elektroniczny kod produktu
Electronic Product Code - EPC
Unikalny w skali świata identyfikator produktu występującegow różnych formach opakowaniowych (detaliczne, hurtowe, logistyczne) zapisany w elektronicznej pamięci (chipie, tagu), nazywany niekiedy "radiowym kodem kreskowym". Schemat indywidualnego kodowania opakowań z produktami opracowany został przez Auto-ID Center przy Massachusetts Institute of Technology (MIT) i jest zalecany jako standard.
Elektroniczny Kod Produktu to 96-bitowy identyfikator opakowania zawierającego towary, zapisany w pasywnym chipie (tagu) wyposażonym w antenę. Wyemitowana przez antenę czytnika fala radiowa o określonej, standardowej częstotliwości uaktywnia antenę chipa (taga), z którego drogą radiową (RFID) pobierany jest elektroniczny kod produktu w celu przekazania go do systemu informatycznego.
Kod EPC opracowany jest zgodnie z globalnymi standardami Systemu GS1, co pozwala na lepsze integrowanie łańcuchów dostaw i nie wymusza dokonywania zmian w dotychczas używanych identyfikatorach opakowań (w postaci kodów kreskowych).