Autor artykułu przekonuje o tym, jak istotne jest przygotowanie i dotarcie do klientów z użytecznym, nastawionym na budowanie potrzeb zakupowych, opisem produktu. Artykuł prezentuje, budowaną przez GS1, referencyjną bazę produktów MOJ E GS1.
W książce podjęto próbę identyfikacji najważniejszych zmian w obsłudze logistycznej, jakie miały miejsce w ostatnich latach. Przedstawiono możliwe sposoby badania tych zmian, wyniki badań poświęconych kolejnym generacjom operatorów oraz zarys koncepcji tzw. dostaw równobieżnych jako nowego rozwiązania w obsłudze.
Polska, ze względu na swoje położenie geograficzne, może wykorzystywać praktycznie wszystkie gałęzie transportu do realizacji przewozów intermodalnych. Niestety, pomimo wielu prób rozwoju przewozów intermodalnych, ich udział w Polsce jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Sytuacja ta, połączona ze wzrostem wymiany towarowej, powoduje, że coraz więcej dróg osiąga swoją maksymalną przepustowość, a efektywna i skuteczna organizacja procesów transportowych staje się coraz trudniejsza lub praktycznie niemożliwa. Problematyka rozwoju transportu intermodalnego w Polsce jest bardzo złożona. Istnieje wiele barier natury prawnej, administracyjno-organizacyjnej, ekonomiczno-finansowej czy techniczno-technologicznej, utrudniających większe wykorzystanie przewozów intermodalnych. Bariery te zostały zidentyfikowane w ramach wielu prac realizowanych przez Instytut Logistyki i Magazynowania, który opracował koncepcję utworzenia Polskiego Klastra Transportu Intermodalnego.
Główną ideą klastra jest zintensyfikowanie działań zmierzających do rozwoju przewozów intermodalnych w Polsce.
Istotą traceability jest możliwość monitorowania ruchu i pochodzenia danego produktu (partii produkcyjnej) na każdym etapie łańcuch dostaw, czyli możliwość uzyskania danych z poprzedniego etapu łańcucha (od kogo i co otrzymano?) i jednocześnie dostarczenia informacji do następnego etapu (do kogo i co wysłano?). W artykule przedstawiono, na czym polega istota traceability, jakie są rozwiązania, a także jak firmy w Polsce realizują wymogi traceability. Tekst powstał w oparciu o wyniki badań autora nad systemami traceability.
Artykuł dotyczy zgłaszanie niepożądanych działań leków, które jest bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa farmakoterapii i może być realizowane z wykorzystaniem kodów kreskowych umieszczonych na opakowaniach produktów dopuszczonych do obrotu w Polsce.
Kody GS1 DataBar zostały opracowane z myślą o objęciu kodowaniem tych grup produktów, dla których stosowanie kodów EAN/UPC (na przykład kodu EAN-13) nie było do tej pory efektywne. Są to:
• produkty o małych rozmiarach oraz zło¬żonych, nieregularnych kształtach
• towary detaliczne o zmiennej ilości (mięso, drób, owoce morza, przetwo¬ry nabiałowe, pieczywo, artykuły rolne) kupony.
Zespół autorów książki postawił sobie za zadanie przedstawienie możliwie najszerszej i aktualnej informacji dotyczącej najważniejszych zagadnień związanych z unikalną identyfikacją produktów na rynku i problematyką automatycznej rejestracji danych. Stanowi ona kompendium wiedzy na temat dotychczasowych osiągnięć w tej dziedzinie oraz rozwoju międzynarodowych standardów. Monografia koncentruje się na systemie GS1 i wdrożeniach wykorzystujących standardy opracowane w ramach tego systemu. Od momentu wynalezienia kodu kreskowego powstało wiele systemów branżowych czy krajowych, ale to system GS1 jest obecnie jedynym spójnym układem zasad identyfikacyjnych i komunikacyjnych funkcjonujących na całym świecie, niezależnie od branży. Celem książki jest przybliżenie działania nowoczesnych technologii w łańcuchu dostaw oraz pokazanie nowej jakości i korzyści płynących z zastosowanych w nich standardów. Książka składa się czterech części opisujących: zasady stosowania standardów identyfikacyjnych, technologie wykorzystujące standardy identyfikacyjne (kody kreskowe, GDSN, EDI, EPC/RFID), reguły wdrożeniowe w całym łańcuchu dostaw, rozwiązania branżowe, dedykowane określonym obszarom.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.