Zaloguj się

WIEDZA

Symetryzacja obciążeń w układach zasilania trakcji kolei dużych prędkości

W artykule opisano problemy związane z zasilaniem układów trakcji kolei dużych prędkości spowodowane niesymetrią obciążeń oraz przedstawiono sposoby i układy do kompensacji tych niesymetrii. Prezentowane w artykule równania umożliwiają wyznaczenie odpowiedniej wartości mocy elementów kompensatora zarówno w normalnych, jak i awaryjnych warunkach zasilania.

Prognozowanie produkcji jako czynnik kształtujący poziom zapasów w przedsiębiorstwie hutniczymm

Gospodarka zapasami jest jednym z podstawowych elementów zarządzania przedsiębiorstwem. Obecnie przedsiębiorstwa dążą do tego, aby ilość zapasów materiałowych w przedsiębiorstwie była jak najniższa, ponieważ obniża to koszty magazynowania. Popularne są metody takie, jak np. Just In Time, gdzie dostawy materiału odbywają się ściśle na czas. W przypadku przedsiębiorstw hutniczych taka sytuacja nie jest możliwa z powodu wielu czynników: nieregularności dostaw oraz tego, że materiały pochodzą z różnych źródeł. Wiele urządzeń hutniczych pracuje w sposób ciągły i nie jest możliwe, aby jakiegokolwiek materiału zabrakło. Dodatkowo, gromadzenie materiałów hutniczych wskazane jest z powodów technologicznych: uśredniania i sezonowania materiałów, co wpływa na stabilność procesu. Materiały dostarczane do huty różnią się między sobą m. in. składem chemicznym, wobec tego dostarczane z różnych źródeł są ze sobą mieszane w celu uśrednienia ich składu. Wskazane jest również sezonowanie materiałów w celu ich równego nawilżenia [1, 2].

Causes of failures in the track circuit and automatic train control operation

In the rail system is widespread the numerical coded circuit blocking and continuous automatic train control system. The system uses the frequency channel, organized on the rail line. Depending on the type of traction, the carrier wave frequency is equal to 25 or 50 Hz. As the element base the electromagnetic relays are used. In consequence of the low liability and safety, this system does not meet the requirements for the modern train separation arrangements. The number of failures and malfunctions of the numerical automatic block signalling and automatic train control system is large enough. Most of them are caused by unstable operation in the process of ballast resistance changing and interference of the traction current.

Komputerowe wspomaganie metody projektowania obiektów logistycznych - ujęcie strukturalne i podstawowe informacje

W artykule została poruszona tematyka przygotowania pakietu komputerowego stanowiącego wspomaganie dla projektowania fragmentu systemu logistycznego. Jest nim obiekt logistyczny typu magazyn lub centrum logistyczne bądź centrum przeładunkowe. Pakiet przygotowano w oparciu o istniejącą metodę projektowania technologicznego magazynu w postaci 21 kroków projektowych opracowanych przez J. Fijałkowskiego.

Baza danych jako źródło informacji w procesie konstruowania i sterowania modelem sieci wodociągowych

W pracy przedstawia się koncepcję bazy danych opartej na technologiach tj. GIS (System Informacji Geograficznej), jako źródła wiedzy w konstruowaniu i sterowaniu modelem sieci wodociągowej, a umożliwiających m.in: wprowadzanie, gromadzenie, przetwarzanie oraz wizualizację danych geograficznych. Przedstawia się dostępne oprogramowanie do modelowania i monitorowania sieci wodociągowych oraz możliwości tworzenia własnych aplikacji w oparciu o różne platformy specjalistyczne.

Zarządzanie środkami publicznymi w świetle nowej ustawy o finansach publicznych - implikacje dla sektora transportu

Transport jako sfera wykonania zadań i sfera zatrudnienia jest działem gospodarki narodowej ściśle powiązanym z budżetem publicznym. Dotyczy to zarówno zadań transportowych mających charakter użyteczności publicznej, takich jak komunikacja zbiorowa, jak również sfery finansowania inwestycji w infrastrukturze transportowej. Wykorzystanie środków finansowych perspektywy unijnej 2007-13, przeznaczonych na inwestycje transportowe zależy od tzw. wkładu publicznego, czyli środków pochodzących z budżetów publicznych: państwowego i samorządowych. Udział tych środków w planowanych do wykonania projektach transportowych jest niezbędny bowiem od jego wielkości zależy poziom pozyskanych na finansowanie tego zadania środków unijnych.

Analiza kosztów zdarzeń drogowych w wybranym systemie transportowym

System zbiorowego transportu miejskiego realizuje swoje zadania w wyznaczonym obszarze terytorialnym granic miasta lecz również terenach mu podległych, spełniających analogiczne funkcje jak dzielnice miasta. Wymagania stawiane tego typu systemom jest bezpieczne i niezawodne realizowanie zadania przez 24 godziny na dobę. Systemy tego typu poddane są oddziaływaniom niepożądanych czynników wymuszających mających wpływ na powstawanie zdarzeń niepożądanych. W pracy dokonano analizy kosztów napraw pojazdów eksploatowanych w analizowanym systemie, zaistniałych na skutek zdarzeń niepożądanych.

Przewozy promowe w basenie morza bałtyckiego ze szczególnym uwzględnieniem autostrady morskiej świnoujście - ystad

W publikacji przedstawiono wyniki analizy przewozów promowych w basenie Morza Bałtyckiego ze szczególnym uwzględnieniem autostrady morskiej Świnoujście - Ystad jako elementu Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego CETC ROUTE 65. Scharakteryzowano przedsiębiorstwa konkurujące na rynku przewozów promowych na Bałtyku. Zaprezentowano potencjał przewozowy, charakterystyki promów morskich eksploatowanych przez przedsiębiorstwa żeglugowe oraz infrastrukturę Bazy Promów Morskich w Świnoujściu. Na podstawie danych statystycznych dokonano oceny wielkości przewozów osób, ładunków i środków transportu, wskazując trendy rozwojowe w tym zakresie.1
Subskrybuj to źródło RSS