Artykuł dotyczy transportu w Grupie Can-Pack SA w Brzesku, produkującej opakowania produktów chemicznych i żywnościowych. Z powodu coraz mniejszej efektywności transportu samochodowego oraz wzrostu cen za usługi świadczone przez przewoźników samochodowych, podjęto próbę realizacji dostaw transportem kolejowym. To rozwiazanie okazało się w praktyce dobrym posunięciem. 1 marca 2011 roku pierwszy pociąg z kontenerami wypełnionymi metalowymi puszkami napojowymi wyruszył z fabryki w Brzesku do portu w Gdyni.
Historia minionych 25 lat wyraźnie pokazuje trendy widoczne w zakresie standaryzacji w ochronie zdrowia w Polsce. Trendy te, wpisując się w działania realizowane na poziomie Unii Europejskiej, stanowią ilustrację dążenia do wypracowania wspólnego podejścia w obszarze ochrony zdrowia, która jest obszarem szczególnym. Przenika się w nim bowiem interes pacjentów z interesem przedsiębiorstw, które można skutecznie i efektywnie pogodzić. Jak pokazują przytoczone wyniki badań, możliwa jest integracja celu społecznego funkcjonowania ochrony zdrowia (zapewnienia
bezpieczeństwa pacjenta, zagwarantowania dostępności produktów ochrony zdrowia) z celem biznesowym, który przyświeca określonej grupie jej uczestników (takim, jak firmy produkcyjne, apteki, itp.).
W artykule na temat rozwiązań transportowych w firmie Knauf Trans Polska Sp. z o.o. - zamiana transportu drogowego na kolejowy.
Artykuł na temat automatycznej identyfikacji i historii kodów kreskowych na świecie.
There is a growing need for better understanding and handling of risk among decision-makers managing organisations cooperating in contemporary supply chains. The number of risks and their impact is growing, as supply chain members are becoming more and more interdependent, and their business environment is a source of many challenging situations. When it comes to risk analysis and management in the context of supply chain, it is worth to recognize which risk can bring negative or positive effect for a supply chain. In other words, successful risk analysis and management should consider its speculative nature. Due to a lack of concepts useful to analyse and manage speculative supply chain risk, the aim of this paper is to suggest a proper framework for such processes based on the literature review.
Logistics platforms represent a modern approach aimed towards fostering and facilitating logistics activities and business exchange with associated flows in a specific geographic area. Though a widespread buzzword in political and business circles the logistics platform still lacks a clear definition and thorough understanding of the concept in its entirety. We examined the understanding of that term among various types of organizations in Slovenia and Poland. Cross-sectional and inter-state research was conducted in Slovenia and Poland. Web-based survey responses from four different types of organisation were obtained, namely: logistics companies; production or service non-logistics companies; branch association/state agency/chamber interest groups; educational institutions. This paper seeks to raise awareness of the implementation complexity of this particular inter-organisational concept, namely logistics platforms. From a practitioner viewpoint, knowing that different stakeholder groups could have differing perceptions of the concept's content is important.
Automatyczna identyfikacja i gromadzenie danych (ang. Automatic Data Capture - ADC), np. w oparciu o kody kreskowe, i elektroniczna wymiana danych (ang. Electronic Data Interchange - EDI) są przykładami coraz powszechniejszych już w gospodarce cywilnej technologii, których wdrożenie pomaga usprawnić zarządzanie logistyką i współpracą z partnerami w łańcuchu dostaw. Jednolite wykorzystanie tych technologii w oparciu o wspólne standardy przez wszystkich partnerów handlowych w łańcuchu dostaw, pomaga usprawnić kooperację i koordynację, a tym samym przynosi wiele dobrze już udokumentowanych korzyści, takich jak: skrócenie czasu przyjęcia dostawy, niższe braki w magazynie, niższe koszty dystrybucji. Ze względu na wielobranżowość dostaw do wojska, najpierw NATO, a następnie również polskie Siły Zbrojne uznały, że warto skorzystać z doświadczeń cywilnych i wykorzystać synergię w dostawach do wojska. Międzynarodowy system GS1 globalnych standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych jest rekomendowany nie tylko dla dostaw wojskowych w Polsce, ale także np. w USA i w Niemczech. Zastosowanie cywilnych standardów GS1 umożliwia także zapewnienie identyfikowalności produktu i producenta „od fabryki do okopu” – innymi słowy w całym łańcuchu dostaw. Niniejszy referat prezentuje zastosowanie podstawowych standardów GS1 w technologiach ADC i EDI w gospodarce cywilnej i wojskowej oraz wskazuje jak pogodzić w nich wymogi i uwarunkowania specyfiki funkcjonowania logistyki obu gospodarek oraz jaki zakres zadań stoi aktualnie przed polskim wojskiem oraz jego dostawcami w tym zakresie.
Publikacja pochodzi z Międzynarodowej Konferencji Naukowej Logistyki Stosowanej "Komplementarność logistyki cywilnej z logistyką wojskową. Teoria i praktyka".
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.