Rozwój ekonomii, wzrastające potrzeby klientów oraz konkurencja przyczyniają się do wzrostu poziomu obsługi klienta. Jednocześnie musi być zapewnione bezpieczeństwo dostaw, traktowane jako najwyższy priorytet. Coraz częściej klienci oczekują aby usługi transportowe były bardzo elastyczne, szybkie i kompleksowe, oferujące zarówno przewóz każdej ilości towaru o różnych wymiarach w połączeniach międzynarodowych jak i odprawę celną oraz magazynowanie i dystrybucję towarów. Sprostanie tym oczekiwaniom wymaga posiadania kompleksowej informacji o procesach transportowych i ich bezpieczeństwie. Praca przedstawia zasady bezpieczeństwa oraz instytucję Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy AEO w łańcuchu dostaw.
Celem artykułu jest identyfikacja podstawowych problemów pojawiających się przy włączaniu materiałów i komponentów wtórnych w procesy produkcyjne. Zostały omówione wybrane przykłady rozwiązań tego typu w obszarze logistyki produkcji w przemyśle samochodowym i elektronicznym. Przeanalizowano podstawowe charakterystyki pierwotnych i wtórnych strumieni materiałowych oraz wyjaśniono problemy związane z synchronizacją obu tych strumieni w systemie produkcyjnym.
W przeciwieństwie do zarządzania ryzykiem przedsiębiorstwa (ERM), które z pewnością jest nieźle zakorzenione w praktyce biznesu, zarządzanie ryzykiem łańcucha dostaw (SCRM) będąc przedmiotem dynamicznie rozwijających się badań akademickich, znajduje ciągle jeszcze raczej niewiele praktycznych zastosowań.Artykuł pokazuje pewne - interesujące z punktu widzenia m. in. wyników i konkurencyjności przedsiębiorstwa - dodatkowe korzyści potencjalnie możliwe do uzyskania z proaktywnego, konsekwentnego i skutecznego wdrożenia systemu zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw.
Rozdział monografii "Przewozy intermodalne" pod red. Włodzimierza Rydzkowskiego poświęcony zarządzaniu taborem kolejowym i przewozom kontenerowym.
Supply chains are of increasing importance along with the development of the world market. This is a sequence of various enterprises connected with one another by relationships and complex dependencies. Relations may comprise two segments when they involve two units (enterprises) or more segments involving any number of units and number of relationships between them. This article discusses the issue of creating trust in the supply chain.
Artykuł dotyczy raportu „External costs of transport in Europe", opracowanego w ramach projektu europejskiego ECOTALE.
Rozwój koncepcji zielonej logistyki wśród małych i średnich przedsiębiorstw to wyzwanie najbliższej przyszłości. Niewątpliwie wspomniany rozwój nie nastąpi jednak gwałtownie, będzie miał charakter długofalowy i co najistotniejsze, nie będzie dotyczyć wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw. Celem artykułu jest próba przedstawienia zielonej logistyki (logistyki odpowiedzialnej wobec środowiska naturalnego i zgodnej z koncepcją zrównoważonego rozwoju) jako obszaru działań nie tylko największych firm, ale także małych i średnich przedsiębiorstw.
W artykule w skrócie przedstawiono wybrane zmiany, które mają miejsce we współczesnej gospodarce i które, według wielu badaczy, mogą przyczynić się do przedefiniowania sposobu i formy funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, powodując odchodzenie od tradycyjnych struktur organizacyjnych w kierunku organizacji sieciowych, bardziej predestynowanych do działania w złożonym i zmiennym środowisku.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.