Zaloguj się

WIEDZA

Stuk i zadymienie spalin jako kryteria doboru parametrów wtrysku oleju napędowego

W artykule opisano zjawiska związane z parametrami wtrysku oleju napędowego, które ograniczają poprawę osiągów i emisji silnika o zapłonie samoczynnym. Do głównych zaliczono zjawisko stuku i niecałkowitego spalania. Omówiono sposób optymalizacji parametrów wtrysku, który polegał na doborze kątów początku wtrysku dawki pilotującej i dawki głównej. Wyniki zostały przedstawione na bazie charakterystyk obciążeniowych jednostkowego zużycia paliwa, stężeń tlenków azotu i zadymienia spalin (współczynnika pochłaniania światła).

Value at risk methods

American banks started to use it. There is mentioned that the creation of this method is reaction on following problem: “At the end of each business day we should know what risks do we face at all types of trade we execute and at all places we do a business”.2 This was the background for origin of famous “message at 4.15”, i.e. at time of closing of business day, which presented all market risks by single overall number.3

Badanie zmienności emisji zanieczyszczeń z zastosowaniem metody pca

Obecne homologacyjne procedury pomiaru emisji spalin nie odzwierciedlają całkowicie emisji mierzonej podczas badań drogowych. Rozwiązaniem tego problemu mogą okazać się testy, wykonywane wyłącznie w rzeczywistych warunkach ruchu, z wykorzystaniem mobilnych analizatorów spalin PEMS (Portable Emissions Measurement Systems). Jednakże pomiary emisji w takich warunkach cechuje duża zmienność. W związku z tym do oceny zmienności stężenia CO, CO, HC i NOx zastosowano metodę PCA (Principal Component Analysis). Analizę taką przeprowadzono dla 4-wymiarowej przestrzeni wykorzystując: prędkość i przyspieszenie pojazdu oraz prędkość obrotową i moment obrotowy silnika.

Drgania układu wagonów o trzech stopniach swobody

W pracy przeanalizowano drgania swobodne trzech sztywnych wagonów o jednakowych masach połączonych jednakowymi elementami sprężystymi. Pierwszy wagon porusza się ze stałą prędkością v uderzając i łącząc się z wagonem drugim. Układ ma trzy stopnie swobody. Trzy równania ruchu rozwiązano analitycznie. Wyniki rozwiązania przedstawiono na rysunkach. Pokazano wykresy drgań, przyspieszenia i siły wewnętrzne w sprężynach.

Strategie konkurencji łańcuchów dostaw żywności i ich przyszłość w unii europejskiej

Streszczenie: W artykule przedstawiono strategię rozwoju łańcuchów żywnościowych w Polsce opartą na wykorzystaniu technologii informacyjnych. Jest nią strategie przezroczystości stanowiąca adaptację strategii lidera kosztowego M. Portera w warunkach działania w gospodarce sieciowej. Strategią uzupełniającą strategię przezroczystości stanowi strategia elastyczności wykorzystująca techniki outsourcingu dla dostosowania się zarządzania łańcuchami dostaw do przyszłych potrzeb klientów. Stanowi adaptację strategii różnicowania M. Portera do działania w warunkach wykorzystania technologii informacyjnych. Obie te strategie są nad-rzędne do substrategii, realizowanych przez jednego z dwóch integratorów, jakimi mogą być sieci handlowe, czy wielcy producenci żywności. Możliwość ich realizacji będzie dokonana za pomocą platformy śledzenia i monitorowania żywności.

Wpływ strategii sterowania na efektywność przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną

W celu podniesienia bezpieczeństwa pieszych przekraczających drogi o dużym ruchu kołowym coraz częściej stosuje się przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja powoduje jednak zakłócenie płynności ruchu i straty czasu pojazdów wynikające z zatrzymań w czasie nadawania sygnału czerwonego na sygnalizatorach. W referacie przedstawiono model i program symulacyjny, który został wykorzystany do analiz efektywności różnych strategii sterowania na przejściu dla pieszych z sygnalizacja świetlną, tzn. sygnalizację stałoczasową, sygnalizację wzbudzaną i kaskadową sygnalizację wzbudzaną. Zaprezentowane wyniki badań pokazują, że zaawansowane systemy sterowania mogą poprawić płynność jazdy pojazdów oraz obniżyć straty czasu pojazdów i pieszych.

Koszty a technologie transportu na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono analizę kosztów transportu śródlądowego na ODW. Analiza oparta została na danych armatora. Przeanalizowano koszty dla systemu scalonego i klasycznego pchanego. Mimo, że system scalony jest zaprzeczeniem systemu pchanego, wykazuje nieznacznie wyższą efektywność od klasycznego. System dzierżawy floty to podstawowy czynnik wyższości systemu scalonego nad klasycznym systemem pchanym. Koszty jednostkowe uzależnione są od stopnia wykorzystania zanurzenia floty i długości drogi, na której realizowany jest transport ładunków.

Model czasu obsługi naziemnej statku powietrznego

W referacie przedstawiono probabilistyczny model czasu obsługi naziemnej statku powietrznego w porcie lotniczym. Model ten zostanie zaimplementowany w symulacji komputerowej odzwierciedlającej proces eksploatacji statków powietrznych, którego zadaniem będzie minimalizacja czasu obsługi technicznej statków powietrznych.
Subskrybuj to źródło RSS