Artykuł poświęcony zastosowaniu technologii RFID.
Artykuł dotyczy automatyzacji procesów wytwórczych. Informowanie konsumenta o pochodzeniu produktu to obowiązek wynikający z rozporządzeń Rady i Parlamentu Europejskiego dla coraz większej grupy przedsiębiorstw. Jego spełnienie wymaga automatyzacji procesów identyfikacji produktów i materiałów w globalnych łańcuchach dostaw. Na wypełnienie obowiązków informacyjnych pozwala rozwój radiowych technologii znakowania i identyfikacji dowolnego obiektu.
Informowanie konsumenta o pochodzeniu produktu to obowiązek wynikający z rozporządzeń Rady i Parlamentu Europejskiego dla coraz większej grupy przedsiębiorstw. Jego spełnienie wymaga automatyzacji procesów identyfikacji produktów i materiałów w globalnych łańcuchach dostaw. Dynamiczny rozwój radiowych technologii znakowania i identyfikacji dowolnego obiektu w procesach wytwórczych pozwala na coraz szersze ich stosowanie i wypełnienie obowiązków informacyjnych.
Problem nielegalnych leków jest bolączką zarówno krajów rozwijających się, jak i wysoko rozwiniętych. Unia Europejska podejmuje szereg działań zmierzających do ograniczenia dostępności produktów sfałszowanych. Tymczasem istnieje zestaw narzędzi umożliwiających pełną identyfikowalność produktów od momentu ich wytworzenia, aż do wydania pacjentowi. Efektywnymi metodami sprostania wymogom nowej dyrektywy są globalne standardy GS1, które funkcjonują na świecie już od 40 lat.
Artykuł dotyczy wykorzystania transportu kolejowego przez Volswagen Group Polska Sp. z o.o. na odcinku Mlada Boleslav - Swarzędz.
Making decisions concerning the choice of suppliers and procurement contract conditions, material safety and supplies reliability, allocation of material stock and its recovery, connecting supplies with production processes as well as stock and capital limitations cause multidimensional reliance of a ‘trade off’ type between procurement and purchasing processes. This chapter presents the issues of material requirements planning and the proposed system of indicators for evaluation of supply process efficiency.
Rosnące wymagania klientów oraz działania firm konkurencyjnych wymuszają na przedsiębiorstwach poszukiwanie rozwiązań, które zapewniłyby osiągnięcie trwałej przewagi rynkowej. Działania, które w efekcie mają doprowadzić do osiągnięcia przewagi nad konkurentami, rozwoju danego przedsiębiorstwa, względnie stabilizacji sprzedaży i/lub produkcji, mogą być podejmowane i przeprowadzane na wiele sposobów. Niektóre przykłady firm i branż świadczą o wyborze drogi ewolucyjnych zmian. Inne – o zupełnej zmianie kierunku i w efekcie doprowadzeniu do zupełnie nowych koncepcji prowadzenia działalności. Bardzo wyraźnie zmiany takie można zaobserwować w tzw. branżach „zaawansowanych technologii”, gdzie dotychczasowe sposoby działania zostały zastąpione innymi. Działalność firm tego sektora opiera się przede wszystkim na koncepcjach pracy zespołowej i wymianie informacji w czasie rzeczywistym. I choć sam pomysł nie stanowi „złotej recepty”, to może mieć niebagatelny wpływ na sposób prowadzenia biznesu.
Companies are facing problems regarding reduction of their logistics costs. Good organization of transport processes can bring a lot of profits both economical and environmental. Companies participating in transport processes more often prefer to create temporary relations and form virtual cooperation networks than to keep traditional long-term contracts. The paper first defined problems of multimodal transport. The obstacles to development of virtual transport clusters are described. The main problems and requirements of the virtual cooperation in the area of transport processes are identified. The aim of the paper is to present the scope of information needed for the coordination of virtual transport clusters. Author describes approach to information management in virtual cluster based on agent technology.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.