Autor artykułu omawia problem śledzenia żywności oraz związanych z nim regulacji prawnych.
Klienci firm sektora TSL, szczególnie producenci i handlujący masowo produktami różnych branż, coraz częściej wdrażając usprawniające systemy e-gospodarki, w tym ADC i EDI, bazują wyłącznie na standardach i rozwiązaniach globalnych systemu GS1. W artykule m.in. o Globalnym Identyfikatorze Przesyłki - GINC: IZ 401 oraz Globalnym Numerze Identyfikacji Wysyłki - GSIN: IZ (402).
Główne problemy logistyczne z jakimi spotykamy się w małych i średnich firmach, nie odbiegają zwykle od problemów, jakie występują w większych przedsiębiorstwach handlowych, produkcyjnych czy usługowych. Wszystkie podejmowane decyzje, również te dotyczące logistyki mają wspólny mianownik, którym jest kryterium racjonalności i efektywności. W tym kontekście posiadanie odpowiednich kompetencji logistycznych, pozyskanych z rynku w drodze współpracy z przedsiębiorstwami świadczącymi różnego typu usługi logistyczne to coraz powszechniejsze zjawisko w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Artykuł stanowi próbę podsumowania badań autora dotyczących współpracy sektora MSP z szeroko rozumianymi usługodawcami logistycznymi.
Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od problemów. Centrum Kompetencji w Logistyce może być konkretnym rozwiązaniem, które ułatwi wspólne, publiczno – prywatne, działania w dziedzinie transportu i logistyki. LoCC może być głównym organem skupiającym się na logistyce regionalnej, ponieważ działa na szczeblu regionalnym, między władzami publicznymi a operatorami prywatnymi.
W artykule o transporcie w firmie Lafarge Cement SA. Cement workowany producenta przewozi się z zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Piechcin oraz Małogoszcz do klientów zlokalizowanych w miejscowościach: Sierpc, Czersk, Lidzbark, Płock.
Koncepcja cluster-sourcing jest odpowiedzią na zróżnicowane uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw lokalnych we współczesnej gospodarce. Uwzględnia ona z jednej strony siłę oddziaływania procesów globalizacyjnych na możliwości efektywnego funkcjonowania podmiotów reprezentujących regionalną gospodarkę. Z drugiej strony wskazuje, że dążenie do rozwoju przedsiębiorstw oraz wzrostu ich efektywności możliwe jest nie tylko w wyniku starań samych przedsiębiorstw i organizacji klastrowych, ale również dzięki świadomym władzom regionalnym odpowiedzialnym za kierowanie polityki i dystrybucji środków finansowych. Na obecnym etapie przedmiotowej wiedzy oraz na podstawie własnych doświadczeń jako menedżer klastra, można jedynie zauważyć konieczność dalszych badań w tym zakresie, czego autorka ma zamiar się podjąć w przyszłości.
Artykuł dotyczy paletowych jednostek ładunkowych. Zawiera m.in. wytyczne dla palet obwodowych i płozowych.
Autor artykułu omawia wymagania w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny użytkowania sprzętu roboczego przez pracowników podczas pracy w kontekście wykorzystywania paletowych jednostek ładunkowych.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.