Autorzy artykułu skupiają się na sytuacji branży przewozów chłodniczych w Polsce. Pierwsza część artykułu dotyczy uwarunkowań prawnych związanych z przewozem produktów chłodniczych, a także dodatkowych praktyk stosowanych przez polskich przedsiębiorców, gwarantujących wysoki poziom obsługi. W części drugiej przedstawiono dane statystyczne charakteryzujące liczbę pojazdów oraz wielkości strumienia produktów chłodniczych w ostatnich pięciu latach. Zestawiono przedsiębiorstwa biorące udział w obrocie produktów chłodniczych oraz generujących jedne z wyższych przychodów w odniesieniu do ogółu przedsiębiorstw działających na terenie Polski. W części ostatniej podjęto próbę wykonania prognozy wielkości przewozów chłodniczych dla kolejnej dekady. Przeprowadzono ją z uwzględnieniem wpływu zewnętrznych czynników gospodarczych.
Artykuł dotyczy globalnych standardów GS1 w rozwiązaniach teleinformatycznych.
Praca zbiorowa pod redakcją prof. zw. dra hab. Włodzimierza Rydzkowskiego. Monografia prezentuje innowacyjne rozwiązania, opracowane i wdrożone przez polskich przedsiębiorców oraz naukowców w obszarze przewozów intermodalnych. Pierwsze rozdziały odnoszą się do ogólnych, teoretycznych zagadnień związanych z omawianą problematyką. W następnej kolejności autorzy prezentują konkretne rozwiązania mające na celu podniesienie efektywności i atrakcyjności przewozów intermodalnych.
Autorka omawia przesłanki rozwoju przewozów kombinowanych kolejowo-samochodowych w świetle idei zrównoważonego rozwoju, w odniesieniu do Białej Księgi 2011. W tekście opisano również formy przewozów kombinowanych kolejowo-samochodowych w UE oraz przewozy kombinowane w Polsce.
Artykuł obejmuje treściowo problematykę racjonalizacji przepływów osób i towarów w obszarach aglomeracji miejskich. W warunkach wzrastającej kongestii ruchu drogowego stanowi to jeden z ważniejszych problemów efektywnego zarządzania miastami, zgodnego zwłaszcza z zasadami zrównoważonego rozwoju. W poszczególnych częściach artykułu przedstawiono lokalne uwarunkowania logistyczne dla aglomeracji miejskiej Poznania, ze szczególnym uwzględnieniem utrudnień związanych z miejską dystrybucją towarów. Ponadto wskazano na możliwe źródła pozyskania dobrych praktyk dla władz lokalnych, jakimi są m.in. projekty europejskie, np. projekt SUGAR. (Sustainable Urban Goods logistics Achieved by Regional and local policies).
Praca obejuje zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i badawcze, prezentując szerokie spektrum analizy procesów transportowych w sferze zaopatrzenia i dystrybucji. Takie podejście wynika z potrzeb przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych narzędzi informatycznych do planowania i realizacji procesów przewozowych, z którymi Autor spotykał się w trakcie realizacji różnych projektów konsultingowych oraz działalności doradczej i szkoleniowej.
Pięć rozdziałów książki jest poświęconych odpowiednio: założeniom teoretycznym badań procesów w logistyce przedsiębiorstw; transportowi w logistycznych łańcuchach dostaw; systemom informacyjnym w transporcie; mapowaniu i modelowaniu procesów logistycznych oraz BPMN jako notacji do symulacji procesów logistycznych. Zawarte w nich treści mogą być przydatne szczególnie dla tej części praktyków, którzy pragną zwiększyć możliwości podnoszenia efektywności realizowanych procesów w przedsiębiorstwach.
Artykuł dotyczy, zatwierdzona przez CEN (Comitee Europeen de Normalisation - Europejski Komitet Normalizacyjny) normy EN-15635 „Stalowe statyczne konstrukcje do składowania - Zastosowanie i utrzymanie urządzeń do składowania".
W artykule przedstawiono podział centrów logistycznych według różnych kryteriów oraz wskazano ich rolę w krajowym systemie logistycznym. Sklasyfikowano główne węzły sieci logistycznych. Wskazano także na cechy centrów logistycznych, które oddziaływają na rozwój przestrzenny miast i regionów. Na tle rozważań teoretycznych przedstawiono aktualną sytuację w krajowym systemie logistycznym oraz sformułowano diagnozę rozwoju sieci centrów logistycznych w Polsce.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.