Zaloguj się

WIEDZA

Potencjał trójmiejskich centr logistycznych oraz pomorskich portów szansą rozwoju gospodarczego białorusi

Istnieje szansa rozwoju gospodarki Białorusi poprzez perspektywę eksportu produktów wyprodukowanych w specjalnych wolnych strefach ekonomicznych w Grodnie i Brześciu z portów Trójmiasta przez sprawne skomunikowanie Gdańska i Gdyni linią kolejową polskiej szerokości. Przedsięwzięcie to jest możliwe do realizacji ale pod warunkiem dobrego wykorzystania infrastruktury gdańskiego i gdyńskiego portu oraz centrów logistycznych Trójmiasta dostosowane do możliwości białoruskiego zaplecza logistycznego ulokowanego w wybranych rejonach logistycznych Białorusi.

Systemy zasilania rezerwowego urządzeń sterowania ruchem kolejowym

Ryzyko wystąpienia awarii zasilania we współczesnej gospodarce produkcyjnej i usługowej, urzędach i instytucjach publicznych jest bardzo duże. Także transport kolejowy nie może funkcjonować bez systemów zasilania awaryjnego. Ochrona urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) przed awariami zasilania zapewnia bezpieczeństwo ludziom i zapobiega przed zniszczeniami obiektów infrastruktury kolejowej. Z tego powodu istnieje duże zapotrzebowanie na budowę i rozwój nowoczesnych systemów bezprzerwowego zasilania rezerwowego zarówno stacyjnych urządzeń srk, jak i urządzeń występujących w samoczynnych blokadach liniowych.

Drgania płyt - od chladniego do współczesności

W referacie podano szkic historyczny rozwoju mechaniki teoretycznej od starożytności do czasów współczesnych. Omówiono osiągnięcia polskich autorów w mechanice w okresie przedwojennym. Na tle rozwoju historycznego mechaniki podano początki zagadnienia dynamiki płyt. Omówiono badania Chladniego nad zagadnieniem własnym płyt. Podano prosty program komputerowy prowadzący do tzw. figur Chladniego. Przeanalizowano równania ruchu płyty cienkiej Kirchhoffa i płyt o średniej grubości Mindlina. Podano kilka zastosowań teorii płyt w przykładach obliczeniowych w tym symulacje komputerowe MES.

Modelowanie symulacyjne kooperacji przedsiębiorstw w sieci dystrybucji

W artykule rozważono kształtowanie relacji sieciowych dla pozyskania zasobów partnerów dla potrzeb terminowej i kompletnej realizacji zamówień. Wskazano, że typ relacji istotnie wpływa na dostępność zasobów partnera. Typy relacji międzyorganizacyjnych pomiędzy partnerami w sieci oceniono z perspektywy liczby zamówień utraconych. Sieci dystrybucji scharakteryzowano jako Złożone Systemy Adaptacyjne i dla potrzeb modelowania symulacyjnego zaproponowano dynamikę systemów zarządzania.

Ewaluacja próby kołysań bocznych jako metody wyznaczania wysokości metacentrycznej statku

Streszczenie: W artykule zaprezentowano ocenę eksploatacyjnej próby kołysań bocznych, jako eksperymentalnej metody wyznaczania wysokości metacentrycznej statku. Ewaluacja ilościowa została oparta na wynikach rozwiązania równania kołysań bocznych statku w jednym stopniu swobody. Wskazano na istotny wpływ rozkładu mas, a w konsekwencji wartości momentu bezwładności statku, na okres kołysań bocznych. Zasugerowana została potrzeba modyfikacji zaleceń Międzynarodowej Organizacji Morskiej odnośnie zależności stosowanych podczas obliczania wartości wysokości metacentrycznej statku na podstawie próby kołysań bocznych.

Piractwo i terroryzm morski jako zagrożenia transportu morskiego

Eskalacja działań pirackich oraz możliwość wykorzystania portu i jego infrastruktury do przeprowadzenia ataku terrorystycznego stanowią poważne zagrożenie dla funkcjonowania gospodarki morskiej oraz dla bezpieczeństwa państw. Ogromne znaczenie w poszukiwaniu rozwiązań mogących zniwelować ich negatywne oddziaływanie odgrywa identyfikacja zagrożeń oraz stosowanie metod przeciwdziałania adekwatnych do skali zagrożenia. Wprowadzenie uregulowań prawnych oraz systematyczne analizowanie zjawisk niebezpiecznych pozwoli na wypracowanie skutecznych metod walki z zagrożeniami.

Monitoring wizyjny o nadzorze informatycznym dla rozległych obiektów transportowych

W niniejszym referacie autorzy przedstawili propozycję systemu monitoringu wizyjnego o nadzorze informatycznym dla rozległych obiektów transportowych. System powstał w wyniku wieloletniego doświadczenia autorów specjalizujących się w budowie elektronicznych systemów bezpieczeństwa dla obiektów o charakterze specjalnym. Jako obiekt badań i propozycji, autorzy przyjęli obiekt transportowy jakim jest rzeczywisty dworzec PKP wraz z obiektami towarzyszącymi. Konstrukcja sytemu monitoringu wizyjnego umożliwia łatwą adaptację dla innych podobnych obiektów. System proponowany posiada nadzór informatyczny.

Do infrastruktury z punktu widzenia wykonywania analiz w studiach wykonalności

W referacie omówiono historię, osiągnięcie sukcesu przez koleje dużych prędkości we Francji i Japonii, które zapoczątkowały wprowadzanie tego systemu w innych krajach europejskich. Unia Europejska chcąc ujednolicić sektor kolejowy wprowadza w życie dyrektywę zapewniającą współdziałanie pomiędzy poszczególnymi kolejami różnych państw. Omówiono ekonomiczne, finansowe, techniczne znaczenie systemu. Uwzględniono koszty, które powinno przewidywać się w tego typu projektach a także sposób pobierania opłat za dostęp do infrastruktury.
Subskrybuj to źródło RSS