Celem referatu jest zaprezentowanie wyników bieżących badań skuteczności praktycznych rozwiązań stosowanych w komunikacji marketingowej Instytutu Logistyki i Magazynowania, prowadzących do rozwoju współpracy z przedsiębiorstwami.
Wynikiem zarządzania jest wielokanałowe dotarcie z odpowiednią informacją do konkretnych grup klientów. E-marketing instytucji naukowo-badawczej jest realizowany przede wszystkim poprzez strony internetowe, portale internetowe, social media.
Do badania skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej stosowane są narzędzia analityczne i badawcze w marketingu instytucji naukowych i badawczych, m.in.: Google Analytics, SeoStat, Salesmanago, ekwiwalent reklamowy oraz szereg raportów. Kierownicy linii produktowych i produktów są pracownikami o wysokich i często unikalnych kompetencjach. Prowadzone prace badawcze w połączeniu z bezpośrednimi kontaktami z przedsiębiorstwami owocują ciągłym doskonaleniem świadczonych usług i generowaniem innowacyjnych produktów.
Referat pochodzi z IV Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych.
Nieustanny rozwój technologiczny rodzi coraz większe potrzeby związane z identyfikacją i lokalizacją obiektów. Naturalnym i sprawdzonym sposobem zaspokajania potrzeb identyfikacyjnych jest wykorzystanie technologii wizyjnej detekcji znaków OMR (najczęściej kodów kreskowych) lub identyfikacji radiowej (RFID). Jednak użycie RFID do określania lokalizacji obiektów stanowi już duże wyzwanie. W aplikacjach, w których jednocześnie wymagana jest identyfikacja i określanie położenia obiektów znajdują zastosowanie systemy RTLS (Systemy Lokalizacji Czasu Rzeczywistego). Systemy RTLS oprócz identyfikacji zapewniają precyzyjną lokalizację obiektów w czasie rzeczywistym. Paleta zastosowań RTLS jest zbieżna z zastosowaniami RFID. Czy w takim razie RTLS stanowi kolejny etap rozwoju idei RFID? Na łamach poniższego artykułu autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, czy system RTLS jest komplementarny czy konkurencyjny względem technologii RFID?
Przedsiębiorstwa logistyczne operują w bardzo zróżnicowanym i zmiennym otoczeniu rynkowym. Rynek, geopolityka, środowisko, infrastruktura – to wszystko generuje różne zagrożenia. Ryzyko związane jest przede wszystkim z czynnikami koniunkturalnymi oraz zmian w otoczeniu konkurencyjnym. Zarządzanie ryzykiem wymaga stosowania procedur bezpieczeństwa, ale często także podejmowania niestandardowych i innowacyjnych działań.
W artykule przedstawiano analizę trendów na rynku powierzchni magazynowych w Polsce. Zakres analizowanych danych obejmuje lata 2009-2013. Przedstawione analizy odnoszą się zarówno do poziomu województwa, jak i typu właściciela. Dodatkowo scharakteryzowano rynek magazynowy w zakresie budowli typu BTS, które coraz częściej powstają na terenie Polski.
W artykule przedstawiono analizę trendów na rynku powierzchni magazynowych w Polsce. Zakres analizowanych danych obejmuje lata 2009-2014. W celu szczegółowego przedstawienia sytuacji na rynku powierzchni magazynowych zestawienia przygotowano w podziale na poszczególne województwa oraz typ właściciela danej powierzchni magazynowej.
Działania w łańcuchu dostaw powinny być podporządkowane dążeniu do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań klientów. W związku z tym uczestnicy łańcucha dostaw podejmują czynności zmierzające do wyznaczenia możliwie dokładnych wielkości przyszłego popytu na produkty. Wiąże się to jednak z wieloma trudnościami. Poprawność prognoz popytu zależy bowiem od wielu czynników, m.in. regularności sprzedaży i zamówień, ilości produktów w ofercie firmy, cyklu życia produktu, zmiennej sytuacji rynkowej i innych. Wyróżnione czynniki mogą generować określone ryzyko operacyjne, skutecznie zakłócające proces planowania popytu na produkty w łańcuchach dostaw. Celem referatu jest identyfikacja czynników ryzyka operacyjnego i ich skutków w procesie planowania popytu na produkty w łańcuchach dostaw. Wnioski z przeprowadzonych badań zostały sformułowane na podstawie analizy funkcjonowania 40 łańcuchów dostaw firm produkcyjnych i usługowych.
Charakterystyczną cechą samosterowania w systemach logistycznych jest przesunięcie funkcji decyzyjnych z centralnych ogniw planowania i sterowania na przedmioty logistyki. Przedmiotami logistyki są wszelkie, pozyskane przez przedsiębiorstwo, produkowane, zbywane oraz utylizowane materiały i towary, jak również związane z nimi informacje.
Charakterystyczną cechą samosterowania w systemach logistycznych jest przesunięcie funkcji decyzyjnych z centralnych ogniw planowania i sterowania na przedmioty logistyki. Przedmiotami logistyki są wszelkie, pozyskane przez przedsiębiorstwo, produkowane, zbywane oraz utylizowane materiały i towary, jak również związane z nimi informacje.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.