W artykule przedstawiono podstawowe zagadnienia związane z oddziaływaniem zakłóceń elektromagnetycznych na urządzenia elektroniczne stosowane w systemach telematyki transportu. Są one eksploatowane w różnych warunkach otaczającego ich środowiska elektromagnetycznego. Występujące na rozległym obszarze transportowym zaburzenia elektromagnetyczne zamierzone lub niezamierzone (stacjonarne lub ruchome) mogą być przyczyną zakłócenia ich funkcjonowania. Dlatego też tak istotne jest przeprowadzenie analizy niezawodnościowo-eksploatacyjnej urządzeń elektronicznych stosowanych w systemach telematyki transportu z uwzględnieniem zakłóceń elektromagnetycznych. Takie podejście zaprezentowano w niniejszym artykule.
Autor artykułu prezentuje Elektroniczną Platformę Logistyczną opracowaną przez pracowników Instytutu Logistyki i Magazynowania w celu ułatwienia pracy logistyków w przedsiębiorstwach.
W artykule dokonano analizy uwarunkowań prawnych, korzyści oraz transgranicznego aspektu elektronicznej recepty. Przede wszystkim zaprezentowane zostały podstawowe założenia tworzonego w Polsce rozwiązania oraz przewidywane scenariusze jego realizacji. Ponadto przedstawiono korzyści z punktu widzenia lekarza, jak i pacjenta. Szczególną uwagę zwrócono również na unikalną identyfikację produktów leczniczych, w tym w kontekście standardów identyfikacyjnych obowiązujących w Polsce, tj. standardów GS1.
Mając na uwadze prowadzone prace legislacyjne, których głównym założeniem jest stworzenie dostępu do e-zdrowia, już niedługo możliwe będzie w Polsce wystawianie recept w postaci elektronicznej. Wdrożenie elektronicznej recepty odbywa się w ramach realizacji projektu P1, czyli Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych. Projekt P1 jest przedsięwzięciem, za które odpowiedzialne jest Centrum Systemów Informacyjnych w Ochronie Zdrowia.
Wartość informacji nabiera coraz większego znaczenia. Wymiana informacji biznesowych dokonuje się coraz częściej z wykorzystaniem EDI, jednak występują pewne ograniczenia i problemy z elektroniczną wymianą danych.
Książka „Elementy inżynierii logistycznej” jest wynikiem pracy zespołu 11 autorów z różnych ośrodków akademickich oraz praktyków. Publikacja składa się z części teoretycznej i praktycznej i dzieli się na 11 rozdziałów, których tematami przewodnimi są: miejsce inżynierii logistycznej w rozwoju logistyki; instrumentarium inżynierii logistycznej; zarządzanie projektowe; teoretyczne i praktyczne aspekty Lean Management - w kierunku strategii przywództwa kosztowego; ryzyko i niepewność w projektach; klasyczne systemy odnawiania zapasów; wybrane metody zarządzania częściami zamiennymi - przegląd literatury; logistyka gospodarki narzędziowej; remanufacturing - istota - znaczenie - realizacja; projektowanie magazynów, a także analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa dystrybucyjnego a podjęcie decyzji o otwarciu nowego kanału dystrybucji.
Książka zrealizowana w ramach projektu dla Politechniki Poznańskiej. Nie jest dostępna na rynku.
The research was conducted in three hospitals in the Wielkopolska Region (Poland) with the aim at verifying how implementation of the Automatic Data Capture (ADC) techniques and global GS1 standards in the field of management of medicinal products flow in hospitals can help improve patient response time, quality of healthcare services and hospital efficiency. A special method was used, based on the Business Process Modelling Notation - BPMN, supported with the iGrafx software. The results of the research show that implementation of the ADC techniques and global GS1 standards in selected areas in a hospital can possibly lead to significant qualitative and quantitative changes.
Artykuł poświęcony EPC/RFID, jednej z najszybciej rozwijających się technik automatycznej identyfikacji. Electronic Product Code (EPC) - Elektroniczny Kod Produktu jest najnowszym sposobem globalnej identyfikacji fizycznych obiektów: jednostek handlowych, jednostek logistycznych, lokalizacji zasobów i innych jednostek, które są śledzone przy pomocy znaczników identyfikowanych za pomocą częstotliwości radiowych RFID lub kodów kreskowych przy wykorzystaniu sieci EPC.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.