This paper concerns the problem of localisation of distribution centre and regional depots, under the dynamic development of clients requirements, in particular delivery time. The proposed methodology of distribution network design is taking into account the joint movement of goods in the network, associated with both classical and modern way of sale. The research carried out in the paper is based on simulation model that reflects the operation of this type of distribution system. Based on the generic model different way of distribution processes were simulated and as a result the cost of distribution processes have been calculated. Constructing different variants of distribution processes the following changes have been taken into account: picking processes, the place of their implementation in the structure of the distribution network (central warehouse, regional warehouses or hybrid solution), the method of delivery (by regular routes or courier services). As a result several distribution network parameters have been defined, including the number and warehouses at different levels of the distribution network, the stock of goods dispersed through the network, the time of delivery to the customer, the scope of delivery, etc. Based on this information the final decisions about the shape of the distribution network and distribution processes was made.
Materiały konferencyjne z Polskiego Kongresu Logistycznego LOGISTICS 2010.
W artykule poddane zostały analizie zagadnienia problematyki zarządzania logistycznego zagrożeniami (Disaster-Management), w zakresie ataków terrorystycznych typu CBRN (C - atak chemiczny, B - atak biologiczny, dla R - atak radiologiczny i dla N - atak nuklearny) w portach lotniczych. Każda z tych form działalności terrorystycznej stanowi na całym świecie problem o najwyższym, priorytetowym znaczeniu w komunikacji lotniczej.
Publikacja poświęcona logistycznym centrom obsługi pasażerów w Polsce.
Książka pt. Logistyczne determinanty kształtowania struktur rynku związana jest z tematyką szeroko rozumianych problemów funkcjonowania rynku i logistyki. Teoretyczną podstawę rozważań stanowi nurt ekonomii określany „teorią struktury branży” (teorią organizacji branży, ekonomią branży - industrial economics, industrial organization). Autor, odwołując się do paradygmatu, będącego „sercem” teorii struktury branży (structure–conduct–performance paradigm) dąży do określenia płaszczyzny współzależności pomiędzy strukturą rynku a logistyką, a umiejscowienie działalności logistycznej w strategiach przedsiębiorstw, czy ogólniej: w szeroko rozumianym zachowaniu podmiotów rynku, stanowi przedmiot rozważań nad zagadnieniami logistyki jako czynnika strukturotwórczego rynku.
W ostatnich latach zwraca uwagę rosnąca popularność różnego rodzaju powiązań kooperacyjnych przedsiębiorstw. Wraz z wzrostem tej popularności zwiększa się także zapotrzebowanie na rozwiązania biznesowe wspierające działania firm zrzeszonych w takich powiązaniach. Celem artykułu jest prezentacja wyników analiz logistycznych e-usług dla firm działających w powiązaniach kooperacyjnych oraz krótkie scharakteryzowanie najatrakcyjniejszych z e-usług, wskazanych w projekcie ESSENCE przez zaangażowane przedsiębiorstwa i klastry.
Artykuł dotyczy Regionalnego Forum nt. Logistyki, które odbyło się 7.04.2010 w Poznaniu. W publikacji między innymi o projekcie CASTLE.
W publikacji zawarte zostały zarówno teoretyczne aspekty zarządzania miastem z uwzględnieniem zasad logistyki, jak i praktyczne przykłady wdrożonych rozwiązań. Takie zaprezentowanie tematyki powinno przyczynić się do jednoznacznego zrozumienia istoty i założeń związanych ze wsparciem logistycznym miast, szczególnie uwzględniając zrównoważoną mobilność. W drugim wydaniu uporządkowano definicje, zwracając większą uwagę na część praktyczną, w której znalazło się wiele nowych koncepcji. Książka może służyć wszystkim zainteresowanym powyższą problematyką jako baza wiedzy o logistyce miejskiej.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.