Przedstawione w artykule interpretacje realizacji procesów logistycznych wewnętrznych (magazyn) czy zewnętrznych (łańcuch dostaw) są rezultatem przemyśleń autora dokonywanych podczas prac nad rozwojem funkcjonalności magazynowego systemu informatycznego MaGS1, realizowanych w Instytucie Logistyki i Magazynowania (ILiM).
Publikacja, przedstawia problemy rozwoju infrastruktury transportu w świetle współczesnych wyzwań, z uwzględnieniem nowych aspektów pojawiających się w rozwoju infrastruktury, w tym zwłaszcza zagadnienia zrównoważonego rozwoju oraz architektury obiektów infrastrukturalnych. Twórczym zamiarem autorów jest propozycja nowoczesnego podręcznika akademickiego spełniającego przede wszystkim takie cele dydaktyczne oraz pragmatyczne.
Artykuł [Innowacyjne podejście do współpracy firm we wspólnej organizacji procesów transportowych] prezentuje innowacyjne podejście do współpracy niezależnych firm produkcyjnych we wspólnej organizacji procesów transportowych w istniejących łańcuchów dostaw. Praca prezentuje rezultaty osiągnięte przez firmy produkcyjne należące do ECR Polska. Przesłanką do podjęcia współpracy pomiędzy firmami była potrzeba poszukiwania nowych modeli organizacji procesów transportowych celem poprawy ich skuteczności i efektywności. Aktualne podejście do organizacji przewozów charakteryzuje się nieefektywnym wykorzystaniem zasobów. Wynika to głównie z faktu współpracy między poszczególnymi usługodawcami i usługobiorcami. Potwierdziły to nadania potwierdzone przez autorów, a także przez Europejską Agencję Ochrony Środowiska.
In dynamic supply networks, based on large degree of outsourcing, risk is increasing. In literature many different sources of risk for supply chain management were discussed. Even though there is a rich stream of literature investigating risk in supply chains, there has been little research applied to the precise risk that exists with inbound supply at manufacturing companies. Manufacturers often outsource portions of their operations as a result of “make-or-buy” decisions, having it based on different reasons. In that case research in risk and its management deals with the level of inter-organizational relationships. External suppliers represent diversified levels of innovations concerning their products and/or technologies; they are often classified as “innovative suppliers”. Certain degree of innovation was clearly identified as a source of risk and uncertainty in supply chains. Also the relationships between manufacturers and their suppliers may be based on partnerships or they may demonstrate more opportunistic behavior of engaged parties. The purpose of the research presented in this paper is to analyze the problem of impact of innovative suppliers on technological and behavioral risk in manufacturers’ supply chains.
Artykuł opisuje nowoczesne rozwiązania komunikacyjne, logistyczne i dystrybucyjne w centrum Londynu, rozwiązania Transport for London na rzecz upsrawnienia mobilności miasta, poprawienia przepustowości i komfortu mieszkańców.
Opracowany w Instytucie Logistyki i Magazynowania autorski system informatyczny klasy WMS MaGS1, wyposażono w nowatorską funkcjonalność automatycznego odczytu adresów lokalizacji magazynowych w technologii RFID (Radio Frequency IDentification). W artykule o wdrażaniu tej funcjonalności w magazynie firmy Franspol Sp. z o.o. w Koninie, w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Przewoźnicy, podobnie jak inne podmioty gospodarcze, mają określone potrzeby informacyjne. Zaspokojenie tych potrzeb jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa i zarządzania nim. Odpowiednie informacje umożliwiają bowiem nie tylko rozwiązywanie bieżących problemów procesowych, ale także wytyczanie zamierzeń i określanie przyszłej strategii przedsiębiorstwa. Pomocne w tych zamierzeniach są dostępne narzędzia informatyczne i technologie internetowe. Każde przedsiębiorstwo to procesy w nim zachodzące, a świadomość procesowa to połowa sukcesu we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi informatycznychdo ich mapowania i modelowania. Dzięki modelowaniu procesów w sposób bardzo realistyczny możemy uwzględnić wiele warunków ograniczających, występujących w rzeczywistości, jak również wprowadzać parametry o charakterze losowym reprezentujące czynniki przypadkowe.
Artykuł dotyczy rozwiązania T-Traco, które umożliwia monitorowanie dostaw w czasie rzeczywistym czyli: samodzielne powiadamianie SMS-em lub e-mailem o aktualnej pozycji na drodze, informowanie o czasie dostawy z dokładnością co do minuty biorąc pod uwagę natężenie ruchu, przekazywanie raportu o zachowaniu indywidualnych warunków przewozu ładunku - na to wszystko pozwala rozwiązanie T-Traco.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.