Rozdział w monografii "Przewozy intermodalne" pod. red. Włodzimierza Rydzkowskiego poświęcony roli centrów logistycznych w przewozach intermodalnych.
Artykuł dotyczy wykorzystania systemu GS1. System standardów GS1 jest dobrze znany i rozpowszechniony w branży TSL. Wykorzystując globalne identyfikatory GS1 jako podstawę swoich działań i usług przedsiębiorstwa transportowe mogą standaryzować informacje i zautomatyzować ich odbiór. Uzyskują w ten sposób więcej czasu na wykorzystywanie informacji niż na jej otrzymywanie.
Artykuł dotyczy wykorzystania systemu GS1. System standardów GS1 jest dobrze znany i rozpowszechniony w branży TSL. Wykorzystując globalne identyfikatory GS1, jako podstawę swoi ch działań i usług, przedsiębiorstwa transportowe mogą standaryzować informacje i zautomatyzować ich odbiór. Uzyskują w ten sposób więcej czasu na wykorzystywanie informacji, niż na jej otrzymywanie.
Artykuł podejmuje problem związany z określeniem roli, jaką odgrywają klienci rynku TSL w rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Celem artykułu jest próba dokonania klasyfikacji klientów rynku TSL ze względu na ich postawę wobec inicjowania innowacji wdrażanych przez usługodawców logistycznych. Aby zrealizować założony cel badawczy dokonano analizy wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie klientów usługodawców logistycznych z wykorzystaniem analizy korelacji oraz metody drzew klasyfikacyjnych. W wyniku przeprowadzonej analizy ustalono, iż szczególną rolę w zakresie rozwoju innowacyjności usługodawców logistycznych pełni niewielka grupa klientów, którzy aktywnie inicjują innowacje usługo-dawców logistycznych w zakresie oferowanej obsługi logistycznej.
Market globalization of economic activities will focus on customer service level, which has become a key factor in the competitiveness of enterprises. Lead times force the continuous improvement of material flow throughout the logistics supply chain. For this reason, constantly searched and improved are service logistics concepts of the target customer. One of the essential elements of the supply chain is a logistics center offering services to support manufacturing operations and distribution. The activities of logistics centers are aimed at increasing the efficiency of material flow service in the entire supply chain. This chapter presents the role of logistics centers in the supply chain and discusses the warehouse space market in Poland.
In Business Logistics Department at University of Economics in Katowice the explore research studies have been executed (period 2009-2011) to find out and identify paths of logistics service providers evolution and aspects related to IS/IT developing for supporting of their activities and activities of their customers, as well. The main goal of this paper is showing the results of the studies connected with attributes of the present IS/IT solutions. Some examples show that there are information systems and solutions that are very close to system approach and analysis. There are also quite the opposite examples that show poor understanding and practical possibilities for supporting of the logistics service providers and their customers.
Celem referatu jest zaprezentowanie wyników bieżących badań skuteczności praktycznych rozwiązań stosowanych w komunikacji marketingowej Instytutu Logistyki i Magazynowania, prowadzących do rozwoju współpracy z przedsiębiorstwami.
Wynikiem zarządzania jest wielokanałowe dotarcie z odpowiednią informacją do konkretnych grup klientów. E-marketing instytucji naukowo-badawczej jest realizowany przede wszystkim poprzez strony internetowe, portale internetowe, social media.
Do badania skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej stosowane są narzędzia analityczne i badawcze w marketingu instytucji naukowych i badawczych, m.in.: Google Analytics, SeoStat, Salesmanago, ekwiwalent reklamowy oraz szereg raportów. Kierownicy linii produktowych i produktów są pracownikami o wysokich i często unikalnych kompetencjach. Prowadzone prace badawcze w połączeniu z bezpośrednimi kontaktami z przedsiębiorstwami owocują ciągłym doskonaleniem świadczonych usług i generowaniem innowacyjnych produktów.
Referat pochodzi z IV Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych.
Nieustanny rozwój technologiczny rodzi coraz większe potrzeby związane z identyfikacją i lokalizacją obiektów. Naturalnym i sprawdzonym sposobem zaspokajania potrzeb identyfikacyjnych jest wykorzystanie technologii wizyjnej detekcji znaków OMR (najczęściej kodów kreskowych) lub identyfikacji radiowej (RFID). Jednak użycie RFID do określania lokalizacji obiektów stanowi już duże wyzwanie. W aplikacjach, w których jednocześnie wymagana jest identyfikacja i określanie położenia obiektów znajdują zastosowanie systemy RTLS (Systemy Lokalizacji Czasu Rzeczywistego). Systemy RTLS oprócz identyfikacji zapewniają precyzyjną lokalizację obiektów w czasie rzeczywistym. Paleta zastosowań RTLS jest zbieżna z zastosowaniami RFID. Czy w takim razie RTLS stanowi kolejny etap rozwoju idei RFID? Na łamach poniższego artykułu autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, czy system RTLS jest komplementarny czy konkurencyjny względem technologii RFID?
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.