Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie ruchu w sieciach teleinformatycznych w oparciu o ułamkowy proces autoregresji

Modelowanie ruchu w sieciach teleinformatycznych, biorąc pod uwagę, że wykazuje on właściwości samopodobieństwa, prowadzi do bardziej dokładnych oszacowań parametrów efektywności, takich jak opóźnienie czy poziom strat pakietów, co w konsekwencji powoduje lepszą kontrolę poziomu usług (Quality of Service). Artykuł prezentuje metodę dopasowania ułamkowego procesu autoregresji do rzeczywistych danych natężenia ruchu, skupiając się na zależnościach krótkoterminowych. Ponieważ prezentowany model może zawierać w sobie zarówno zależności długo- jak i krótkoterminowe, wydaje się być lepszą propozycją niż modele oparte jedynie o własności autokorelacyjne procesu. W artykule przedstawiono metodę generowania ruchu, jak również różne kryteria wyboru rzędu dla zależności krótkoterminowych.

Na przykładzie produkcji drobiarskiej

Artykuł dotyczy problematyki kształtowania efektywności ekonomicznej systemów logistycznych przy wykorzystaniu optymalnego prognozowania wielkości produkcji. Na przykładzie produkcji mięsa drobiowego zastosowano metody i narzędzia modelowania logistycznego w sytuacjach stochastycznych. Uwzględniono czynniki kształtujące stopień zyskowności produkcji takie, jak: jakość, czas (punkt) wymiany stada hodowlanego, poziom nasycenia sprzedaży.

Możliwości zastosowania manewru awaryjnego dla jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi

W referacie przedstawiono możliwości zastosowania manewru awaryjnego dla jednostek z napędem pędnikami aktywnymi i skutki ich wykonania dla bezpieczeństwa statku i układu napędowego. Parametry manewru awaryjnego i możliwość jego bezpiecznego i praktycznie natychmiastowego wykonania dla jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi są ich podstawowym atutem.

Znaczenie operatora logistycznego w kształtowaniu obsługi klienta instytucjonalnego

Logistyczna obsługa klienta to dziedzina nabierająca w gospodarce rynkowej coraz większego znaczenia. Firmy poszukują coraz lepszych sposobów obsługi w związku z czym stale rozszerzają swoją ofertę. Wśród dostawców usług logistycznych największe osiągnięcia w tej dziedzinie mają operatorzy logistyczni. Często wyprzedzają oni swoimi działaniami rozwój teorii logistycznej obsługi klienta. Teoria bowiem nie wyjaśniła w ujednolicony sposób cech konstytutywnych operatorów logistycznych, odmienności ich serwisu logistycznego ani ewolucji jaka dokonuje się w tym obszarze w ostatnim czasie. Operatorzy logistyczni dzięki kreatywności, wdrażaniu nowych technologii nie tylko rozszerzają zakres swoich usług ale podejmują się nowych funkcji osiągając nowe efekty oraz pełniąc nowe role. Dotyczy to zwłaszcza łańcuchów dostaw wobec których mogą znaleźć się na pozycji 3PL lub nawet 4PL ale niekiedy stają się nawet ich integralnymi uczestnikami.

Analiza stanu infrastruktury drogowej województwa zachodniopomorskiego w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego

Położenie województwa zachodniopomorskiego nad Bałtykiem przy zachodniej granicy kraju, w znacznym oddaleniu od centrum kraju, determinuje podstawowe funkcje jego rozwoju jak gospodarka morska i turystyka. Stan techniczny dróg w regionie jest niezadowalający, poza pasem przygranicznym zły. Odnosi się to do stanu nawierzchni, braku między innymi obwodnic, dwupoziomowych skrzyżowań, utwardzonych poboczy, ilości miejsc postojowych. Wskaźnik dróg dwujezdniowych wynosi 0,34% podczas gdy średnia krajowa wynosi 1,1%. Taki stan infrastruktury drogowej znacznie przyczynia się do sytuacji, że w zakresie bezpieczeństwa drogowego region zachodniopomorski ma wskaźniki dużo wyższe od średniej krajowej. Jedynym wyjściem są inwestycje infrastrukturalne i to w dużo większym zakresie niż do roku 2007.

Znaczenie tsl w logistyce dystrybucji - studium przypadku

W referacie zostało pokazane znaczenie logistyki dystrybucji w działalności przedsiębiorstwa i jedno z najważniejszych zadań w sferze logistyki dystrybucji - prognozowanie popytu oraz jaki to ma wpływ na zaspakajanie potrzeb klientów. Outsourcing usług logistycznych pozwala przedsiębiorstwu optymalnie kształtować fizyczne procesy dystrybucji. Przedstawiona analiza kosztów outsourcingu usług logistycznych w sferze zaopatrzenia i dystrybucji pokazuje procentowy udział kosztów transportu w cenie zakupu i marży.

Transformacja Wspólnej Polityki Transportowej UE

Wspólna Polityka Transportowa jest jedną z trzech najstarszych, fundamentalnych polityk wspólnotowych. Przeprowadzona analiza dokumentów strategicznych oraz wyników realizacji programów i działań wskazała, iż Wspólna Polityka Transportowa określona w Traktacie Rzymskim z 1957r. o powstaniu Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej, podlegała w latach 1957-2010 istotnym zmianom zarówno w kwestii swoich celów, zadań i zasad, jak i zakresu terytorialnego oraz tempa rozwoju.

Struktura rynku i strategie konkurencji w kontenerowym sektorze transportu morskiego

Globalizacja, liberalizacja, konkurencyjność i integracja są podstawowymi czynnikami kształtującymi pozycję przedsiębiorstwa w sektorze transportu morskiego. W omawianym sektorze współpraca stała się dużo bardziej ważniejsza niż konkurencja w kształtowaniu efektywności przedsiębiorstwa. Współpraca zawsze charakteryzowała sektor żeglugi liniowej, głównie poprzez realizowane strategie: aliansów strategicznych, oraz fuzji i przejęć. Te strategie wzrostu przedsiębiorstwa w naturalny sposób przyczyniły się do wzrostu wielkości statków kontenerowych i spadku stawek frachtowych.

Kształtowanie ruchu w mieście i zrównoważony rozwój

Okres występowania zatłoczenia ulic w miastach stale się wydłuża powodując wzrost strat czasu uczestników ruchu. Pojazdy oczekujące na przejazd stają się przyczyną wzrostu hałasu i zużycia paliw oraz większej emisji szkodliwych substancji do otoczenia na obszarze występowania kongestii. Jak pokazują doświadczenia z wielu krajów rozbudowa układu ulic poprzez dodawanie kolejnych pasów ruchu nie przynosi rezultatu. Jednym z sugerowanych rozwiązań globalnego problemu staje się zrównoważony rozwój. Realizacja założeń zrównoważonego rozwoju transportu wymaga podjęcia działań w kierunku zmiany podziału modalnego ruchu. W artykule przedstawiono możliwości równoważenia ruchu we współpracy z rozwiązaniami telematycznymi i ich wpływ na zarządzanie mobilnością w mieście.
Subskrybuj to źródło RSS