production on the basis of Gantt chart and procedure of an estimation of a condition given process as object of management under the scheme "times-resources" is resulted. The result is illustrated by an example of construction of a ship of type "river-sea".

Wyznaczenie strumienia ciepła przenikającego przez mostek ciepła w nadwoziu chłodniczym na podstawie zdjęcia termowizyjnego

Badania termowizyjne zabudów chłodniczych pozwalają zarejestrować mostki cieplne (lokalizacja, rozmiar), pozwalają ocenić jakościowo strumień ciepła (mały, średni, duży, bardzo duży), jednak brakuje metod wyznaczenia strumienia ciepła Q W/m. W pracy przedstawiano metodę wyznaczania strumienia ciepła w obrębie mostka cieplnego na podstawie zdjęcia termowizyjnego. Badania prowadzono dla warunków testów izolacji nadwozi chłodniczych w celu interpretacji skali destrukcji materiału izolacyjnego. Wykorzystano metodę porównania temperatur zarejestrowanych na: powierzchni płyty obciążonej znanym strumieniem ciepła oraz powierzchni płyty kontrolnej, która nie była obciążona strumieniem ciepła.

Własności warstw stellitowych wytwarzanych na drodze osadzania elektroiskrowego

W pracy badano właściwości powłok nanoszonych elektroiskrowo na podstawie obserwacji mikrostruktury, badań odporności korozyjnej oraz pomiarów siły tarcia. Badania przeprowadzono wykorzystując stellit jako materiał powłokowy, nakładanej elektroiskrowo na próbki ze stali C. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że grubość otrzymanych warstw stellitowych wynosi 10÷15 µm oraz że warstwy charakteryzują się brakiem porów i mikropęknięć i mają charakter połączenia dyfuzyjnego z podłożem. Mikrotwardość naniesionych warstw stellitowych jest około 2,5 razy większa, w stosunku do mikrotwardości materiału podłoża. Testy korozyjne wykazały większą odporność korozyjną warstw stellitowych, w odniesieniu do materiału podłoża. Powłoki tego typu wykazują zwiększoną odporność na zużycie oraz korozję.

Uncertainty of car motion reconstruction

Abstract: One of the basic tasks of the accident reconstruction is to define values of parameters of participants of the accident before its actual occurrence. The assessment of correct behaviours is made and the court decides whether the accident participants are guilty or innocent. Therefore, the credibility of specific values is essential. The use of so-called accident recorders - EDR/ADR type of devices, as an alternative compared to classical methods for accidents reconstruction - has become more common over the past years. The paper includes basic notions related to his type of devices, describes potential sources of uncertainty of the car motion reconstruction results obtained on the basis of their records. The examples presented confirm their usefulness, however, they also indicate possible significant errors in the motion parameters assessment if simplified devices are used (where vehicle body lean movements in motion are not analysed).

Nawierzchnia kolejowa z kompozytem tłuczniowym

Streszczenie: Potrzeba ograniczenia kosztów utrzymania nawierzchni kolejowej skłania do poszukiwania rozwiązań umożliwiających wydłużenie okresów między naprawami. Przedstawiono wyniki badań nawierzchni z warstwą podsypki zbrojonej geosiatkami oraz stabilizowanej żywicą. Omówiono technologię układania kilku wariantów nowej nawierzchni na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz przedstawiono wyniki oceny stanu toru na odcinkach doświadczalnych po początkowym okresie eksploatacji.

Ocena wpływu drgań komunikacyjnych na projektowany obiekt mieszkalny

W pracy przedstawiono metodologię prowadzenia analizy oraz wyniki uzyskane w ramach prowadzonych badań symulacyjnych, które obejmowały ocenę wpływu drgań generowanych przez środki transportu na projektowany obiekt mieszkalny. W celu przeprowadzenia badań symulacyjnych posłużono się środowiskiem obliczeniowym MES oraz autorskim oprogramowaniem opartym o standardowe biblioteki Matlab. Uzyskane wyniki obliczeń zestawiono w pasmach tercjowych i porównano z wartościami dopuszczalnymi przez krajowe akty normatywne, a wyniki pełnej analizy dynamicznej porównywano z odpowiednimi własnościami wytrzymałościowymi.
Subskrybuj to źródło RSS